موتور دلتا SX2 ؛ مشخصات فنی + امکانات
منتشر شده در 23 تیر 1404 ساعت 08:00 لونسین یکی از شرکتهای چینی و از سازندگان دلتا SX2 است که در ایران توسط شاهین موتور بازار یابی و به فروش می رسد. لونسین یکی از شرکتهای چینی و از سازندگان دلتا اس ایکس محسوب میشود و در ایران شاهین موتور تامین کننده این موتور سیکلت

منتشر شده در 23 تیر 1404 ساعت 08:00


لونسین یکی از شرکتهای چینی و از سازندگان دلتا SX2 است که در ایران توسط شاهین موتور بازار یابی و به فروش می رسد.
لونسین یکی از شرکتهای چینی و از سازندگان دلتا اس ایکس محسوب میشود و در ایران شاهین موتور تامین کننده این موتور سیکلت است و از سال ۹۹ شاهد حضور دلتا اس ایکس ۲ با رنگ بندی قرمز و سفید در بازار ایران هستیم. این موتور سیکلت نسبتا جذاب یکی از موتور سیکلتهای کلاس تریل محسوب میشود و در واقع سبک اصلی آن دوال اسپرت است که در ایران به نام تریل شناخته میشود. موتور سیکلت دلتا SX2 یا لونسین اس ایکس ۲ یکی از موتورسیکلتهای دو منظوره است که هم برای بیرون شهر و هم برای درون شهر گزینه مناسبی به نظر میرسد و تا حدودی جایگاه خوبی در بازار دارد.
طراحی و ظاهر موتور دلتا SX2

طراحی ظاهری دلتا اس ایکس ۲ نسبتا جذاب به نظر میرسد و تا حدودی میتوان گفت کیفیت قطعات بدنه و فلاپهای استفاده شده برای این موتور سیکلت قابل قبول است و با یک موتور نسبتا مدرن روبرو هستیم. تا حدودی میتوان گفت این موتور سیکلت به هوندا CRF شباهت دارد، ولی شاید علت اصلی این شباهت ناشی از فلاپها و برچسبهای دلتا SX2 باشد و اگر با دقت نگاه کنیم شاید شباهت خاصی نبینیم. از زاویه جلو با یک ظاهر نسبتا متفاوت روبرو هستیم و این موتور نسبت به سایر موتور سیکلتهای تریل، متفاوتتر طراحی شده است و چراغهای مدرنتری دارد.
چراغهای جلوی دلتا اس ایکس ۲ همگی ال ای دی هستند و تنها چراغ اصلی اصلی آن، دارای لامپ معمولی است. کمی پایینتر از چراغ اصلی شاهد گلگیرهایی با طراحی نسبتاً متفاوت هستیم که تا حدودی در سبک موتورهای ادونچری طراحی شده است و فرمان این موتور سیکلت یک فرمان لولهای محسوب میشود. مطابق با سایر موتورهای موجود در بازار در دلتا نیز شاهد کلیدهای کیل سوییچ و تغییر حالت چراغها و دکمه استارت در سمت راست هستیم. متاسفانه کلید پسینگ این موتور طراحی نسبتا سفتی دارد و برای روشن کردن آن نیاز به فشار نسبتا زیادی است.
صفحه کیلومتر موتور سیکلت دلتا SX2 یک صفحه کیلومتر دیجیتالی محسوب میشود و در قسمت بالایی آن شاهد چراغهای هشدار هستیم و همچنین اطلاعاتی مثل سرعت، تعداد دنده و مسافت طی شده را نمایش میدهد. یکی از ضعفهای نسبتاً بزرگ در طراحی این موتور مربوط به صفحه کیلومتر آن است، چرا که اثری از آمپر بنزین وجود ندارد و برای اطلاع از ظرفیت بنزین نیاز است تا درب باک را باز کنید و به صورت چشمی میزان بنزین را متوجه شوید. علاوه بر این مورد دور موتور نیز در این صفحه نمایش، نمایش داده نمیشود و به نظر میرسد با استفاده از حس ششم باید دور موتور را حدس بزنید.

صفحه کیلومتر موتور سیکلت دلتا SX2 یک صفحه کیلومتر دیجیتالی محسوب میشود و در قسمت بالایی آن شاهد چراغهای هشدار هستیم و همچنین اطلاعاتی مثل سرعت، تعداد دنده و مسافت طی شده را نمایش میدهد. یکی از ضعفهای نسبتاً بزرگ در طراحی این موتور مربوط به صفحه کیلومتر آن است، چرا که اثری از آمپر بنزین وجود ندارد و برای اطلاع از ظرفیت بنزین نیاز است تا درب باک را باز کنید و به صورت چشمی میزان بنزین را متوجه شوید. علاوه بر این مورد دور موتور نیز در این صفحه نمایش، نمایش داده نمیشود و به نظر میرسد با استفاده از حس ششم باید دور موتور را حدس بزنید.
در زین این موتور سیکلت مانند سایر موتور سیکلتهای کلاس تریل شاهد فضای چندان زیادی نیستیم، ولی زین از نرمی نسبتاً مطلوبی برخوردار است و ارتفاع آن از سطح زمین ۹۱ سانتیمتر محسوب میشود که اگر زیر ۱۸۰ سانت قد داشته باشید ممکن است سواری برای شما دشوار باشد. در قسمت انتهایی زین موتور سیکلت دلتا SX2 شاهد یک ترک بند هستیم که تا حدودی یک آپشن برای این موتور سیکلت محسوب میشود و در سایر تریلهای بازار چنین چیزی وجود ندارد و در قسمت عقب چراغ موتور و چراغهای راهنما همگی از نوع ال ای دی هستند. وزن دلتا اس ایکس ۲، ۱۴۵ کیلوگرم گزارش شده است و تا حدودی نسبت به سایر تریلها سنگینتر محسوب میشود.
ابعاد موتور سیکلت دلتا اس ایکس ۲ به شرح زیر است:
طول: ۲۱۸۰ میلیمتر، عرض: ۸۰۰ میلیمتر، ارتفاع: ۱۲۳۰ میلیمتر.
مشخصات فنی دلتا اس ایکس ۲

در انجین موتور سیکلت دلتا اس ایکس ۲ شاهد یک انجین با ظرفیت ۲۲۳ سی سی هستیم که تک سیلندر و چهار زمانه محسوب میشود و دارای دو سوپاپ است که به کمک یک میل بادامک بالا و پایین میشوند. نسبت تراکم این موتور سیکلت برابر با ۹.۲ به یک است و با استفاده از رادیاتور روغن خنک میشود و قدرتی معادل ۱۷.۷ اسب بخار را در ۸۵۰۰ دور دقیقه تولید میکند و گشتاور آن به ۱۷.۲ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور دقیقه میرسد.
در انجین موتور سیکلت دلتا اس ایکس ۲ شاهد یک انجین با ظرفیت ۲۲۳ سی سی هستیم که تک سیلندر و چهار زمانه محسوب میشود و دارای دو سوپاپ است که به کمک یک میل بادامک بالا و پایین میشوند. نسبت تراکم این موتور سیکلت برابر با ۹.۲ به یک است و با استفاده از رادیاتور روغن خنک میشود و قدرتی معادل ۱۷.۷ اسب بخار را در ۸۵۰۰ دور دقیقه تولید میکند و گشتاور آن به ۱۷.۲ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور دقیقه میرسد.
لاستیکهایی که برای این موتور سیکلت استفاده میشوند از برند خارجی نیستند و در ایران شاهد برند ایران یاسا هستیم که نسبتا عملکرد راضی کنندهای دارد و سایز لاستیک جلو ۳.۰۰ با یک رینگ ۲۱ اینچی و سایز لاستیک عقب ۱۲۰/۹۰ در رینگ ۱۸ اینچی محسوب میشود. برای هر دو ترمز این موتور سیکلت از ترمزهای دیسکی استفاده شده است و تا حدودی عملکرد مناسبی را ارائه میدهند.
تجربه سواری و رانندگی دلتا اس ایکس ۲

موتور سیکلت دلتا اس ایکس ۲ یکی از موتور سیکلتهای مناسب برای سواری در داخل شهر و حتی جادههای خاکی محسوب میشود، ولی برای آفرودهای سنگین نمیتوان حساب زیادی روی آن باز کرد؛ چرا که این موتور سیکلت برای جامپ زدن مناسب نیست. بخش سیستم تعلیق دلتا اس ایکس ۲ و کمک فنرهای آن راضی کننده به نظر میرسد و سیستم تعلیق در ناهمواریها ضربات وارده را دفع میکند. این موتور زین نسبتا راحتی در مقایسه با سایر رقبای خود دارد و شتاب و سرعت آن نسبتا مطلوب به نظر میرسد و در حالت کلی میتوان سواری خوبی را با دلتا اس ایکس ۲ تجربه کرد.
رقبای دلتا اس ایکس ۲
تا حدودی میتوان گفت موتورهای سبک تریل یکی از محبوبترین انواع موتورسیکلتهای بازار محسوب میشوند و گزینه بسیار ایده آلی برای آفرود و همچنین مسیرهای ناهموار هستند و طراحی آنها به شکل خاص است. اگر به دنبال معرفی رقبای موتور سیکلت تریل دلتا SX2 باشیم، میتوانیم به گزینههای نسبتاً محبوبی مثل KTM 250 EXC-F، یاماها WR250R و هوندا CRF 250L اشاره کنیم که عملکرد خوبی را ارائه کردهاند.
نقاط ضعف و مثبت موتور سیکلت دلتا sx2 و جمع بندی
مزایا:
سیستم تعلیق نسبتا مناسب، ظاهر نسبتا جدید و متفاوت.
معایب:
داغ شدن انجین هنگام رانندگی، گیربکس نسبتا سفت.
در پایان میتوان گفت موتورسیکلت دلتا SX2 یکی از موتور سیکلتهای نسبتا جذاب از کلاس تریل محسوب میشود و برای جادههای خاکی و استفاده برای داخل شهر یک گزینه قابل قبول و منطقی است. طراحی ظاهری این موتور سیکلت نسبت به سایر موتور سیکلتهای تریل نسبتا متفاوت و جدید است و سیستم تعلیق مناسبی نیز دارد. در حالت کلی سواری خوبی را میتوان با دلتا SX2 تجربه کرد، ولی داغ شدن انجین آن هنگام رانندگی میتواند آزاردهنده برسد و همچنین میتوان گفت گیربکس آن نیز میتواند آزاردهنده باشد.
نظر شما درباره دلتا اس ایکس ۲ چیست؟ به نظر شما این موتور سیکلت ارزش خرید دارد؟
خواندنی: موتور سوزوکی وی استروم ۲۵۰ ؛ مشخصات فنی + امکانات
source
برچسب ها :سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0