یکی از سوالاتی که بین بسیاری از کاربران اینترنتی به وجود می آید، این است که وبلاگ چیست و چه تفاوتی با وبسایت دارد؟‌ حال اگر شما به فکر این هستید که یک وبسایت یا یک وبلاگ برای خود در دنیای اینترنت ایجاد کنید، بهتر است به خوبی با مفاهیمی مثل وبلاگ و این که تفاوت وبسایت با وبلاگ چیست، آشنا شوید.
ما در این مقاله قصد داریم تا با زبانی ساده به تعریف وبلاگ و مزایای آن بپردازیم و توضیح دهیم که تفاوت وب سایت با وبلاگ چیست. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.
وبلاگ نوعی وبسایت است که در آن محتوا به ترتیب زمانی معکوس به کاربران عرضه می شود. در واقع، منظور ما از این عبارت این است که در وبلاگ ها، محتوای جدید تر ابتدا ظاهر می شود. محتوای وبلاگ اغلب به عنوان ورودی یا «پست های وبلاگ» نامیده می شود. پست های معمولی وبلاگ ها معمولا از یک بخش برای قرار دادن نظرات نیز تشکیل شده اند که در آن کاربران می توانند در رابطه با مقاله ای که تولید محتوا شده است، نظر خود را بنویسند. در واقع، وبلاگ بستری است که در آن یک نویسنده یا گروهی از نویسندگان نظرات خود را در مورد یک موضوع جداگانه به اشتراک می گذارند.
وبلاگ ها معمولا به وسیله یک فرد یا مجموعه کوچکی از افراد برای عرضه اطلاعات اداره می شوند. معمولا اطلاعات و داده هایی که به وسیله وبلاگ ها در اختیار کاربران قرار داده می شوند، به سبک مکالمه هستند تا به نحوی این اطلاعات و داده ها ساده تر و قابل فهم تر و شیرین تر در اختیار مخاطبان قرار گیرند و تعامل بیشتری با کاربران برقرار شود. با این وجود، در حال حاضر شما می توانید در دنیای اینترنت هزاران وبلاگ شرکتی پیدا کنید که محتوای اطلاعاتی و سبک رهبری فکری وسیعی را ایجاد می کنند.
سال ۱۹۹۴ شروع کار وبلاگ ها در دنیای اینترنت است. در آن زمان، وبلاگ ها بیشتر نقش یک دفترچه خاطرات شخصی را داشتند که مردم، خاطرات را به صورت آنلاین به اشتراک می گذاشتند. در واقع، آن زمان هدف از وبلاگ ها این بود که افراد درباره زندگی روزمره خود صحبت کنند یا کارهایی که در طول روز انجام داده اند را با دیگران به اشتراک بگذارند. زمانی که مردم متوجه شدند وبلاگ چیست که  فهمیدند می توانند اطلاعات را به روشی جدید به صورت آنلاین انتقال دهند و با آدم های زیادی ارتباط برقرار کنند، محبوبیت وبلاگ ها افزایش یافت. وبلاگ ها در زمان پیداش به نحوی به شبکه ها و رسانه های اجتماعی امروزی شباهت داشتند.
کلمه “weblog” ابتدا به صورت اصطلاح “web log” در اواخر دهه ۹۰ مورد استفاده قرار گرفت. این اصطلاح، دستخوش تغییرات زیادی شد. پس از آن که اصطلاح “web log” استفاده می شد، اصطلاح “we blog” جایگزین آن شد و در نهایت اصطلاح “weblog” به عنوان اصطلاح نهایی مورد استفاده قرار گرفت.
از آن جا که با گذشت زمان،‌ تعداد چنین صفحاتی در دنیای وب و اینترنت رشد چشمگیری پیدا کرد، ابزار های متفاوت و متعددی نیز به وجود آمدند که ایجاد مجلات آنلاین و وبلاگ های شخصی را برای کاربران مبتدی آسان تر می کرد. این ابزار ها در افزایش محبوبیت وبلاگ ها نزد کاربران نقش پر رنگی داشتند؛ زیرا این ابزار ها باعث شدند که وبلاگ ها در دسترس کاربرانی که از دانش فنی بالایی در زمینه اینترنت برخوردار نیستند نیز قرار بگیرند.
سال ۱۹۹۹ را می توان مهم ترین سال برای وبلاگ ها دانست؛ زیرا در این سال سایت وبلاگ نویسی محبوب Blogger.com راه اندازی شد. بسیاری از کاربرانی که می دانستند وبلاگ چیست و به آن علاقه مند بودند، پس از راه اندازی این سایت به استفاده از این سایت پرداختند و وبلاگ های خود را با استفاده از این سایت ایجاد می کردند؛ البته این سایت در فوریه ۲۰۰۳ به وسیله شرکت گوگل خریداری شد. در همان سال ۲۰۰۳، وردپرس اولین نسخه خود را به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی منتشر کرد. در حال حاضر وردپرس بین دیگر پلتفرم های وبلاگ نویسی از محبوبیت بالاتری برخوردار است، به طوری که این پلتفرم وبلاگ نویسی بیش از ۴۱ درصد از وبسایت های موجود در اینترنت را تامین می کند.
ظاهر وبلاگ ها همانند نام آن ها در طول زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است. اولین وبلاگ ها بسیار طراحی و ساختار ساده ای داشتند؛ اما با گذر زمان این طراحی پیچیده تر و کارآمد تر شد. این روزها وبلاگ ها از طیف گسترده ای از آیتم ها و ابزارک ها تشکیل شده اند. اما با این وجود باز هم می توان ویژگی ها و ساختار های استاندارد وبلاگ ها را دسته بندی کرد. در زیر لیستی از ساختار های استانداردی که معمولا در همه وبلاگ ها دیده می شوند را تهیه کرده ایم.
یکی از تفاوت های اصلی وبسایت ها با وبلاگ ها در این است که وبلاگ ها نیاز به به روز رسانی مکرر دارند. همچنین وبلاگ ها تعامل خواننده را ترویج می دهند که این امر در وبسایت ها به اندازه وبلاگ ها انجام نمی شود. در وبلاگ ها خوانندگان می توانند به راحتی زیر هر مقاله نظر خود را بدهند و نگرانی ها و ایده های خود را با دیگر افراد جامعه در اشتراک بگذارند.
از طرف دیگر، وبسایت ها از محتوای عرضه شده در صفحات ثابت تشکیل شده اند. صاحبان وبسایت ها برخلاف وبلاگ ها، به ندرت محتوای صفحات خود را به روز رسانی می کنند.
مقالات مربوط به وبلاگ چیست:
۶ دلیل برای اینکه کسب و کار شما به یک وبلاگ احتیاج دارد
انواع محتوای متنی را بشناسید و از نحوه استفاده آنها باخبر شوید
تولید محتوا چیست؟


info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.

source

توسط viraje