کاهش تمایل جوانان برای خرید خودروهای نو به خاطر هزینه های سنگین و بدهی زیاد
در تاریخ 21 خرداد 1404، ساعت 19:00، گزارشی منتشر شد که نشان میدهد تمایل جوانان به خرید خودروهای نو به دلیل هزینههای سنگین و بدهیهای زیاد کاهش یافته است. تبلیغات تلویزیونی و دیجیتال برای خودروهای جدید اغلب با حضور زوجهای جوان و خانوادههای نوپا طراحی میشود، اما واقعیت بازار چیز دیگری را نشان میدهد. یافتههای

در تاریخ 21 خرداد 1404، ساعت 19:00، گزارشی منتشر شد که نشان میدهد تمایل جوانان به خرید خودروهای نو به دلیل هزینههای سنگین و بدهیهای زیاد کاهش یافته است.
تبلیغات تلویزیونی و دیجیتال برای خودروهای جدید اغلب با حضور زوجهای جوان و خانوادههای نوپا طراحی میشود، اما واقعیت بازار چیز دیگری را نشان میدهد. یافتههای جدید حاکی از آن است که جوانان کمتر از گذشته به خرید خودروهای نو میپردازند.
بر اساس مطالعهای که توسط شرکت S&P Global Mobility منتشر شده، سهم خریداران 18 تا 34 ساله از بازار خودروهای نو در آمریکا از 12 درصد در سه ماهه اول سال 2021 به زیر 10 درصد در دو فصل اخیر کاهش یافته است. در همین بازه زمانی، سهم افراد بالای 55 سال از این بازار از 45 درصد به تقریباً 49 درصد رسیده است؛ گروهی که حالا تقریباً نیمی از بازار خودروهای نو آمریکا را در اختیار دارند.
یکی از اصلیترین موانع خرید خودرو برای جوانان، موضوع توان مالی است. به گفته S&P، اقساط ماهانه خودرو طی 4 سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته و حالا نزدیک به 20 درصد خودروهای جدید، قیمتی بالاتر از 1000 دلار در ماه دارند. این مبلغ برای جوانان، بهویژه خانوادههایی که با اقساط وام تحصیلی پس از دوران کرونا مواجه شدهاند، چالش بزرگی محسوب میشود.
فشارهای مالی سبب شده بسیاری از خریداران جوان، به جای خرید خودروی نو، به سراغ خودروهای دست دوم با هزینههای کمتر برای خرید و بیمه بروند. برخی دیگر حتی از مالکیت خودرو چشمپوشی کردهاند و به سرویسهای اشتراکی، خودروهای اجارهای، پلتفرمهای اشتراک خودرو یا حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ روی آوردهاند.
با توجه به کاهش مداوم خرید خودرو توسط جوانان، برخی تحلیلگران معتقدند این گروه، پیشگامان تغییر نگاه به مالکیت خودرو هستند. هرچند افراد بالای 55 سال هنوز بزرگترین گروه خریداران خودروهای نو را تشکیل میدهند، اما بعید نیست این افراد هم در آینده به جریان استفاده اشتراکی و غیر مالکانه بپیوندند.
جالب است بدانید با وجود افت سهم جوانان، در 12 ماه منتهی به مارس 2025، اعضای این گروه موفق به خرید 1.1 میلیون دستگاه خودرو نو شدهاند. ترجیح اصلی آنها در این بازه زمانی، کراساوورهای کوچک بوده؛ خودروهای کامپکت سنتی نیز اولویت بعدی جوانان هستند. کارشناسان پیشبینی میکنند با ورود خودروهای الکتریکی اقتصادی از برندهایی مثل فورد و فولکس واگن، احتمال افزایش دوباره خرید در این رده سنی وجود دارد.
نکته طنزآمیز و در عین حال نگرانکننده برای خودروسازان این است که تبلیغات برای جوانان طراحی میشوند، اما سالمندان هستند که محصولات آنها را خریداری میکنند! به عبارت دیگر، بازار واقعی در حال تغییر است، اما بازاریابی همچنان روی گروهی متمرکز شده که عملاً کمتر از گذشته به دنبال خرید هستند.
در این بین، شاید بازتعریف مفاهیم سنتی مالکیت خودرو و طراحی راهحلهای جدید برای تأمین نیازهای حمل و نقل نسل جوان بتواند پاسخ مناسبی به شرایط کنونی باشد. اگر خودروسازان نتوانند پاسخ درستی به این چالش بدهند، ممکن است موجی از بیمیلی نسبت به خرید خودروهای نو، آینده صنعت خودرو را به طور اساسی تغییر دهد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0