هر کسب و کاری برای جذب مشتری و فروش بیشتر نیاز است که راه هایی را به کار گیرد که قبلا نتیجه داده و کارشناسان رشته بازاریابی و فروش آن را تایید می کنند. یکی از روش های موثری که قصد داریم در این مقاله به توضیح آن بپردازیم روش تمایز در محصول است. در این روش محصول شما با ارزش تر می شود و مشتریان بیشتر به سمت آن کشیده می شوند و برای فروش و تبلیغ آن به دیگران وقت بیشتری می گذارند. در ادامه با ما باشید.
تمایز در محصول، معرفی امتیاز ها یا ویژگی های منحصر به فرد و متمایز در یک محصول برای اطمینان از پیشنهاد فروش منحصر به فرد آن محصول است. تمایز یک شرکت را قادر می سازد تا به مزیت رقابتی نسبت به سایر شرکت هایی که جایگزین های مشابه محصولات را ارائه می دهند؛ دست پیدا کند. این یک فرآیند بازاریابی مهم است که برای یک تجارت از اهمیت اقتصادی حیاتی برخوردار است.
تمایز در محصول به عنوان یک کاتالیزور در فرآیند تصمیم گیری خرید مصرف کننده عمل می کند؛ اساساً یک محصول را از بقیه متمایز می کند و به عنوان عامل تعیین کننده در تصمیم گیری برای خرید عمل می کند.
فرآیند تمایز در محصول ممکن است طراحی مجدد بسته بندی محصول برای معرفی یک ویژگی عملکردی جدید در یک محصول باشد. عوامل مختلفی که از طریق آن ها فرآیند اجرا می شود عبارتند از:
محصولات موجود در بازار صرفاً بر اساس فاکتور قیمت متمایز می شوند. این یک سلسله مراتب قیمتی را برای یک محصول خاص از هزینه های پایین تر به بالاتر ایجاد می کند.
محصولات در این مورد، بر اساس فرم، شکل، ویژگی، عملکرد، رنگ، سفارشی سازی، دوام، کیفیت، خدمات و غیره متمایز می شوند.
تمایز عمودی به تمایز در یک محصول بر اساس کیفیت گفته می شود. در هر بازاری، یک سلسله مراتب کیفیت برای نوع خاصی از محصول وجود دارد که محصولات یک نوع را از کیفیت پایین به بالاترین کیفیت محصول رتبه بندی می کند.
اساساً، هدف تمایز عمودی، متمایز کردن محصول به منظور ارتقاء سلسله مراتب به سمت کیفیت بالاتر و استفاده از این ویژگی به عنوان یک مزیت رقابتی برای فروش محصول است.
تمایز افقی زمانی است که محصولات بر اساس یک ویژگی خاص متمایز شوند. تمایز می تواند در مورد رنگ ها، بسته بندی، شکل ها، طعم ها و غیره باشد.
تمایز در محصول از نظر اقتصادی برای یک شرکت سودمند است. این دلیلی را برای مصرف کنندگان فراهم می کند که چرا محصول آن ها ارزش سرمایه گذاری روی آن را برخلاف سایر محصولات جایگزین موجود در بازار دارد. یک کمپین تمایز در محصول موفق، فروش را برای یک شرکت با حاشیه قابل توجهی افزایش می دهد و به آن مزیت رقابتی در بازار می دهد که چرا آن ها سزاوار سرمایه گذاری مصرف کننده بیشتر از دیگران هستند.
علاوه بر این، تمایز در محصول به شرکت کمک می کند تا با قیمت بالاتری کار کند؛ فقط به دلیل مزیت یا ویژگی اضافی که در یک محصول معرفی شده است. هنگامی که آن یک ویژگی یا تفاوت متمایز معرفی شده در محصول، آن را بهتر از جایگزین های خود می کند؛ مصرف کنندگان اغلب ارزش افزایش قیمت را درک می کنند.
مفهوم دیگر تمایز در محصول این است که اغلب، وفاداری به نام تجاری را به تصویر می کشد. هنگامی که یک شرکت به طور موثر محصولات خود را متمایز می کند و چند محصول ضروری برجسته می شود؛ معمولاً وفاداری به برند را از طرف مصرف کننده به ارمغان می آورد.
این به این دلیل است که وقتی یک مصرف کننده از چند محصول یک نام تجاری راضی است؛ تمایل دارد شروع به خرید محصولات دیگر از آن برند خاص کند. مصرف کننده معتقد است که سایر محصولات این شرکت به اندازه محصولاتی که استفاده می کند؛ خوب و برجسته هستند.
در اوایل دهه ۲۰۰۰، شرکت کانادایی Blackberry Ltd. به طور استثنایی از طریق تمایز در محصولات شناخته شد. بلک بری تنها برند گوشی هوشمندی بود که قابلیت پیام رسانی فوری درون دستگاهی به نام BBM را ارائه کرد و باعث شد تا این برند در بازار برجسته شود.
شما برای شناخته شدن و فروش بیشتر در سیستم سرمایه گذاری، امروزه به استراتژی های بازاریابی و فروش نیاز دارید. این روش ها راهی که قرار است سال ها طی کنید را برای شما کوتاه می کنند و شما را به مشتریانتان معرفی می کند. یکی از این روش های بازاریابی روش تمایز در محصول است. در این روش محصول شما باید از یک ویژگی برجسته برخوردار باشد که مشتری را مجاب کند چرا محصول شما ارزش خریدن را دارد. این کار باعث می شود شما بیشتر سود کنید و مشتری به برند شما وفادار بماند.


info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.

source

توسط viraje