دیدگاه‌ها برای مرسدس AMG GT XX معرفی شد ؛ کانسپتی با ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ کیلومتر سرعت بسته هستند

مرسدس AMG GT XX معرفی شد ؛ کانسپتی با ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ کیلومتر سرعت

مرسدس AMG GT XX رونمایی شد. این کانسپت هیجان‌انگیز، اولین گام جدی دپارتمان AMG برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی پرفورمنس محسوب می‌شود. در توصیف جذابیت‌های این سوپر سدان برقی همین بس که پیشرانه آن ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد! به گفته کمپانی آلمانی، این کانسپت در واقع پیش‌نمایشی از مدلی تولید انبوه که سال

کد خبر : 92043
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 ژوئن 2025 - 17:35
مرسدس AMG GT XX معرفی شد ؛ کانسپتی با ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ کیلومتر سرعت

مرسدس AMG GT XX رونمایی شد. این کانسپت هیجان‌انگیز، اولین گام جدی دپارتمان AMG برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی پرفورمنس محسوب می‌شود. در توصیف جذابیت‌های این سوپر سدان برقی همین بس که پیشرانه آن ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد! به گفته کمپانی آلمانی، این کانسپت در واقع پیش‌نمایشی از مدلی تولید انبوه که سال آینده رونمایی خواهد شد، ارائه می‌کند. این مدل پس از ورود به بازار باید به مصاف رقبایی مثل پورشه تایکان توربو GT و لوسید ایر سفایر برود.

کانسپت GT XX تا حدودی طراحی متفاوتی نسبت به محصولات فعلی مرسدس AMG دارد و شباهت‌هایی بین آن و محصولات سایر کمپانی‌ها دیده می‌شود. برای مثال چراغ‌های عقب گرد آن یادآور تولیدات فراری هستند. در حد فاصل این چراغ‌ها، ۷۰۰ لامپ LED از نوع RGB تعبیه شده؛ این لامپ‌ها می‌توانند پیام‌های متفاوتی را به نمایش بگذارند.

رنگ نارنجی خاص این کانسپت را باید جزو ویژگی‌های جذاب ظاهری آن دانست. این رنگ و لوگوی بزرگ حاضر در قسمت میانی جلوپنجره عریض و سرتاسری، مدل افسانه‌ای مرسدس C111 را در ذهن تداعی می‌کند.

مرسدس AMG ضریب درگ جدیدترین کانسپت خود را ۰.۱۹۸، اعلام کرده است. این رقم اگرچه فوق‌العاده به حساب می‌آید، اما ضریب درگ ۰.۱۹۷ واحدی لوسید ایر کمی بیشتر می‌باشد. در هر حال، کانسپت مرسدس AMG GT XX در زمره آیرودینامیک‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا قرار می‌گیرد. یکی از عواملی که باعث تحقق این رکورد درخشان شده، فرم خاص رینگ‌های خودرو است. این رینگ‌های ۲۱ اینچی از پنج پنل‌ فیبرکربنی متحرک بهره می‌برند که بسته به نیاز به خنک‌کاری ترمزها یا کاهش مقاومت هوا، باز و بسته می‌شوند. مرسدس تأکید دارد این پنل‌ها از نظر انرژی وابسته به باتری نیستند، بلکه با انرژی جنبشی چرخ‌ها کار می‌کنند.

درون کابین کانسپت مرسدس AMG GT XX حس و حالی مسابقه‌ای دارد. صندلی‌ها از نوع موسوم به سطلی بوده و دارای ساختاری فیبرکربنی هستند. جالب اینکه بافت صندلی‌ها و برخی تزئینات از جنس تایرهای مسابقه‌ای GT3 انتخاب شده و بالشتک‌های آنها به صورت اختصاصی و با اسکن بدن راننده ساخته می‌شوند. غربیلک فرمان یوغی شکل طراحی شده و روی خود دکمه‌های گردان و شیفترهایی تعویض دنده دارد. اطلاعات مورد نیاز راننده هم از طریق دو نمایشگر بزرگ ارائه می‌شود. ناگفته نماند برای هماهنگی با نمای بیرونی، شماری از اجزا و نورپردازی داخلی به رنگ نارنجی است.

پیشرانه مرسدس AMG GT XX متشکل از سه موتور الکتریکی است که دو موتور روی محور عقب و یکی روی محور جلو قرار دارد. با این حساب باید گفت هر چهار چرخ کانسپت جدید مرسدس AMG محرک هستند. این موتورها با همکاری هم ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

سوپرسدان برقی مرسدس AMG به خاطر پیشرانه بسیار قدرتمند خود از شتابی دیوانه‌وار برخوردار است. این خودرو در عرض ۲.۵ ثانیه سرعت خود را ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در صورت ادامه شتابگیری، امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت برای این خودروی مفهومی وجود دارد.

کانسپت مرسدس AMG GT XX بر اساس معماری ۸۰۰ ولتی طراحی شده است. به لطف این ویژگی، GT XX قابلیت شارژ با سرعت ۸۵۰ کیلووات را دارد؛ در نتیجه تنها با ۵ دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمایش حدود ۴۰۰ کیلومتر مسافت در باتری ۱۱۴ کیلووات ساعتی آن ذخیره می‌شود.

هر چند کانسپت مرسدس AMG GT XX فعلاً یک ایده برای آینده به شمار می‌رود، اما بسیاری از فناوری‌های به‌کار رفته در آن، برای تولید انبوه آماده‌اند؛ ضمن اینکه این خودرو احتمالاً در قالب جانشین GT چهار درب وارد خطوط تولید خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.