دیدگاه‌ها برای پردرآمدترین خودروسازان چین در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵؛ بی‌وای‌دی در صدر! بسته هستند

پردرآمدترین خودروسازان چین در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵؛ بی‌وای‌دی در صدر!

بر اساس تازه‌ترین آمار مربوط به سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ پردرآمدترین خودروسازان چین، بی‌وای‌دی همچنان پردرآمدترین خودروساز سواری چین است و توانسته در این بازه به سود خالص ۹.۱۵۵ میلیارد یوان (۱.۲۸ میلیارد دلار) برسد. این شرکت در همین مدت حاشیه سود ناخالص ۲۰.۷ درصدی ثبت کرده که از حاشیه سود ۱۶.۳ درصدی تسلا در

کد خبر : 95881
تاریخ انتشار : جمعه 18 جولای 2025 - 17:13

بر اساس تازه‌ترین آمار مربوط به سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ پردرآمدترین خودروسازان چین، بی‌وای‌دی همچنان پردرآمدترین خودروساز سواری چین است و توانسته در این بازه به سود خالص ۹.۱۵۵ میلیارد یوان (۱.۲۸ میلیارد دلار) برسد. این شرکت در همین مدت حاشیه سود ناخالص ۲۰.۷ درصدی ثبت کرده که از حاشیه سود ۱۶.۳ درصدی تسلا در همان دوره بالاتر است.

طبق گزارش‌های مالی، هزینه تحقیق و توسعه بی‌وای‌دی در این سه‌ماهه به ۱۴.۲۲۳ میلیارد یوان (۱.۹۸ میلیارد دلار) رسیده که حتی از سود خالص این شرکت هم بیشتر بوده است.

در جایگاه دوم، جیلی قرار دارد که در همین بازه به سود خالص ۵.۶۷۲ میلیارد یوان (۷۹۱ میلیون دلار) دست یافته است. حاشیه سود ناخالص جیلی ۱۵.۷۸ درصد بوده که تقریباً با تسلا برابری می‌کند. هزینه تحقیق و توسعه این شرکت نیز ۳.۳۲۸ میلیارد یوان (۴۶۴ میلیون دلار) بوده است.

خودروسازی جیلی

گروه خودروسازی سایک سومین شرکت پردرآمد در این لیست است و توانسته سود خالص ۳.۰۲۳ میلیارد یوان (۴۲۲ میلیون دلار) را در این سه‌ماهه ثبت کند. حاشیه سود ناخالص سایک ۸.۱۳ درصد اعلام شده. هزینه تحقیق و توسعه این گروه نیز با ۳.۸۸۱ میلیارد یوان (۵۴۱ میلیون دلار) از سود آن بیشتر بوده است.

خلاصه عملکرد شرکت‌ها از نظر سودآوری و سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه (به ترتیب سود خالص)

جدول خودروسازهای پرفروش چین

رتبه‌های چهارم تا دهم این لیست به‌ترتیب شامل گریت‌وال موتورز، چانگان، بایک، سریس، لی‌اتو، لیپ‌موتور و اکس‌پنگ هستند.

در میان آن‌ها، سریس با حاشیه سود ناخالص ۲۷.۶۲ درصد عملکرد درخشانی داشته است. موفقیت مدل Aito M9 باعث شده سریس اولین برند چینی باشد که توانسته بازار خودروهای لوکس را فتح کند.

برندهای فعال در حوزه خودروهای انرژی نو مانند لی‌اتو، لیپ‌موتور و اکس‌پنگ نیز پیشرفت خوبی داشته‌اند، به‌ویژه لیپ‌موتور و اکس‌پنگ که تنها یک گام با سودآوری فاصله دارند.

فناوری خودروهای انرژی نو همچنان در حال رشد سریع است و سرمایه‌گذاری سنگین در تحقیق و توسعه برای بسیاری از خودروسازان ضروری شده است. در جدول بالا تنها جیلی و بایک بودند که هزینه تحقیق و توسعه‌شان از سود خالص کمتر بود. با این حال، در حالی که سرمایه‌گذاری جیلی همچنان قابل توجه است، مخارج تحقیق و توسعه بایک نسبت به سایر رقبا بسیار ناچیز است؛ موضوعی که می‌تواند زنگ خطری برای آینده برندهایی مثل استلاتو و آرک‌فاکس باشد.

هم اکنون تیگارد موتور دو مدل از محصولات جذاب این برند را به صورت وارداتی در کشور عرضه میکند.

مطالب مرتبط:

  1. ثبت آمار فروش ۲.۱ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۴ توسط جیلی
  2. رکورد شکنی شرکت سیبا موتور در آمار تولید و کسب رتبه دوم سهم بازار انواع کشنده در سال ۱۴۰۳

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.