شرکت ب ام و از سامانه کمک راننده چینی در نسل جدید محصولات خود استفاده می کند
منتشر شده در 28 تیر 1404 ساعت 18:00 شرکت خودروسازی ب ام و در نظر دارد نسل جدید محصولات خود را بر مبنای پلتفرم پیشرفته نئو کلاس توسعه دهد. مدلهای مبتنی بر این پلتفرم، در کنار قابلیتهای فنی نوآورانه، به آخرین سامانههای دیجیتال موجود مجهز خواهند بود. نکته جالب اینکه سامانه کمک راننده این مدلها،

منتشر شده در 28 تیر 1404 ساعت 18:00


شرکت خودروسازی ب ام و در نظر دارد نسل جدید محصولات خود را بر مبنای پلتفرم پیشرفته نئو کلاس توسعه دهد. مدلهای مبتنی بر این پلتفرم، در کنار قابلیتهای فنی نوآورانه، به آخرین سامانههای دیجیتال موجود مجهز خواهند بود. نکته جالب اینکه سامانه کمک راننده این مدلها، چینی بوده و توسط شرکت مومنتا (Momenta) تأمین خواهد شد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مدلهای مخصوص بازار چین، از سامانه تولیدی این شرکت بهره خواهند برد.
ردپای مرسدس بنز در تصمیم ب ام و
شاید بدانید پیش از ب ام و، شرکت مومنتا اعتماد مرسدس بنز را جلب کرده و این کمپانی بزرگ آلمانی حالا جزو سرمایهگذاران اصلی آن محسوب میشود. با تصمیم اشتوتگارتی ها، CLA تمام الکتریکی اولین خودروی مزین به نشان مرسدس است که به سامانههای رانندگی هوشمند مومنتا مجهز شده؛ بنابراین، ب ام و اولین خودروساز بزرگی نیست که با استارتاپ چینی همکاری میکند.
انتخاب مومنتا از سوی ب ام و پس از آن صورت میگیرد که مدیرعامل این شرکت در ماه مارس به طور تلویحی از تمایل برای همکاری با یک شرکت فناوری چینی در زمینه سیستمهای خودران خبر داده بود.
اولین مدلهای مبتنی بر پلتفرم نئو کلاس
اولین عضو خانواده نئو کلاس، نسل بعدی iX3 است که با کد NA6 تولید خواهد شد. قرار است مونتاژ این خودرو از نیمه دوم سال جاری در مجارستان آغاز شود. انتظار میرود ب ام و این کراس اوور را تا پایان سال در اروپا عرضه کند. اما تمرکز اصلی بر بازار چین و از سال ۲۰۲۶ خواهد بود؛ جایی که iX3 همراه با نسل جدید i3 به فروش خواهد رسید. گفته میشود نسخه با فاصله محوری طولانیتر از iX3 نیز در این کشور عرضه خواهد شد، زیرا چنین مدلهایی در چین از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت مومنتا یک راهکار رانندگی هوشمند جامع برای محصولات پلتفرم نئو کلاس توسعه خواهد داد. این راهکار شامل رانندگی مبتنی بر مسیریاب در سناریوهای شهری و بزرگراهی میشود. همچنین، مدل بزرگ یادگیری ماشین سرتاسری اختصاصی مومنتا در این خودروهای جدید ادغام خواهد شد تا تجربهای بینقص از رانندگی خودکار ارائه شود.
رقابتی سخت در انتظار ب ام و
پیشبینی میشود قیمت پایه i3 و iX3 از ۲۵۰,۰۰۰ یوان (معادل ۳۵,۰۰۰ دلار) آغاز شود. این بازه قیمتی، آنها را مستقیماً در مقابل برندهای بزرگ داخلی چین مانند لی اتو، آیتو، شیائومی و نیو قرار میدهد. از آنجایی که این برندها اکنون جایگاه خود را تثبیت کرده و عملکرد موفقی دارند، رقابت سختی در انتظار ب ام و خواهد بود.

علاوه بر مدلهای تمام برقی نئو کلاس که سال آینده عرضه میشوند، ب ام و در حال آمادهسازی مجموعهای از خودروهای هیبریدی بر پایه همین پلتفرم است تا در بازار کراس اوورهای بزرگ انرژی نو رقابت کنند. در گذشته نه چندان دور ب ام و X5 ستاره این بازار بود، اما با ظهور مدلهایی مانند لی اتو L9، نماینده باواریاییها شکوه و جلال خود را از دست داد.
ب ام و استانداردهای بالایی برای پلتفرم نئو کلاس دارد، نامی که یادآور مدلهای نمادین این شرکت در دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ است. این مدلها باعث شدند ب ام و از یک برند عمومی به یک برند پیشرو و لوکس تبدیل شود.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0