Wp Header Logo 252.png
داج چارجر دیتونا ؛ عضلانی معروف آمریکایی با پیشرانه برقی معرفی شد

داج از چارجر دیتونا رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت نسخه برقی چارجر بوده و از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره می برد. اگرچه عرضه چارجر با پیشرانه برقی شاید به مذاق طرفداران متعصب چندان خوش نیاید، اما این خودروی عضلانی، از لحاظ عملکر حرف های زیادی برای گفتن دارد.

مشخصات فنی داجر چارجر برقی

مستقیم به سراغ پیشرانه می رویم، جایی که موتور حجیم V8 جای خود را به پیشرانه برقی دوموتوره داده است. در نسخه پایه R/T قدرت این پیشرانه به ۴۹۶ اسب بخار می رسد. اما نسخه Scat Pack قوی تر بوده و میزان خروجی پیشرانه در آن به ۶۷۰ اسب بخار افزایش یافته است. با اتکا به این نیروگاه فوق العاده قدرتمند، داچ چارجر دیتونا نسخه Scat Pack می تواند در عرض تنها ۳.۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با چنین رکوردی، چارجر دیتونا در زمره خودروهای برقی پرفورمنس قرار می گیرد. البته در مقایسه با تسلا مدل S پلد، این خودروی عضلانی با اختلاف کندتر است. نسخه پایه R/T هم شتابی برابر با ۴.۷ ثانیه دارد. مثل دیگر خودروهای برقی، چارجر دیتونا هم با محدودیت هایی مواجه است. نسخه Scat Pack این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. نسخه R/T نیز قادر است نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دست را ثبت کند.

داج چارجر دیتونا ؛ عضلانی معروف آمریکایی با پیشرانه برقی معرفی شد

انرژی داج چارجر دیتونا توسط پک باتری ۹۳.۹ کیلووات ساعتی با معماری ۴۰۰ ولتی تأمین می شود. به لطف این باتری نسبتاً حجیم، نسخه پایه R/T از این خودروی عضلانی قادر است تا ۵۱۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. نسخه پرچمدار Scat Pack هم بردی برابر با ۴۱۸ کیلومتر دارد. این ارقام بر اساس استاندارد EPA که تست های آن دارای تطابق بیشتری با رانندگی های روزمره هستند، محاسبه شده؛ بنابراین به احتمال قوی داج چارجر دیتونا در شرایط واقعی خواهد توانست رکوردهای مشابهی را محقق کند.

داج چارجر دیتونا ؛ عضلانی معروف آمریکایی با پیشرانه برقی معرفی شد

باتری داج چارجر دیتونا از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند و با حداکثر سرعت ۱۸۳ کیلووات شارژ می شود. در صورت اتصال به یک پورت مناسب، باتری این خودروی عضلانی برقی در عرض ۲۷ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ خواهد شد.

شبیه سازی رانندگی با یک خودروی عضلانی سنتی

داج برای اینکه طرفداران متعصب داج چارجر بنزینی را راضی نگه دارد، تدابیری را اندیشیده است. نسخه برقی این خودرو به قابلیت هایی مثل حالت های رانندگی خشن، سامانه کنترل شروع حرکت و حالت های اختصاصی برای انجام حرکات جذاب دریفت و دونات مجهز شده است.

داج چارجر دیتونا ؛ عضلانی معروف آمریکایی با پیشرانه برقی معرفی شد

پیشرانه های برقی بی صدا کار می کنند و خبری از غرش های مهیب پیشرانه در آنها نیست. این ویژگی با روح چارجر تضاد دارد. شرکت داج برای برطرف کردن این مشکل، چارجر دیتونا را به قابلیتی به نام Fratzonic Chambered Exhaust تجهیز کرده است. این قابلیت صدایی شبیه به غرش موتور هلکت را شبیه سازی می کند. به عبارت دقیق تر، با فعال شدن این قابلیت صدایی مصنوعی از بلندگوهای خودرو پخش می شود. داج اعلام کرده بلندی صدای پخش شده از بلندگوها تا ۱۲۶ دسیبل بالا می رود و رانندگان می توانند کماکان از گاز دادن و شنیدن صدای بلند لذت ببرند. باید منتظر ماند و دید که آیا این ویژگی می تواند طرفداران متعصب را راضی نگه دارد یا خیر.

ترکیب گذشته با آینده

شرکت داج سال گذشته با رونمایی از یک مدل مفهومی، پیش نمایشی از نسخه الکتریکی چارجر را ارائه کرد. چارجر دیتونا تا حد بسیار زیادی به مدل مذکور وفادار باقی مانده و پیدا کردن تفاوت ها نیازمند تلاش و کوشش ذهنی است! این خودرو در دو نسخه دو درب و چهار درب وارد بازار خواهد شد. نسخه دو درب از همین امسال به فروش خواهد رسید، اما علاقه مندان به نسخه چهار درب باید تا سال آینده منتظر بمانند.

برای ادای احترام به نیاکان بنزینی چارجر، داج نسخه برقی این عضلانی پرطرفدار را با الهام از گذشته طراحی کرده است. در همان نگاه نخست به پیکره و خطوط بدنه این نسخه جدید، نسل دوم چارجر که بین سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۱ روی خط تولید قرار داشت، در ذهن تداعی می شود.

در داخل کابین هم شاهد ادای احترام داج به گذشته هستیم. این شرکت سعی کرده با ترکیب المان های سنتی و مدرن، طرفداران هر دو طیف را راضی نگه دارد. برای مثال فرم داشبورد این خودرو از داشبورد چارجر ۱۹۶۸ الگوبرداری شده است؛ در عین حال این داشبورد از دو نمایشگر دیجیتال بزرگ میزبانی می کند. نمایشگر حاضر در بخش میانی که مخصوص کنترل سیستم سرگرمی است، اندازه ای برابر با ۱۲.۳ اینچ دارد. این نمایشگر از آخرین نسخه از سیستم عامل اختصاصی Uconnect بهره می برد. نمایشگر پشت فرمان یا همان کلاستر در حالت استاندارد ۱۰ اینچی است، اما مشتریان می توانند نمایشگر ۱۶ اینچی را برای این قسمت سفارش دهند.

داج چارجر دیتونا ؛ عضلانی معروف آمریکایی با پیشرانه برقی معرفی شد

فرمان داج چارجر دیتونا گرد نیست و ساختاری شبیه به یک شش ضلعی دارد. در مقابل اهرم انتخاب وضعیت حرکت با الهام از گذشته طراحی شده است. این خودروی عضلانی از لحاظ امکانات و تکنولوژی ها قابل مقایسه با پیشینیان خود نیست. سیستم هداپ دیسپلی، سیستم صوتی بسیار با کیفیت، سقف پانورامیک و سیستم نورپردازی با توانایی نمایش ۶۴ رنگ برخی از ویژگی های چارجر دیتونا هستند.

داج چارجر دیتونا ؛ عضلانی معروف آمریکایی با پیشرانه برقی معرفی شد

داج چارجر دیتونا کاربردی تر از مدل های قبلی است. صندوق بار این نسخه ۶۵۰ لیتر حجم دارد، یعنی ۱۷۰ لیتر بیشتر از آخرین نسل چارجر بنزینی. در صورت خواباندن صندلی های عقب این رقم به ۱۰۵۰ لیتر افزایش می یابد. در زیر کاپوت جلو هم محفظه دیگری با گنجایش ۵۷ لیتر وجود دارد.

عرضه نسخه SRT Banshee

خانواده داج چارجر برقی سال آینده با اضافه شدن مدل SRT Banshee متنوع تر خواهد شد. این نسخه با پیشرانه ۹۰۰ اسب بخاری، گیربکس ۲ سرعته برای شتابگیری بهتر و معماری ۸۰۰ ولتی، حرف های بیشتری برای گفتن خواهد داشت. داج وعده داده این نسخه فوق العاده هیجان انگیز به قابلیت شخصی سازی میزان قدرت پیشرانه مجهز خواهد بود. در نتیجه مشتریان خواهد توانست این نسخه را با قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار سفارش دهند!

داج چارجر دیتونا ؛ عضلانی معروف آمریکایی با پیشرانه برقی معرفی شد

زمان عرضه و قیمت احتمالی

داج چارجر برقی از تابستان امسال در نسخه دو درب عرضه می شود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، نسخه چهار درب نیز از سال آینده وارد بازار خواهد شد. درباره قیمت این عضلانی مدرن اطلاعاتی منتشر نشده، ولی با توجه به قیمت ۴۵ هزار دلاری چارجر R/T بنزینی، شاید بتوان قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار را برای مدل پایه از دیتونای برقی پیش بینی کرد. ناگفته نماند ماموریت تولید چارجر برقی را کارخانه داج واقع در انتاریوی کانادا بر عهده دارد.

موج برقی سازی به داج چارجر رسیده، خودرویی که همواره به خاطر موتورهای قدرتمند و غرش های بلند پیشرانه طرفداران خاص خود را داشته است. کمپانی آمریکایی تمام تلاش خود را کرده با کمک گرفتن از المان های سنتی، این مدل محبوب را برای عصر جدید آماده کند. از نظر عملکرد فنی وضعیت مشخص است، چارجر برقی عملکردی بهتر از تمام اجداد خود دارد. اما در بخش تجربه کاربری می توان حدس زد که برخی مشتریان، مخصوصاً طرفداران متعصب، با تردیدهایی مواجه خواهند شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje