دیدگاه‌ها برای رونمایی از نسخه‌ نهایی پیش‌تولید هوندا Prelude مدل ۲۰۲۶ بسته هستند

رونمایی از نسخه‌ نهایی پیش‌تولید هوندا Prelude مدل ۲۰۲۶

وقتی یک خودرو احیاشده مثل Prelude برای دومین بار در فستیوال سرعت گودوود حضور پیدا می‌کند، اما هنوز قابل خرید نیست، یعنی مدت زیادی منتظرش بوده‌ایم. هوندا سال گذشته در همین رویداد یک نسخه مفهومی از Prelude را نمایش داد و امسال نیز در آخر هفته‌ای که گذشت، با نسخه‌ای نزدیک به تولید نهایی بازگشت.

کد خبر : 95467
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 جولای 2025 - 22:03

وقتی یک خودرو احیاشده مثل Prelude برای دومین بار در فستیوال سرعت گودوود حضور پیدا می‌کند، اما هنوز قابل خرید نیست، یعنی مدت زیادی منتظرش بوده‌ایم. هوندا سال گذشته در همین رویداد یک نسخه مفهومی از Prelude را نمایش داد و امسال نیز در آخر هفته‌ای که گذشت، با نسخه‌ای نزدیک به تولید نهایی بازگشت. برخلاف نمایش سال ۲۰۲۴، این‌بار Prelude نه‌تنها مسیر مشهور تپه‌نوردی را طی کرد، بلکه هوندا به بازدیدکنندگان اجازه داد داخل کابین آن بنشینند؛ در حالی‌که سال قبل درها قفل و پنجره‌ها پوشانده شده بودند تا از نگاه کنجکاو محافظت شود.

هوندا Prelude

یک ویدیوی جدید که در طول فستیوال تهیه شده، دو نسخه از Prelude را نشان می‌دهد؛ از جمله مدلی با رنگ آبی مرواریدی Boost Blue که در صعود از تپه شرکت کرد. این خودروی لیفت‌بک سه‌در، عملاً ادامه‌ راه نسخه کوپه سیویک است و با وجود سقف شیب‌دار، کارایی قابل قبولی دارد. صندلی عقب آن به‌صورت تاشو و تقسیم‌شده طراحی شده و برای دو سرنشین پشتی فضای کافی فراهم می‌کند، البته به شرطی که قد خیلی بلندی نداشته باشند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، دید عقب به خاطر ستون‌های C ضخیم محدود است؛ بهایی که برای طراحی اسپرت و کشیده کوپه باید پرداخت. در فضای داخلی، چیدمان کابین شباهت زیادی به مدل‌های سیویک و اینتگرا دارد، بنابراین برای بسیاری از رانندگان حس آشنایی خواهد داشت. در حالی که سیویک و اینتگرا همچنان با جعبه‌دنده دستی عرضه می‌شوند، نسل ششم Prelude فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد. پیش‌تر مدل CR-Z ترکیب جالبی از گیربکس دستی و پیشرانه هیبریدی داشت، اما متأسفانه در Prelude چنین خبری نیست.

هوندا Prelude

اگرچه خبری از تعویض دنده دستی نیست، اما هوندا یک دکمه S+ به خودرو اضافه کرده که «تعویض دنده‌های شبیه‌سازی‌شده‌ تیزتر» را فعال می‌کند. این سیستم با استفاده از پدال‌های پشت فرمان، عملکردی شبیه به گیربکس هشت‌سرعته را شبیه‌سازی می‌کند. البته این تنها شبیه‌سازی خودرو نیست، چرا که صدای پیشرانه نیز به‌صورت مصنوعی تقویت شده. با توجه به حرکت هوندا به سمت برقی‌سازی و سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای آلایندگی، تولید یک Prelude کاملاً بنزینی با گیربکس دستی بعید به نظر می‌رسد.

هوندا Prelude

اگرچه Prelude در نمایشگاه توکیو در مهرماه ۱۴۰۲ (اکتبر ۲۰۲۳) رونمایی شد، اما هوندا همچنان اطلاعات فنی آن را فاش نکرده است. تنها تأیید شده که این مدل از سیستم تعلیق جلو دو محوره (Dual-Axis) و کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر Civic Type R بهره خواهد برد. همچنین گفته شده که فاصله عرضی چرخ‌های جلو و عقب آن از سیویک بیشتر است، فاصله محوری کوتاه‌تری دارد، بدنه‌اش ۱۰ درصد سبک‌تر است، مقاومت پیچشی آن افزایش یافته و سیستم تعلیق سفت‌تری دارد.

هوندا Prelude

با این حال، نباید انتظار ثبت رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ را داشته باشید. هوندا به‌صراحت اعلام کرده که Prelude قرار نیست «اسپرت‌ترین و تیزترین خودرویی باشد که وارد پیست می‌شود». اینکه این نسل جدید بتواند میراث نسل‌های قبلی را زنده نگه دارد یا نه، هنوز مشخص نیست. طراحی آن هم ارتباط مستقیمی با گذشته ندارد، ولی از زاویه‌ای خوش‌بینانه می‌توان گفت خوشحالیم که هوندا آن را به شکل یک شاسی‌بلند Prelude درنیاورده! ( زیراکه برند میتسوبیشی در Eclipse چنین کاری را انجام داد.

هوندا Prelude جدید قرار است در اواخر سال جاری میلادی در آمریکا عرضه شود و در سال ۲۰۲۶ به بازار اروپا برسد. نظر شما در خصوص این محصول و طراحی آن چیست؟ نظرات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و کاربران چرخان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

  1. هوندا از کانسپت خودروی برقی کوچک خود در جشنواره گودوود رونمایی کرد!
  2. خداحافظی هوندا سیویک تایپ R با نسخه‌ای ویژه به نام «اولتیمیت ادیشن»
  3. تحویل جدیدترین فیس‌لیفت هوندا HR-V ساخت ژاپن بازار اروپا توسط آذریوردسال در ایران

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.