دیدگاه‌ها برای وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری بسته هستند

وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری

منتشر شده در 03 تیر 1404 ساعت 12:19 از ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ حملات رژیم صهیونیستی به ایران آغاز شد. در این بین اکثر خودروسازان داخلی فعالیت خود را به حالت تعلیق در آوردند. از سویی وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری ، برخی ابهامات را ایجاد کرده است. به گزارش پایگاه

کد خبر : 91762
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 ژوئن 2025 - 13:14
وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری



منتشر شده در 03 تیر 1404 ساعت 12:19


وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری

از ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ حملات رژیم صهیونیستی به ایران آغاز شد. در این بین اکثر خودروسازان داخلی فعالیت خود را به حالت تعلیق در آوردند. از سویی وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری ، برخی ابهامات را ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، با آغاز حملات رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که اکثر خودروسازان داخلی فعالیت های خود را به حالت تعلیق در آوردند. برخی دیگر از خودروسازان هم با ظرفیت محدود بر اساس شرایط اضطراری جنگ ادامه فعالیت می دهند. در این بین اصلی تولید خط تولید بدنه، رنگ و مونتاژ فردا موتورز SX5 و T5 در بروجرد در پی حمله رژیم صهیونیستی از بین رفته است. ایران خودرو هم زودتر از موعد کارکنان خود را به تعطیلات تابستانه فرستاده است.

شنیده ها حاکی از آن است که فرایند تولید تجاری ( تولید خودرویی که قابلیت عرضه داشته باشد ) در کارخانه خودروسازان استان کرمان هم به شدت کاهش پیدا کرده است.

حال در این دوره زمانی وضعیت همکاری شرکای خارجی خودروسازان ایرانی نامشخص به نظر می رسد. البته وقتی نام شرکای خارجی می آیند، بحثمان خودروسازان چینی هستند که به صورت واسطه ای و یا مشارکت در ایران فعالیت می کنند. گروه چری با نشان های تجاری ام وی ام، فونیکس، اکستریم، لوکانو و اکودا با دو خودروساز کشور شریک هست و سهم بالایی از محصولات مونتاژی را دارد.

جک هم در قالب همکاری با دو خودروساز کشور محصولات سواری و باری خود را به بازار عرضه می کند. جتور نیز در کنار همکاری با گروه بهمن برنامه گسترش فعالیت های خود را با ایران خودرو دنبال می کند. همچنین هونگچی هم برای توسعه سهم بازار خود در ایران، ایران خودرو را انتخاب کرده است.

گروه دانگ فنگ با زیرشاخه های مختلف خود با چندین خودروساز کشور به صورت واسطه ای فعالیت می کند. همچنین نشان های خودروهای کار و تجاری چینی هم امروز سهم بالایی از بازار ایران دارند و در حال حاضر مونتاژ تعداد قابل توجهی کشنده، کامیونت، کامیون کمپرسی و… با نشان تجاری متفاوت در کارخانه ها انجام می شود.

تعطیلی سفارتخانه های کشور و محدودیت فعالیت آن ها سبب شده تا دسترسی خودروسازان ایرانی برای پیگیری برخی مسائل حقوقی سختتر شود. از سویی در شرایط فعلی کشور با تشدید تحریم ها و جنگ مستقیم با اسرائیل و آمریکا همراه شده است، خطر سرمایه گذاری خارجی و فعالیت اقتصادی در هر زمینه ای با طرف های ایرانی را افزایش می دهد.

از همین حالا می دانیم که کمپانی های چینی حتی با وجود درگیری و جنگ هم از بازار ایران صرف نظر نمی کنند. اما اعلام وضعیت نامشخص از طرف رابطهای چینی به خودروسازان ایرانی نشان می دهد که آن ها به دنبال افزایش هزینه و بهره وری برای خود هستند تا در ازای افزایش خطر، سود مالی بیشتری را داشته باشند.

در پایان باید گفت که امروز باید سیاست های اقتصادی کشور و ایجاد ثبات از سوی حاکمیت، خطر همکاری شرکای چینی با خودروسازان ایرانی را کاهش دهد. زیرا در غیر این صورت طرف های چینی در شرایط سخت نشان داده اند که همیشه به دنبال بهره وری بیشتر برای خود هستند؛ این یعنی احتمال آن زیاد است که دلال های برند چینی سود بیشتری را برای خود در نظر بگیرند و خروجی این کار باعث شود تا هزینه برای خرید خودرو مونتاژی چینی در ایران افزایش پیدا کند.

source

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

دیدگاه‌ها برای وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری بسته هستند

وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری

منتشر شده در 03 تیر 1404 ساعت 12:19 از ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ حملات رژیم صهیونیستی به ایران آغاز شد. در این بین اکثر خودروسازان داخلی فعالیت خود را به حالت تعلیق در آوردند. از سویی وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری ، برخی ابهامات را ایجاد کرده است. به گزارش پایگاه

کد خبر : 91763
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 ژوئن 2025 - 13:14
وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری



منتشر شده در 03 تیر 1404 ساعت 12:19


وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری

از ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ حملات رژیم صهیونیستی به ایران آغاز شد. در این بین اکثر خودروسازان داخلی فعالیت خود را به حالت تعلیق در آوردند. از سویی وضعیت نامشخص شرکای خارجی خودروسازان برای ادامه همکاری ، برخی ابهامات را ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، با آغاز حملات رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که اکثر خودروسازان داخلی فعالیت های خود را به حالت تعلیق در آوردند. برخی دیگر از خودروسازان هم با ظرفیت محدود بر اساس شرایط اضطراری جنگ ادامه فعالیت می دهند. در این بین اصلی تولید خط تولید بدنه، رنگ و مونتاژ فردا موتورز SX5 و T5 در بروجرد در پی حمله رژیم صهیونیستی از بین رفته است. ایران خودرو هم زودتر از موعد کارکنان خود را به تعطیلات تابستانه فرستاده است.

شنیده ها حاکی از آن است که فرایند تولید تجاری ( تولید خودرویی که قابلیت عرضه داشته باشد ) در کارخانه خودروسازان استان کرمان هم به شدت کاهش پیدا کرده است.

حال در این دوره زمانی وضعیت همکاری شرکای خارجی خودروسازان ایرانی نامشخص به نظر می رسد. البته وقتی نام شرکای خارجی می آیند، بحثمان خودروسازان چینی هستند که به صورت واسطه ای و یا مشارکت در ایران فعالیت می کنند. گروه چری با نشان های تجاری ام وی ام، فونیکس، اکستریم، لوکانو و اکودا با دو خودروساز کشور شریک هست و سهم بالایی از محصولات مونتاژی را دارد.

جک هم در قالب همکاری با دو خودروساز کشور محصولات سواری و باری خود را به بازار عرضه می کند. جتور نیز در کنار همکاری با گروه بهمن برنامه گسترش فعالیت های خود را با ایران خودرو دنبال می کند. همچنین هونگچی هم برای توسعه سهم بازار خود در ایران، ایران خودرو را انتخاب کرده است.

گروه دانگ فنگ با زیرشاخه های مختلف خود با چندین خودروساز کشور به صورت واسطه ای فعالیت می کند. همچنین نشان های خودروهای کار و تجاری چینی هم امروز سهم بالایی از بازار ایران دارند و در حال حاضر مونتاژ تعداد قابل توجهی کشنده، کامیونت، کامیون کمپرسی و… با نشان تجاری متفاوت در کارخانه ها انجام می شود.

تعطیلی سفارتخانه های کشور و محدودیت فعالیت آن ها سبب شده تا دسترسی خودروسازان ایرانی برای پیگیری برخی مسائل حقوقی سختتر شود. از سویی در شرایط فعلی کشور با تشدید تحریم ها و جنگ مستقیم با اسرائیل و آمریکا همراه شده است، خطر سرمایه گذاری خارجی و فعالیت اقتصادی در هر زمینه ای با طرف های ایرانی را افزایش می دهد.

از همین حالا می دانیم که کمپانی های چینی حتی با وجود درگیری و جنگ هم از بازار ایران صرف نظر نمی کنند. اما اعلام وضعیت نامشخص از طرف رابطهای چینی به خودروسازان ایرانی نشان می دهد که آن ها به دنبال افزایش هزینه و بهره وری برای خود هستند تا در ازای افزایش خطر، سود مالی بیشتری را داشته باشند.

در پایان باید گفت که امروز باید سیاست های اقتصادی کشور و ایجاد ثبات از سوی حاکمیت، خطر همکاری شرکای چینی با خودروسازان ایرانی را کاهش دهد. زیرا در غیر این صورت طرف های چینی در شرایط سخت نشان داده اند که همیشه به دنبال بهره وری بیشتر برای خود هستند؛ این یعنی احتمال آن زیاد است که دلال های برند چینی سود بیشتری را برای خود در نظر بگیرند و خروجی این کار باعث شود تا هزینه برای خرید خودرو مونتاژی چینی در ایران افزایش پیدا کند.

source

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.