تعویق مجدد در برنامه برقی سازی لامبورگینی؛ نسل جدید اوروس الکتریکی نخواهد بود
منتشر شده در 19 تیر 1404 ساعت 13:00 با وجود تب اولیه شدید، بسیاری از خودروسازان جهان اکنون در حال بازنگری در برنامههای خود برای توسعه خودروهای برقی هستند. لامبورگینی جدیدترین شرکتی است که به این صف پیوسته است. طبق اظهارات استفان وینکلمان، مدیرعامل این برند ایتالیایی، نسل بعدی کراس اوور محبوب و پرفروش اوروس

منتشر شده در 19 تیر 1404 ساعت 13:00


با وجود تب اولیه شدید، بسیاری از خودروسازان جهان اکنون در حال بازنگری در برنامههای خود برای توسعه خودروهای برقی هستند. لامبورگینی جدیدترین شرکتی است که به این صف پیوسته است. طبق اظهارات استفان وینکلمان، مدیرعامل این برند ایتالیایی، نسل بعدی کراس اوور محبوب و پرفروش اوروس همچنان با پیشرانه هیبریدی شارژی (Plug-in Hybrid) عرضه خواهد شد. با تجدید نظر لامبورگینی، نسخه تمام برقی این خودرو تا سال ۲۰۳۵ از راه نخواهد رسید.
وینکلمان در مصاحبه با مجله اتوکار انگلستان گفته تداوم عرضه پیشرانه هیبریدی شارژی برای لامبورگینی و مشتریان کمپانی بسیار مهم است. وی افزوده خریداران از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد، چرا که هنوز به وجود موتور احتراق داخلی در کنار موتور برقی علاقه دارند.

تاخیر در خودروهای برقی لامبورگینی
آقای وینکلمان در مصاحبه خود جزئیاتی درباره پیشرانه نسل آینده اوروس فاش نکرده است. شاید بدانید نسخه فعلی اوروس SE به یک موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو مجهز است که همراه با یک موتور الکتریکی، ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۹۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نسخه، قدرتمندترین شاسی بلند لامبورگینی تاکنون محسوب میشود.
براساس برنامههای فعلی لامبورگینی، نسل جدید اوروس در سال ۲۰۲۹ معرفی خواهد شد، نسخه تمام برقی آن نیز در ادامه به خانواده خواهد پیوست. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رساندهایم، نخستین خودروی تمام برقی لامبورگینی نسخه تولید انبوه کانسپت لانزادور خواهد بود. این خودرو قرار بود در سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود، اما با تصمیم کمپانی عرضه آن به ۲۰۲۹ موکول شد. برخی کارشناسان معتقدند احتمال تأخیر بیشتر نیز وجود دارد.

نقش قوانین متغیر اروپا در آینده خودروهای بنزینی و دیزلی
این تغییرات در برنامهها و استراتژیهای خودروسازان، به وضوح نتیجه تردیدهایی است که در مورد قوانین آتی اتحادیه اروپا درباره ممنوعیت استفاده از موتورهای درونسوز وجود دارد. احتمال میرود این ممنوعیت در سال آینده مورد بازنگری قرار گیرد و عمر موتورهای بنزینی و دیزلی افزایش پیدا کند.
لامبورگینی نیز به سوختهای مصنوعی (سنتتیک) به عنوان گزینهای برای جایگزینی بنزین امیدوار است. به غیر از این شرکت، پورشه هم سوختهای مصنوعی را ناجی موتورهای درونسوز میداند.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0