دیدگاه‌ها برای تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید بسته هستند

تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید

تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید ماه گذشته بود که ایران خودرو برنامه های جدید خود را برای سودآوری منتشر کرد که یکی از مهم ترین آن ها عرضه تارا فیس لیفت با مشخصات فنی جدید است. اواسط ماه گذشته بود که گروه صنعتی ایران خودرو تحت مدیریت جدید

کد خبر : 92284
تاریخ انتشار : شنبه 28 ژوئن 2025 - 16:37
تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید

تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید

ماه گذشته بود که ایران خودرو برنامه های جدید خود را برای سودآوری منتشر کرد که یکی از مهم ترین آن ها عرضه تارا فیس لیفت با مشخصات فنی جدید است.

اواسط ماه گذشته بود که گروه صنعتی ایران خودرو تحت مدیریت جدید برنامه های خود را برای قرارگیری در روند سودآوری منتشر کرد. در نامه ای که در سامانه کدال قرار گرفته بود، مجموعه ای از تغییرات آینده ایران خودرو دیده می شد که مهم ترین آن ها عرضه پژو ۲۰۷ فیس لیفت، عرضه تارا فیس لیفت، پیگیری عرضه در بورس کالا، بهینه سازی قیمت ها و مذاکرات با شرکای خارجی جدید بودند.

در این مطلب به سراغ برنامه ایران خودرو برای عرضه تارا فیس لیفت رفته ایم. سدان ملی ایران خودرو به زودی با تغییرات گسترده ظاهری در بدنه و کابین به بازار می آید و تغییرات فنی را هم در این خودرو خواهیم داشت.

تارا از ابتدا تا حالا با پیشرانه معروف TU۵ پلاس در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک عرضه شده است. پیشرانه ای که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار را بهمراه نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT یا ۶ سرعته دستی در دو نسخه به چرخ های جلو می رسد.

اما حالا در برنامه های ایران خودرو بحث عرضه تارا فیس لیفت با دو پیشرانه توربوشارژ و هیبرید مطرح شده است. تارا با پیشرانه EFP توربو خروجی های فنی ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

در نسخه ای که در نمایشگاه شیراز معرفی شد، گیربکس همچنان از نوع ۶ سرعته DAE بود اما در برنامه های ایران خودرو بحث اضافه شدن گیربکس DCT یا دوکلاچه هم مطرح شده است و این یعنی احتمالا در نسخه فیس لیفت گیربکس دوکلاچه را روی این خودرو خواهیم دید.

از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید در بزرگ ترین خودروسازی کشور، المان های مختلفی در این مجموعه دستخوش تغییر شده است. برنامه های بلند مدت ایران خودرو نشان می دهد که در بحث تولید و مسائل فنی هم تغییرات گسترده در راه است.

آن ها علاوه بر تارا، قرار است ۲۰۷ را هم فیس لیفت کنند و این هاچبک هم به گیربکس دوکلاچه مجهز می شود. همچنین تا پایان سال آینده قرار است یک سدان جدید هم به محصولات ایران خودرو اضافه شود که در رده ابعادی کرولا قرار خواهد گرفت.

خط تولید گیربکس DHT (مخصوص خودروهای هیبرید) هم قرار است در خط تولید سابق پیکان احداث شود تا مجموعه ای از محصولات با این گیربکس به بازار عرضه شوند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.