دیدگاه‌ها برای گزارش کیفیت اولیه خودرو ها در سال ۲۰۲۵ منتشر شد؛ لکسوس در صدر، آئودی در قعر ! بسته هستند

گزارش کیفیت اولیه خودرو ها در سال ۲۰۲۵ منتشر شد؛ لکسوس در صدر، آئودی در قعر !

نتایج مطالعه جدید موسسه J.D. Power در مورد کیفیت اولیه خودروها در سال ۲۰۲۵ نشان می‌دهد که لکسوس، برند لوکس ژاپنی، با کمترین تعداد ایراد در صدر قرار گرفته است. در مقابل، آئودی با بیشترین تعداد ایراد گزارش‌شده، در قعر جدول ایستاده است. این مطالعه که برای سی و نهمین سال خود انجام شده است،

کد خبر : 93388
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 جولای 2025 - 0:41
گزارش کیفیت اولیه خودرو ها در سال ۲۰۲۵ منتشر شد؛ لکسوس در صدر، آئودی در قعر !

نتایج مطالعه جدید موسسه J.D. Power در مورد کیفیت اولیه خودروها در سال ۲۰۲۵ نشان می‌دهد که لکسوس، برند لوکس ژاپنی، با کمترین تعداد ایراد در صدر قرار گرفته است. در مقابل، آئودی با بیشترین تعداد ایراد گزارش‌شده، در قعر جدول ایستاده است.

این مطالعه که برای سی و نهمین سال خود انجام شده است، یکی از جامع‌ترین بررسی‌های کیفی در صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شود. در این تحقیق، بازخوردهای بیش از ۹۲ هزار مالک یا اجاره‌کننده خودروهای مدل ۲۰۲۵ جمع‌آوری شده و به پرسشنامه‌ای با ۲۲۷ سوال پاسخ داده‌اند.

نتایج نشان می‌دهد که لکسوس با ثبت ۱۶۶ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو، بهترین عملکرد را داشته است. در سوی مقابل، آئودی با ۲۶۹ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو، بدترین عملکرد را داشته است. ولوو نیز با ۲۵۸ مشکل در رتبه ماقبل آخر قرار دارد.

یکی از نکات قابل توجه این مطالعه، تفاوت قابل توجه بین برندهای معمولی و لوکس است. به عنوان مثال، نیسان به عنوان یک برند غیرلوکس، با ۱۶۹ مشکل در رتبه دوم قرار دارد؛ اما اینفینیتی، برند لوکس زیرمجموعه نیسان، با ۲۴۲ ایراد، یکی از بدترین رتبه‌ها را دارد.

برندهایی مانند جگوار، بیوک، جنسیس و پورشه عملکرد خوبی داشته‌اند و از میانگین صنعت بهتر عمل کرده‌اند. در مقابل، مزدا و فولکس واگن با ۲۲۵ ایراد در رتبه‌های پایین جدول قرار گرفته‌اند.

تسلا و ریوین به دلایل مختلف از جدول رسمی حذف شده‌اند. تسلا با ۲۰۰ ایراد در سطحی مشابه کادیلاک و تویوتا قرار دارد؛ اما به دلیل عدم همکاری با موسسه J.D. Power، در رتبه‌بندی رسمی لحاظ نمی‌شود.

در بخش تحلیل ایرادات، مطالعه نشان می‌دهد که بسیاری از شکایات مالکان مربوط به طراحی و کاربری تجهیزات داخلی است. نمایشگرهای لمسی و جا لیوانی‌هایی که با ابعاد لیوان‌ها و بطری‌های استاندارد هماهنگ نیستند، از جمله مشکلات رایج گزارش‌شده‌اند.

آئودی که برای چندمین سال پیاپی در پایین‌ترین بخش‌های جدول قرار می‌گیرد، سرانجام به مشکلات کیفی خود اعتراف کرده و قول داده است که با تمرکز بر بازخورد مشتریان و اصلاح طراحی داخلی، کیفیت محصولات خود را بهبود بخشد.

در نهایت، مطالعه کیفیت اولیه خودروها در سال ۲۰۲۵ نشان می‌دهد که انتخاب یک برند اقتصادی معتبر می‌تواند منطقی‌تر از خرید یک خودروی لوکس با فناوری‌های پیشرفته ولی ایرادات فراوان باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.