شکست سنگین مرسدس G کلاس برقی در بازار ؛ استقبال سرد مشتریان از G580 EQ
مرسدس بنز با عرضه نسخه تمام الکتریکی G کلاس امیدوار بود که ترکیب محبوبیت تاریخی این شاسی بلند نمادین با پیشرانه برقی بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند. اما به فاصله تنها چند ماه، این خودروساز بزرگ آلمانی با واقعیتی تلخ روبرو شده است. گزارشی تازه نشان میدهد که پروژه G کلاس برقی به یک

مرسدس بنز با عرضه نسخه تمام الکتریکی G کلاس امیدوار بود که ترکیب محبوبیت تاریخی این شاسی بلند نمادین با پیشرانه برقی بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند. اما به فاصله تنها چند ماه، این خودروساز بزرگ آلمانی با واقعیتی تلخ روبرو شده است.
گزارشی تازه نشان میدهد که پروژه G کلاس برقی به یک شکست تجاری تمام عیار تبدیل شده و در عمل، تقریباً بدون مشتری باقی مانده است. یکی از مدیران مرسدس در مصاحبهای محرمانه اظهار داشته: «این خودرو مانند سرب در نمایندگیها مانده و کاملاً شکست خورده است.»
یکی دیگر از مدیران مرسدس G کلاس برقی را مدلی در «حاشیه بازار» توصیف نموده و افزوده فروش آن بسیار پایین است. مدیر دیگری به صراحت اعلام کرده «مردم هنوز یک G کلاس واقعی میخواهند؛ با موتورهای ۶ یا ۸ سیلندر.»
طبق دادههای موجود، تا پایان ماه آوریل تنها ۱۴۵۰ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده که در مقایسه با مدلهای بنزینی و دیزلی G کلاس با فروش ۹۷۰۰ دستگاهی، رقم ناچیزی به حساب میآید.
دلایل زیادی برای این استقبال سرد وجود دارد. مهمترین دلیل شاید قیمت بالای مدل الکتریکی نسبت به نسخههای درونسوز باشد. علاوه بر آن، کارایی پایین در مقایسه با نسخه سنتی نیز از جمله نقاط ضعف جدی نسخه برقی G580 EQ محسوب میشود.
در بازار اروپا نسخه برقی توانایی حمل تنها ۴۱۵ کیلوگرم بار را دارد و فاقد قلاب بکسل است؛ نکتهای که برای خودرویی با سابقهای درخشان در آفرود، اصلاً قابل قبول نیست.
از سوی دیگر، وزن بسیار بالای خودرو یکی دیگر از نقاط ضعف کلیدی مرسدس G580 EQ است. نسخه اروپایی این خودرو ۳۰۸۵ کیلوگرم و نسخه آمریکایی آن حدود ۳۰۶۰ کیلوگرم وزن دارد. همین وزن بالا باعث شده تا برد حرکتی آن نیز محدود باشد.
به دنبال شکست نسخه برقی G580 EQ، مرسدس اکنون مجبور شده در برنامههای آینده خود بازنگری کند. یکی از این پروژهها، نسخه کوچکتر G کلاس است که قرار بود به صورت تمام برقی عرضه شود. اما حالا احتمال عرضه نسخههایی با پیشرانه های بنزینی یا هیبریدی نیز قوت گرفته است.
بر اساس برنامههای فعلی، عرضه مدل کوچکتر از G کلاس برای سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده، اما حالا تقریباً قطعی است که این خودرو برخلاف برنامه اولیه، فقط الکتریکی نخواهد بود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0