
نسل کاملا جدید کراساوور بزرگ Aito M7، حاصل همکاری هوآوی و شرکت Seres، بهطور رسمی در چین رونمایی شد. این مدل از زبان طراحی مشترکی با Aito M8 که پیشتر معرفی شده بود بهره میبرد. قرار است Aito M7 جدید از شهریور ۱۴۰۴ وارد بازار داخلی چین شود تا روند کند فروش این مدل را بهبود بخشد. همچنین احتمال میرود این مدل با برند Seres وارد بازارهای جهانی نیز بشود.
Aito M7 نخستینبار در سال ۲۰۲۲ بهعنوان یک کراساوور هیبریدی سری (EREV) معرفی شد که بر پایه شاسی بلند بنزینی دانگفنگ ix7 ساخته شده بود. در آن زمان، این خودرو با قیمت اولیه ۳۱۹٬۸۰۰ یوان (معادل ۴۴٬۷۰۰ دلار) عرضه شد. در اواخر سال ۲۰۲۳، هوآوی و Seres نسخه بهروزرسانیشده Aito M7 را با قیمت کاهش یافته ۲۵۸٬۰۰۰ یوان (حدود ۳۶٬۰۶۰ دلار) روانه بازار کردند. این کاهش قیمت محسوس باعث افزایش چشمگیر فروش شد، بهطوری که در سال گذشته ۱۹۳٬۳۴۲ دستگاه از این مدل به فروش رسید.
با این حال، طبق دادههای China EV DataTracker، فروش Aito M7 در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ با افت ۷۱ درصدی مواجه شده است. در همین راستا، شرکتهای هوآوی و Seres تصمیم گرفتهاند نسل جدید این کراساوور را با هدف افزایش دوباره فروش روانه بازار کنند.
نسل جدید Aito M7 با بدنهای بزرگ و طراحی بهروز، از زبان طراحی «ماتریس میانستارهای» (Interstellar Matrix) استفاده میکند که پیشتر در مدل Aito M8 معرفی شده بود. بخش جلویی خودرو کاملاً بسته طراحی شده و به چراغهایی با فرم دستکش مانند و ورودی هوای ذوزنقهای شکل مجهز شده است. دستگیرههای درها بهصورت همسطح با بدنه، رینگهای چندپره، تزئینات کرومی و چراغ عقب یکپارچه، از دیگر ویژگیهای ظاهری این مدل هستند.
از دیگر تغییرات طراحی میتوان به ستونها و ریلهای سقف مشکی رنگ اشاره کرد. سنسور لیدار نیز روی سقف نصب شده که احتمال بهرهگیری از سیستم کمکراننده پیشرفته ADS 4 متعلق به هوآوی را افزایش میدهد. این سامانه شامل قابلیتهایی همچون جلوگیری از برخورد در تمام سرعتها، کمکپارک و عبور خودکار از میدانها است. بدنه خودرو با رنگ جدید «قرمز مرجانی» نیز عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعات رسمی درباره ابعاد نسل جدید Aito M7 منتشر نشده، اما احتمالاً مشابه نسل قبلی خواهد بود که ابعادی برابر با ۵۰۲۰ میلیمتر طول، ۱۹۴۵ میلیمتر عرض و ۱۷۶۰ میلیمتر ارتفاع داشت.
در بخش فنی، انتظار میرود Aito M7 جدید به همان پیشرانه هیبریدی سری EREV مدل M8 مجهز شود. نسخه چهارچرخ متحرک (4WD) آن دارای توان اوج ۳۹۲ کیلووات (۵۲۶ اسببخار) است و از باتریهایی با ظرفیت بین ۳۷ تا ۵۳.۴ کیلووات ساعت بهره میبرد. زیر کاپوت مدل Aito M8 یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان ۱۱۸ کیلووات (۱۵۸ اسببخار) قرار گرفته است. لازم به ذکر است که نسخه پایه Aito M7 احتمالا با محور محرک عقب (RWD) و یک موتور الکتریکی با توان ۲۲۷ کیلووات (۳۰۴ اسببخار) عرضه خواهد شد.
نسل جدید Aito M7 از شهریور ۱۴۰۴ وارد بازار چین خواهد شد. دامنه قیمتی این مدل احتمالا مشابه نسخه فعلی خواهد بود و بین ۲۴۹٬۸۰۰ تا ۳۲۹٬۸۰۰ یوان (معادل تقریبی ۳۴٬۹۲۰ تا ۴۶٬۱۰۰ دلار آمریکا) قرار خواهد گرفت. انتظار میرود این مدل پس از عرضه داخلی، وارد بازارهای جهانی نیز بشود. نسل نخست این خودرو پیشتر تحت نام Seres 7 در بازارهای بینالمللی عرضه شده بود.
مطالب مرتبط:
- برند “ایرس” ماموت خودرو رسماً معرفی شد | آغاز مونتاژ خودروهای هوشمند AITO در ایران
- مدل Aito M5 اولترا، نسل جدید خودروی هوشمند با قابلیت رانندگی خودکار، رونمایی شد
- مدل Aito M8 EREV با ترکیبی از فناوریهای هواوی معرفی شد
- ثبت 6000 سفارش پس از گذشت 48 ساعت از عرضه هواوی Aito M7 Pro

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0