یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
هیوندای نیز مثل هوندا با نشان جدید تریل‌اسپرت و سوبارو با ویلدرنس، وارد بازار رو به رشد کراس‌اوورهای آفرودی شده است. سازندهٔ کره‌ای برای این کار نسخهٔ XRT را با ظاهری خشن برای کراس‌اوورهای خود معرفی کرد که برای اولین بار با سانتافه شروع شد؛ اما درحالی‌که محصولات تریل‌اسپرت و ویلدرنس هوندا و سوبارو حداقل یک سری ارتقاء جزئی مثل تجهیز به لاستیک‌های بزرگ‌تر و کمی افزایش ارتفاع تعلیق را تجربه می‌کنند، سانتافه XRT فقط به سپرهای برجسته‌تر و ویژگی‌های آفرودی ظاهری مجهز شده است.

این یعنی سانتافه XRT زیر پوست کاملاً با نسخه‌های معمولی یکسان است و بنابراین، نباید انتظار تغییری در تجربهٔ رانندگی آن داشت. درنتیجه، در اینجا هم فرمان پذیری و هندلینگ خوب خودرو توسط پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی کم‌توان که تنها انتخاب برای XRT است خدشه‌دار شده است. بااین‌حال، این نسخه با روکش‌های پلاستیکی بیشتر، سپرهای اصلاح‌شده و جلوپنجرهٔ بازطراحی شده، لااقل در ظاهر نمایی خشن و آفرودی به خود گرفته است. XRT به‌صورت استاندارد به پله رکاب و ریل‌های روی سقف هم مجهز است و از رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی‌رنگ اختصاصی بهره می‌برد.

این رینگ‌ها اما با لاستیک‌های خیابانی پوشیده شده‌اند و ادعای XRT مبنی بر ارائهٔ توانایی‌های آفرود بیشتر را زیر سؤال می‌برند خصوصاً با توجه به اینکه سانتافه XRT در تیپ پایه به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود. البته خودروی آزمایشی ما به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بود که ۱,۷۰۰ دلار به قیمت پایهٔ ۳۴,۰۴۵ دلاری خودرو اضافه می‌کند. پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی این ماشین نیز با تنها ۱۹۱ اسب بخار قدرت، از موتور توربوی ۲۷۷ اسب بخاری یا هیبریدی ۲۲۶ اسب بخاری بسیار ضعیف‌تر است. این موتور، سانتافه XRT را به یکی از کندترین خودروهایی تبدیل کرد که در سال ۲۰۲۲ آزمایش کردیم.

این کراس‌اوور کره‌ای برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۹.۶ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که نسخهٔ توربو این کار را در ۶ ثانیه انجام می‌دهد. همچنین رسیدن به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیه بیشتر طول می‌کشد که این می‌تواند سبقت گرفتن را به یک چالش ترسناک تبدیل کند زیرا برای اینکه از سرعت ۵۰ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسید باید ۶.۲ ثانیه صبر کنید. البته هرچند طبق استانداردهای امروزی این اعداد بسیار کند هستند اما سانتافه در رانندگی‌های شهری آن‌قدرها هم احساس بی‌حالی ندارد و در اینجا موتور ۲.۵ لیتری به‌اندازهٔ کافی سرحال هست که بتواند با جریان ترافیک همراه شود.

سانتافه همچنین علیرغم فقدان قدرت کافی پیشرانه، دینامیکی رانندگی خوبی دارد اگر نگوییم هیجان‌انگیز است. فرمان دقیق است و کراس‌اوور هیوندای در جاده‌های پیچ‌درپیچ برای خودرویی با این اندازه کنترل چشمگیری دارد و بادی‌رول را به حداقل می‌رساند. در آزمایش چسبندگی، ما عدد ۰.۸۵ جی را ثبت کردیم که در مقایسه با ۰.۸۷ جی نسخهٔ اسپرت شورلت بلیزر RS بسیار خوب است. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولاً دنده‌ها را به نرمی تعویض می‌کند اما زمانی که خودرو در حالت رانندگی راحت قرار می‌گیرد، گیربکس گهگاه به دنبال دندهٔ مناسب می‌گردد یا گیج می‌شود.

در همین حال، حالت اسپرت دور موتور را تا حد امکان بالا می‌برد اما در ایجاد احساس اسپرتی ناتوان است و صرفاً ناله‌های ناخوشایند پیشرانهٔ کم‌توان را بلندتر می‌کند. از سوی دیگر اما پدال ترمز احساس خوبی دارد و به‌راحتی سرعت خودرو را کاهش می‌دهد. سانتافه XRT در آزمایش ما از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۵۴.۲ متر متوقف شد که بهتر از مسافت توقف ۵۶.۱ متری هوندا پاسپورت تریل‌اسپرت است اما فاصلهٔ زیادی با مسافت توقف ۵۰.۱ متری بلیزر دارد. هرچند سانتافه کنترل خوبی دارد اما کیفیت سواری آن می‌تواند بهتر شود. البته در اکثر مواقع، سانتافه خودروی راحتی است اما سواری آن روی آسفالت‌های خراب آشفته می‌شود.

هرچند این دست‌اندازها تأثیر بزرگی روی فرمان نمی‌گذارند اما تکان‌های بزرگ‌تر به‌وضوح از طریق صندلی‌ها احساس می‌شوند. بااین‌حال، با اینکه لاستیک‌های خیابانی ممکن است تصویر آفرودی XRT را خدشه‌دار کرده باشند اما استفاده از لاستیک‌های آفرودی بزرگ‌تر هندلینگ را بدتر می‌کند و سروصدا را در رانندگی‌های بزرگراهی افزایش می‌دهد. لیست آپشن‌های XRT بسیار کوتاه است و تنها مواردی که به خودروی آزمایشی ما اضافه شده رنگ قرمز بیرونی با قیمت ۴۰۰ دلار و کف‌پوش‌های کارپتی ۱۹۵ دلاری است.

XRT بر اساس سانتافه SEL ساخته شده و تجهیزات رفاهی آن شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، دو پورت USB برای سرنشینان جلو و دو پورت برای عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و پد شارژر بی‌سیم می‌شود. این نسخه با نمایشگر لمسی ۸ اینچی ارائه می‌شود اما هرگز آرزوی وجود نمایشگر بزرگ‌تری که در دیگر تیپ‌ها ارائه می‌شود را نداشتیم. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. همچنین درحالی‌که در کابین خودرو می‌توان پلاستیک‌های خشکی را پیدا کرد اما در اکثر قسمت‌ها از متریال نرمی استفاده شده و کیفیت ساخت هم خوب به نظر می‌رسد.

کابین سانتافه خیلی چشمگیر نیست اما دکمه‌ها در مکان مناسبی جای گرفته‌اند و طراحی داخلی خودرو کاربردی است. صندلی پارچه‌ای راننده با قابلیت تنظیم برقی هشت جهته نسبتاً راحت است و بدون سانروف پانوراما که در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شود، فضای سر در جلو و عقب مناسب است درحالی‌که سرنشینان عقب نیز از فضای پای زیادی برخوردار خواهند بود. پله رکاب‌ها اما می‌توانند ورود به خودرو را دشوارتر کنند زیرا در XRT ارتفاع از زمین افزایش پیدا نکرده و وجود این پله‌ها ضروری نیست؛ بنابراین، اگر نخواهید از آن‌ها استفاده کنید، باید پاهای خود را به‌طور ناخوشایندی باز کنید تا بتوانید از روی پله‌ها عبور کنید.
به‌طورکلی، ازآنجایی‌که پکیج XRT ارتقاءهای فنی به همراه ندارد، صرف هزینهٔ بیشتر برای سفارش آن را نمی‌توان چندان منطقی دانست. البته ممکن است برخی ظاهر ماجراجویانهٔ این نسخه را جذاب بدانند اما باید با شتاب تنبل موتور ۲.۵ لیتری کنار بیایند.
Hyundai SantaFe XRT 2022
 
NAVID۰۰۹۸
کراس‌هوور آفرودی نمایشی ، با پیشرانه کم‌تواند!
😂😂😂
بعد میگین چرا میگم کره‌ای‌ها کلاهبردارند !!!
خُب کلاهبردارن دیگه وقتی میدونن موتور کم توانشون توان نداره پس چطور نباید یاتاقان بزنه !
به قول یه بنده خدایی که میگفت ، کیا هیوندای خودرو نمیفروشند ، سودشون تو قطعه فروشی و خدمات فروشی هستش 🤦‍♂️😂 !
Twin H Power
یاتاقان چیه ؟؟
چطور زده میشه ؟؟!!!!
چرا زده میشه ؟؟!!!!

من میخوام برم تخمه بیارم چرا شروع نمیکنید
۹۱۱
منم رفتم پفیلا هم اوردم پیتزا هم خریدم دیگه چی مونده…
محمدرضا
باز هم کامنت اول زیر پست کره ای ها😅
البته دیدم هیتر تسلا هم هستی
کلا هیتری😅

من رفتم تخمه اوردم
محمدرضا من ایمان دارم تو میتونی بعد قرن ها در پدال اولین کره فنی باشی که در بحث شکست نخوره
M
… هرچی سانتافه ۲۰۱۴ به بالا هست نصفشون یاتاقان زدن
همین هفته ی پیش حدود ۷۰ تومن خرج گذاشت رو دست یکی از دوستام.
اشکان
دروغ ۱۳ !!! دوست یکی ماشینهای سایپا یا ایرانخودرو سواره
محمد
تویوتا راوفور هم تریم آفرودی TRDمعرفی کرده یه سرچ کنی که میتونی پست های مربوط به اون رو پیدا کنی و زیر اون پست ها تا دلت میخواد مسخره بازی در بیاری و موتور های کم توان تویوتا روهم مسخره کنی
اشکان
آقای پدال خیلی وقته که هیچکدام از کامنتهای من منتشر نمیشه
حسین دهمرد
میگی از کره ای خوشت نمیاد ولی همیشه اولین نفر پیگیرشی.
مردیم از خوشی
همچنین رسیدن به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیه بیشتر طول می‌کشد که این می‌تواند سبقت گرفتن را به یک چالش ترسناک تبدیل کند زیرا برای اینکه از سرعت ۵۰ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسید باید ۶.۲ ثانیه صبر کنید
یعنی اگه از ماشین جلوی بخوای سبقت بگیری باید از ۵۰ رفت رو ۱۱۰ !؟ یا من منظورش را بد فهمیدم
در کل تا جای که میدونم با ۷۵ تا هم میشه از یه ماشین با ۵۰ تا سبقت گرفت

این ابعاد ۱۹۱ اسب دیگه واقعا نمایشیه به نظر من هوندا پایلوت تراک اسپرت با موتور ۳.۶ شش سیلندر و گیربکس ۹ سرعته با چندهزار دلار بیشتر بهتره ولی با اون فکر کنم آدم دلش بخواد فقط توی کوه افرود باشه
AMANTE
این ایرادی که گرفت جزو ایراد های الکی بود که معمولا میگیرن.
در کل منظور اش اینه که شتاب آرومی داره و اگه بخوای مثلا در جاده دو بانده از کسی سبقت بگیری کمی زمان میبره.
بهراد
بنظرم کامنت های این بخش رو ببندین الان دعوا راه میوفته !
بهراد
سلام
کدام بهراد هستی شما؟
Alan.r
آفرودری که سیستم چهار چرخ محرکش سفارشیه😂🤣🤣 کار جی کلاس و رانگلر و برانکو حسااابی سخت شد😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
ferimia
توی کراس اوور چه کامپتک، چه میدسایز، چه فول سایز فقط با هوندا حال میکنم! Crv, passport, pilot, hrv
AMANTE
کراس اوور آفرودی!؟ اصلا چرا باید وجود داشته باشن؟
کراس اوور برای شهر هست و حالا اگه دو دیفرانسیل باشه کاملا عادیه که مسیر های خارج جاده سبک مثل جنگل یا کوه رو بتونه بره پکیچ آفرود نمیخواد، مثلا تایر بزرگ و ارتفاع بیشتر چقدر قراره تاثیر داشته باشه.
کیان
قطعا برای افرود نیستن، همون در حد شونه خاکی یا فرضا جاهایی ک برف زیادی میباره یا خونه ها حومه شهری هستن ک عبور برای سدان مشکل هست تا حدودی حالا با اینها قضیه راحت تر میشه، وگرنه نه شاسی نه موتور نه گیربگس نه طراحی سپر همخوانی با افرود واقعی ندارن
meysam
من که خوشم نیومد
downfall
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.
آخه تو رو چه به آفرود! موتورهای یاتا. قانی و سیستم چهارچرخ بدرد نخور چه به درد آفرود میخوره؟
تو اگه اینکاره ای و دوست داری به کلاس های مختلف وارد بشی برو یک دونه سوپراسپرت بساز نه اینکه همینکه دیدی سوبارو کراس اور آفرود زد تو هم تقلید کنی

سید امروز سنگین شروع کردی
downfall
ببینید چینی ها هم هرچند با تقلید ولی آفرودر های با ابهت و در حد خودشون قابل احترامی میسازن. این کره ای ها همین کارم نمیتونن انجام بدن. واسه اینه میگم کره از چین عقب افتاده و کمتر از ده سال دیگه صنعت خودرو شون به خاطرات طرفدارانش می پیونده. عاقبت مشابهی توسط شیائومی، اوپو، وان پلاس، ریلمی در انتظار بخش موبایل سازی و لوازم جانبی موبایل سامسونگ هستش
Si
مگه اصلا هیوندا بلده آفرود بزنه کل کارش آپشن های یک بار مصرف هست
Bmw gg6
به نظرم با این کارا فقط خودشونو مسخره کردن با این قدرت و وزن از پس یه شتاب کوچیک بزور بر میاد
قاطر فروش
علارقم میل باطنیم اغلب کره ای ها رو تحسین کردم ولی انصافا سانتافه ماشین خوبی نیست
نمیدونم چرا تو ایران ازش استقبال شد
Si
عزیزم به گفته کارشناسان فوق حرفه ای زیر ۱۵ سال پدال سانتافه لوکس ترین ماشینی هست که تا به امروز تولید شده
Si
بخاطر واردات بسیار زیاد و تبلیغات وگرنه حتی یه لاستیک ایکس تریل و اوتلندر و راوفور و کولئوس به کل کره می ارزه
Enayat
همین عزیزان که از خودروها کره ایی بد می گویند…اگه روزی وارد ایران بشه و قیمت مقولی داشته باشه، همشون سر و دست می شکنند! می گن کره ایی های بودن که تکنولوژی های جدید رو با قیمت های مناسب در اختیار جهانیان قرار دادند،و داره با تویوتا در اصطحلاک و با بنز در امکانات، در رقابت هست🤣
Phonix
من داشتم الان هم تویوتا دارم
والا مشکل خاصی نداشت
البته بماند که من تا امروز از مگان تا الان ماشین خیلی نگه نداشتم
البته با این اوصاف واردات حالا حالا ها باید صبر کنم
بر باعث و بانیش لعنت
samurai
یه ویژگیه دیگه ایم داره که گفته نشد اونم قابلیت پارک نشدن در خانه خریدار این لگن هست که بخاطر خاصیت انفجاریش باعث پودر شدن خریدار.خانواده خریدار . خانه خریدار . همسایه های دور و بر خریدار و جک و جونورای خونه خریدار و …میشه :)))
پیام
بعضیا حرفای خنده داری میزنن. برید ماشین سنگین‌های هیوندای رو ببینید بعدا حرف بزنید! هیوندای بیشتر رو ماشینای شهری تمرکز کرده و شک نکنید رو آفرود هم بیشتر کار میکنه ولی در کل روز به روز بازار ماشین آفرود کمتر میشه.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje