موتور آپریلیا SXR 160 ؛ مشخصات فنی + امکانات
یکی از اسکوترهای برند آپریلیا، اسکوتر آپریلیا SXR 160 است که از اواخر سال ۱۴۰۰ شاهد حضور آن در ایران بودهایم. در حال حاضر شاهد تنوع بینظیری از موتور سیکلتهای کلاس اسکوتر در جهان و حتی ایران هستیم. یکی از برندهای تولید کننده موتور سیکلت کلاس اسکوتر، برند آپریلیا محسوب میشود که صاحب اصلی آن

یکی از اسکوترهای برند آپریلیا، اسکوتر آپریلیا SXR 160 است که از اواخر سال ۱۴۰۰ شاهد حضور آن در ایران بودهایم.
در حال حاضر شاهد تنوع بینظیری از موتور سیکلتهای کلاس اسکوتر در جهان و حتی ایران هستیم. یکی از برندهای تولید کننده موتور سیکلت کلاس اسکوتر، برند آپریلیا محسوب میشود که صاحب اصلی آن شرکت پیاجیو است که موتور سیکلتهای مطرحی مثل وسپا را به بازار عرضه کرده و در حال حاضر با گسترش بازارهای هدف خود در ایران نیز شاهد محصولات آن هستیم. یکی از اسکوترهای برند آپریلیا، اسکوتر آپریلیا اس ایکس آر ۱۶۰ محسوب میشود که از اواخر سال ۱۴۰۰ شاهد حضور آن در ایران بودهایم. بخشی از محصولات برند آپریلیا در کشور هند تولید میشود و این موتور سیکلت نیز از جمله همان محصولات هندی است.
در واقع استراتژی تولید در کشورهایی مثل هند باعث شده تا هزینه تولید این موتور سیکلتها به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند و با وجود این کاهش هزینه و تولید این موتور در هند شما شاهد یک موتورسیکلت از یک برند مطرح ایتالیایی هستید. هر چند تبلیغات گستردهای درباره موتور سیکلت آپریلیا ۱۶۰ اس ایکس آر یا سایر موارد مشابه آن صورت نگرفته و در بازار ایران این دسته از موتورها چندان شناخته شده به نظر نمیرسند.
آپریلیا اس ایکس آر ۱۶۰ موتوری در کلاس اسکوتر و همچنین سایز متوسط است که بیشتر برای رفت و آمد در داخل شهر طراحی شده است. در حالت کلی با نگاهی به این موتور سیکلت متوجه طراحی نسبتاً جذاب و همچنین مدرن آن خواهید شد و این برند تلاش کرده تا از طراحی سوپربایکهای خود در این موتور سیکلت استفاده کند. موتور آپریلیا ۱۶۰ اس ایکس آر در رنگهای سفید، آبی، قرمز و مشکی در بازار عرضه شده است.
اگر به بررسی چراغ جلو این موتور بپردازیم شاهد یک چراغ سه تکه هستیم که شامل دیلایتها و چراغ اصلی است و چراغ اصلی در مرکز قرار گرفته و دیلایتها در راست و چپ آن قرار دارند. نور بالا و نور پایین آپریلیا SXR 160 از نوع ال ای دی محسوب میشود و در دی لایتها نیز یک نوار ال ای دی تعبیه شده است.
در بخش فرمان آپریلیا اس ایکس آر ۱۶۰ شاهد یک فرمان لولهای هستیم که به سمت راکب انحنا پیدا کرده است و سایر جزئیات فرمان با استفاده از یک فلاپ پلاستیکی پوشیده شدهاند. صفحه کیلومتر موتور سیکلت آپریلیا اس ایکس آر ۱۶۰ یک پنل ال سی دی نسبتاً بزرگ است که اطلاعاتی مثل سرعت، ساعت، کیلومتر طی شده، آمپر بنزین، ولتاژ باتری، دمای هوا و همچنین دور موتور را نمایش میدهد.
در این موتور سیکلت، خبری از سیستم کیلس نیست و شما باید از سوئیچ خود برای روشن کردن این موتور استفاده کنید. فضای پای راکب نسبتا مناسب به نظر میرسد و ما در آپریلیا SXR 160، شاهد یک فضای یک تکه برای جای پای راکب هستیم.
در قسمت زیر زین یک صندوق نسبتاً بزرگ و همچنین باک این موتور تعبیه شده است. فضای زیر زین فضای بسیار مناسبی برای کلاه کاسکت محسوب میشود و حجم باک آپریلیا SXR 160 حدوداً ۷.۵ لیتر است.
ابعاد آپریلیا ۱۶۰ SXR به شرح زیر است: طول: ۱۹۵۳ میلیمتر، عرض: ۸۰۰ میلیمتر، ارتفاع: ۱۳۴۹ میلیمتر.
در بررسی مشخصات فنی موتور آپریلیا ۱۶۰ اس ایکس آر مشاهده میکنیم که این موتور سیکلت از موتور سیکلتهایی مثل واریو ۱۶۰ ضعیفتر عمل کرده است. این موتور سیکلت یک انجین ۱۶۰ سی سی دارد و این انجین مجهز به سیستم هوا خنک، تک سیلندر، چهار زمانه و دارای ۳ سوپاپ است.
آپریلیا ۱۶۰ اس ایکس آر میتواند سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. شاسیهای استفاده شده و سیستم تعلیق این موتور سیکلت از نوع آندربنه محسوب میشود و دو کمک فنر تلسکوپی معمولی و یک کمک فنر قابل تنظیم به ترتیب در قسمت جلو و عقب موتور سیکلت تعبیه شده است.
ارتفاع زین آپریلیا SXR 160 برای سواری ارتفاع نسبتاً مناسبی محسوب میشود، ولی جای پای ترک نشین در محل مناسبی تعبیه نشده است. کمک فنرهای موتور سیکلت نسبتا خشک محسوب میشوند.
موتور سیکلتهایی که به عنوان رقیب اسکوتر آپریلیا SXR 160 میتوان در نظر گرفت گلکسی جی ۲۰۰، لاکی ۱۸۰ و گلکسی ۲۰۰ اس آر محسوب میشوند.
مزایا: طراحی نسبتا جذاب، مجهز به ترمز ABS، ارتفاع نسبتا مناسب زین.
معایب: قطعات دور از دسترس، سیستم تعلیق نسبتا خشک، انجین نسبتا ضعیف.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0