
تسلا برای نسخه جدیدی از سدان تسلا مدل 3 در چین درخواست مجوز فروش داده است. نشان نصبشده در عقب خودرو عبارت «+Model 3» را نمایش میدهد (چیزی شبیه دنا پلاس ما!). این نسخه تکموتوره با سیستم دیفرانسیل عقبه (RWD) همراه است، اما برخلاف نسخههای فعلی، از باتری سهگانه گرانقیمت NMC ساخت LG بهره میبرد؛ باتریای که در حال حاضر فقط در نسخههای دو دیفرانسیل Long Range و Performance استفاده میشود.
در حال حاضر تسلا سه نسخه از Model 3 را در بازار چین عرضه میکند: مدل RWD، نسخهی Long Range دو دیفرانسیل، و نسخهی Performance.
نسخه پایه یعنی RWD دارای یک موتور الکتریکی و برد ۶۳۴ کیلومتری (بر اساس استاندارد CLTC) است که به لطف باتری لیتیوم-آهن فسفات (LFP) ساخت CATL با ظرفیت ۶۲.۵ کیلوواتساعت به دست میآید. این باتری بهدلیل قیمت پایینتر، باعث شده قیمت این مدل به ۲۳۵٬۵۰۰ یوان (معادل ۳۲٬۸۳۰ دلار) برسد.
نسخهی Long Range دو دیفرانسیل برد ۷۵۳ کیلومتری دارد و از باتری سهگانهی NMC ساخت LG با ظرفیت ۷۸.۴ کیلوواتساعت بهره میبرد. این مدل با قیمت ۲۸۵٬۵۰۰ یوان (۳۹٬۸۰۰ دلار) عرضه میشود.
مدل جدیدی که بهتازگی توسط رگولاتوری چین افشا شده، ترکیبی از نسخه پایه RWD با همان موتور تکی و باتری پرهزینهتر NMC است.
با توجه به اینکه مصرف انرژی نسخهی تکموتوره RWD پایینتر از مدلهای دو دیفرانسیل است (۱۱.۲ کیلوواتساعت در برابر ۱۲.۱ کیلوواتساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر)، استفاده از باتری NMC در این نسخه میتواند به بیشترین برد ممکن در میان تمام نسخههای Model 3 منجر شود.
مطالب مرتبط:
- مدل جدید امجی IM5 از نظر قیمت و بُرد حرکتی از تسلا مدل ۳ برتر است!
- تسلا مدل Y Juniper در کمتر از دو ماه ۲۰۰ هزار سفارش ثبت کرد
- جنگ برقیها: تسلا مدل Y 2025 در برابر دیپال S07
- تجربه سواری با تسلا سایبرتراک: یک سفر فضایی به دنیای جدید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0