یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
پس از اعلام آزادسازی واردات خودرو قرار بود تا پایان خرداد ماه آیین نامه واردات خودرو ابلاغ شود. حال با گذشت بیش از یک ماه ظاهرا سه بند از این آیین نامه رونمایی شده است و در انتظار تصویب نهایی دولت است.
اولین بند از این مقررات در نظر گرفتن سقف ارزی برای قیمت خودروهای وارداتی است. اختصاص دو رده قیمتی ۱۰ و ۲۰ هزار دلاری خودروی وارداتی مد نظر مسئولان است، به‌ طوری‌ که برای واردات خودروهای اقتصادی سقف ۱۰ هزار دلاری در نظر گرفته شده و برای تشویق واردات این خودروها نیز تعرفه ۱۰ تا ۲۰ درصد است.
دومین بند نیز سقف ارزی واردات نیز یک میلیارد دلار پیش‌بینی شده است. بند سومی که در کمیسیون صنایع رونمایی شده مربوط به واردات به شرط تولید مشارکتی است. مطابق این بند اگر فراتر از سقف ارزی تخصیص‌ یافته، داوطلب واردات وجود داشته باشد، باید ورود محصول خارجی در ازای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی کشور باشد.
بحث سقف ارزی واردات، بانک مرکزی را در واردات خودرو به چالش انداخت. بانک مرکزی در بازه سه‌ ساله ممنوعیت واردات، هر زمانی که موضوع آزادسازی واردات از سوی مجلس یا دولت مطرح می‌شد با طرح ساماندهی ارزی کشور با آن مخالفت می‌کرد. این در حالی است که در شرایط کنونی نیز از بانک مرکزی به عنوان یکی از موانع اصلی لغو توقف واردات خودرو یاد می‌شود. با این حال آنچه از آیین‌نامه رونمایی ‌شده تخصیص یک میلیارد دلار برای واردات خودرو است.

مطابق بند سوم آیین نامه واردات اگر فراتر از یک میلیارد دلار سقفی که برای تخصیص ارز واردات خودرو در نظر گرفته شده، همچنان داوطلب واردات وجود داشته باشد باید این واردات در ازای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی کشور باشد. علاوه بر این در آیین‌نامه مورد اشاره تاکید شده است که واردکنندگان باید نمایندگی و ارائه خدمات پس از فروش در کشور داشته باشند. مشکلی که بسیاری از دارندگان خودروهای خارجی در کشور بعد از شروع تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی از کشور با آن دسته‌ و پنجه نرم می‌کنند.
نظر مجلس بر این است که هر شخص حقیقی یا حقوقی باید بتواند واردات خودرو را انجام دهد اما هنوز دولت در آیین‌نامه واردات تصمیمی برای شروط لازم برای واردکنندگان نگرفته است.
علاوه بر این بندهای منتشر شده نیز محل اختلاف و بحث است و بین دولت و مجلس نیز اجماعی در مورد آن وجود ندارد. برای مثال مجلس موافق تعیین سقف قیمتی برای واردات نیست اما دولت در آیین‌نامه اجرایی سقف ۱۰ و ۲۰ هزار دلاری را در نظر گرفته است. همچنین تولید مشارکتی که پیش از این توضیح داده شد نیز این سوال را ایجاد می‌کند که با توجه به تحریم‌ها چه کشوری حاضر به سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران خواهد شد؟
کرگدن باواریا
خداییش دیگه حوصلمون سر رفت از بس اخبار تیتر زرد راجب واردات خودرو( همه رسانه هارو میگم) وگر نه میدونم مقصد اطلاع رسانی عمومی هست
دیروز تو ترافیک بودم از بخت خوبم جلوم یه جنسیس g70 2020 بود ؛ پشتمم شورلت تاهو “۲۰۲۰” اگه اشتباه نکنم..
یه نگاه به جنسیسه کردم قشنگ آقا و خانوم نشستن دارن به الکسیس سوارا میخندن که سلطان صداش میزنن حالا کاری به این حرفا ندارم ولی از کی تاحالا ماشینی وه پلاکش گذر هست اقا و خانم ایرانی توشون سوار میشن و گل میگن و گل میشنون ؟ 🙂
غیر اینه واردات آزاد شده و با برچسب پلاک گذر مارو فریب میدن ؟؟؟
دلخوش به این اخبار نباشید مگه میشه بازار بی رقیب حلبی های وطنی رو ول کرد و کیوندا ی ۲۰۲۰ بیارن ؟
واردات برای ملت باز نشده فقط !
حق گوی باطل
داداش ولی روانی تایید کامنت های پدال شدم
الکسیس کیوندای 🤣
داریم به کجامیریم
مزدا
این یک میلیارد دلار هم تو جیب برادران چینی میره به اسم واردات.
مزدا
خدایش خسته ام !!!
از قصه واردات خودرو
از قصه رتبه بندی معلمان
از قصه برجام
از قصه عمری که میرود
…..
چند سال هست که تو این مملکت به خبر خوش نشنیدیم
خدا همتون رو لعنت کنه که عمرمون در عصر شما به هدر رفت
AMANTE
اول محدودیت حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی و حالا سقف دلاری مسخره ۱۰ تا ۲۰ هزار دلاری که عملا یا چیزی نمیشه آورد یا اگه هم بشه ماشین چینی یا ماشین های برند های مطرح با آپشن کم رو میشه وارد کرد که با دلار و وضع مملکت میشن ماشین های نیم میلیاردی یا میلیاردی.
بعد سرمایه گذاری برند های خارجی در ایران!؟ اگه وضع خوب بود احتمال داشت سرمایه گذاری کنن چون قبلا این اتفاق افتاده.
تنها بند خوب این آیین نامه بخشی که گفته ( واردکنندگان باید نمایندگی و ارائه خدمات پس از فروش در کشور داشته باشند. )
hamid
بعد از چند ماه چند بند مبهم دادن بیرون
… .. …
aMiRsHaYaN
دوستان این ماشین های عجیب غریبی که می‌بینید بری ایران نیست و به روسیه میرن چون روسیه تحریمه نمیتونه ماشین خودش وارد کنه از ایران وارد می کنه من داشتم تو جاده انزلی میرفتم قطار قطار تریلی های ماشین بر بود که باورم نمیشد چه چیزایی روش دیدم. یه تریلی id4 gtx و یه تریلی چارجر و یه تریلی تویوتا سی ینا.
و من چون آروم میرفتم وقتی رسیدم انزلی همون اولش گمرکشه اگه دقت کرده باشین همه اون کامیونا اونجا صف کشیده بودن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje