دیدگاه‌ها برای آیا هوندا ۱۲۵ یا ۱۵۰ سی‌سی ارزش خرید دارد؟ بسته هستند

آیا هوندا ۱۲۵ یا ۱۵۰ سی‌سی ارزش خرید دارد؟

منتشر شده در 12 تیر 1404 ساعت 08:00 در این مطلب آخرین خودرو قصد دارد به معرفی موتور سیکلت هوندا ۱۵۰ و ۱۲۵ سی‌سی بپردازد و شما را با این موتور سیکلت آشنا کند. در طی سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان خرید و فروش موتور سیکلت‌ها در ایران بودیم و بازار موتور سیکلت رشد بسیار

کد خبر : 93458
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 جولای 2025 - 10:45
آیا هوندا ۱۲۵ یا ۱۵۰ سی‌سی ارزش خرید دارد؟

منتشر شده در 12 تیر 1404 ساعت 08:00

در این مطلب آخرین خودرو قصد دارد به معرفی موتور سیکلت هوندا ۱۵۰ و ۱۲۵ سی‌سی بپردازد و شما را با این موتور سیکلت آشنا کند.

در طی سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان خرید و فروش موتور سیکلت‌ها در ایران بودیم و بازار موتور سیکلت رشد بسیار چشمگیری نسبت به گذشته پیدا کرده است. عوامل متعددی می‌توانند در بازار موتور سیکلت‌ها و افزایش فروش آن‌ها تاثیر داشته باشند. یکی از این عوامل، ترافیک محسوب می‌شود و از دیگر دلایل آن می‌توان به کاهش قدرت خرید مردم برای خرید خودرو و همچنین تنوع بیش از حد موتور سیکلت‌ها اشاره کرد. در طی ۲۰ سال گذشته خبری از تنوع موتور سیکلت نبود و صرفاً انتخاب‌های محدودی در دسترس بودند، ولی امروزه جریان کاملاً متفاوت شده و با تنوع زیادی از موتور سیکلت‌ها حتی در ایران روبرو هستیم. در بازار فعلی ایران، موتور سیکلت‌های چینی و موتورسیکلت‌های کپی برداری شده و همچنین موتورهای برقی مطرح‌تر به نظر می‌رسند.

هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ از جمله موتورهای پرفروش بازار ایران هستند و می‌توانند برای بسیاری از افراد گزینه نسبتا مناسبی باشند. متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود نمی‌توان یک موتورسیکلت ارزان معرفی کرد، چرا که قیمت‌های موتور سیکلت نیز تحت تاثیر وضعیت اقتصادی قرار دارند، ولی این موتورسیکلت‌‌ها نسبت به سایر موتورهای بازار بهینه‌تر هستند.

### طراحی ظاهری هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ سی‌سی

در طراحی موتور هوندا ۱۲۵ سی‌سی و همچنین هوندا ۱۵۰ سی‌سی ما با ظاهری قدیمی، بی‌آلایش و همچنین بسیار ساده روبرو هستیم. در واقع در مورد ظاهر هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ نمی‌توان به جزئیات جذابی اشاره کرد. در قسمت جلو این موتور سیکلت شاهد چراغ اصلی به صورت مستطیل هستیم و روی فرمان خبری از آینه نیست. فرمان موتورهای هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ از نوع لوله‌ای بوده و با هیچ فلاپی پوشیده نشده‌اند و ظاهر نسبتا زشتی را به طراحی موتور می‌دهند. صفحه کیلومتر این موتورها بسیار ساده طراحی شده است و از نوع آنالوگ محسوب می‌شود.

پس از فرمان، شاهد باک فلزی موتور سیکلت‌های ۱۲۵ و ۱۵۰ سی‌سی هوندا هستیم که با طراحی نسبتا منحنی به زین چسبیده است. زین این موتورها، صاف طراحی شده است، نرم محسوب نمی‌شود و در کل راحت نیست. وزن موتور هوندا ۱۵۰ از هوندا ۱۲۵ کمی سنگین‌تر است و به طور کلی این دو موتور با یکدیگر تفاوت خاصی ندارند و تنها تفاوت اصلی آنها از لحاظ ظرفیت موتور محسوب می‌شود.

### مشخصات فنی هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ سی‌سی

انجین هوندا ۱۲۵ از نوع تک سیلندر و چهار زمانه بوده و همانطور که از نام آن مشخص است، ۱۲۵ سی‌سی ظرفیت دارد. این موتور سیکلت ۸.۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سیستم سوخت رسانی آن از نوع انژکتوری است که می‌تواند به کاهش آلایندگی‌ها کمک کرده و مصرف سوخت بهینه‌تری را فراهم کند. در موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ سیستم خنک کننده هوا تعبیه شده و این موتور مجهز به گیربکس ۴ سرعته است.

ظرفیت باک این موتور سیکلت ۹ لیتر بوده و برای مسیرهای طولانی نسبتا مناسب نیست. برای سیستم تعلیق موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ سی‌سی از سیستم تعلیق تلسکوپی برای قسمت جلو و از سیستم تعلیق فنر دوبل برای عقب استفاده شده و تا حدودی می‌تواند لرزش‌ها را در مسیرهای ناهموار کنترل کند. در بخش ترمز باید بگوییم که ترمزهای جلو و عقب این موتور، هر دو از نوع کاسه‌ای هستند و تا حدودی در بعضی از شرایط ضعیف عمل می‌کنند. سایز لاستیک جلوی هوندا ۱۲۵ سی‌سی، ۳۰ سانتی‌متر بوده و لاستیک عقب آن تقریبا ۷ سانتی‌متر محاسبه شده است.

تقریباً از سال ۹۵ به بعد شاهد حضور موتورهای ۱۵۰ سی‌سی هوندا بودیم و در سال‌های اخیر حضور موتورهای ۱۲۵ کمرنگ‌تر شدند. موتور سیکلت هوندا ۱۵۰ نیز مانند موتور ۱۲۵، موتوری در کلاس شهری محسوب می‌شود و در داخل ایران توسط برندهای مختلف مونتاژ و عرضه می‌گردد. در این موتور سیکلت شاهد یک انجین ۱۵۰ سی‌سی هستیم که از سیستم خنک کننده هوا برخوردار بوده و از نوع تک سیلندر و دو سوپاپ محسوب می‌شود. جعبه دنده موتور سیکلت هوندا ۱۵۰، از نوع جعبه دنده‌های اتوماتیک سی وی تی است و انجین آن قوی‌تر از هوندا ۱۲۵ محسوب می‌شود.

### تجربه سواری و رانندگی هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰

هر دو موتور سیکلت هوندا ۱۵۰ و ۱۲۵ از موتورهای معمولی بازار ایران محسوب می‌شوند و نمی‌توان انتظار خیلی زیادی از آن‌ها داشت. این موتورها سرعت نسبتاً قابل قبولی دارند و می‌توانند برای کار گزینه خوبی محسوب شوند. زین موتور سیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی و ۱۵۰ سی‌سی هوندا چندان نرم طراحی نشده و نمی‌توان احساس راحتی کرد.

فرمانپذیری این موتورها نسبتاً قابل قبول محسوب می‌شود و مصرف سوخت آن‌ها نیز کم گزارش شده است، ولی وضعیت ترمزها چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

در حالت کلی موتور سیکلت‌های ۱۵۰ و ۱۲۵ سی‌سی هوندا از نظر قدرت و عملکرد در وضعیت متوسط قرار دارند و برای رانندگی درون شهری گزینه بدی نیستند.

### استفاده از هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ برای کار

اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب برای کار هستید موتورهای هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ هر دو می‌توانند برای شما مناسب باشند. این دسته از موتورها گزینه‌های مناسبی برای تردد در درون شهر محسوب شده و به ویژه می‌توانند یکی از ابزارهای اصلی پیک‌های موتوری محسوب شوند.

### نقاط ضعف و قوت هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ سی‌سی و جمع بندی

**مزایا:** دوام نسبتا بالا، در دسترس بودن قطعات، استهلاک کم، نسبتا کم هزینه و کم خرج.

**معایب:** طراحی ضعیف و قدیمی، زین نامناسب، سیستم ترمز نسبتا ضعیف.

در پایان می‌توان گفت این دسته از موتورهای هوندا که با عنوان کلی هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ در بازار شناخته می‌‌شوند، می‌توانند گزینه مناسبی برای رانندگی در داخل شهر محسوب شوند. با توجه به استهلاک پایین و در دسترس بودن قطعات می‌توانند ارزش خرید داشته باشند. در نهایت تاکید می‌کنیم که موتورهای هوندا ۱۵۰ و ۱۲۵ موتورهایی در سطح عالی نیستند و کاملا متوسط محسوب می‌شوند، ولی با توجه به قیمتی که دارند و وضعیتی که در جامعه ما وجود دارد، می توانند یک گزینه معقول باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.