قیمت خودروهای داخلی در هفته آخر شهریور ماه ۱۴۰۱ بین ۲ تا ۶ میلیون (۰.۷ درصد تا ۱.۵ درصد) افزایش یافت. سیر صعودی جدید قیمت محصولات تولیدی داخلی بعد از سه هفته اتفاق افتاد و به طور میانگین ۰.۵ درصد رشد را در این بخش بازار خودرو نشان می‌دهد. اما در سمت دیگر بازار، یعنی خودروهای چینی، شاهد افت قیمت‌ها بودیم و این نوع ماشین‌ها که در کارخانه‌های داخلی مونتاژ می‌شوند، به طور متوسط ۰.۲ درصد ارزان‌تر شده‌اند. با این حال، رکود چندین ماهه بازار خودرو همچنان ادامه‌دار است و خبری از رونق خرید خودرو و فروش خودرو نیست، دلیل آن هم نامشخص بودن نتیجه مذاکرات احیای برجام، اجرایی نشدن واردات خودرو و همین طور اشکالات در فرایند قرعه‌کشی خودرو است.
مدل ۱۴۰۰ – ۴۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
ام وی ام ۳۱۵ پلاس اسمی است که برای فروش چری A13 در ایران انتخاب شده است. هاچبک چینی در تابستان ۹۹ توسط مدیران خودرو عرضه شد و سومین فیس‌لیفت این خودرو است. طراحی ام وی ام ۳۱۵ به طور کامل عوض شده و فقط قسمت عقب دست‌نخورده باقی مانده است. علاوه بر بدنه، کابین ۳۱۵ نیز به‌روز شده است. این خودرو دارای جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته است و از امکانات جدید مانند کروز کنترل، سنسور فشار باد تایر، نمایشگر ۸ اینچی، فرمان برقی و آینه بغل دارای گرمکن بهره می‌برد.
اسپرت اکسلنت – مدل ۱۴۰۰ – ۴۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
اسپرت اکسلنت – مدل ۱۳۹۹ – ۴۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
اسپرت لاکچری – مدل ۱۴۰۰ – ۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
ام وی ام X22 اسمی است که مدیران خودرو برای عرضه شاسی بلند چری تیگو ۲ در ایران انتخاب کرده است. این خودرو را در اصل باید مدل کراس‌اوور ام وی ام ۳۱۵ دانست. این کراس‌اوور چینی در سال ۹۶ با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به دست مشتریان ایرانی رسید. ام وی ام X22 در ۴ تیپ لاکچری، اسپرت، اکسلنت و اسپرت اکسلنت عرضه می‌شود که هر کدام تفاوت‌های جزیی با هم دارند. تیپ اسپرت اکسلنت ترکیبی از دو تیپ اسپرت و اکسلنت است و ویژگی‌های هر دو تیپ را دارد که شامل سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت، گارد و رکاب می‌شود.
مدل ۱۳۹۹ – ۴۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
برلیانس H320 از سال ۱۳۹۳ توسط پارس خودرو تولید می‌شود. برلیانس H320 با بدنه هاچبک و برلیانس H330 با بدنه سدان در بازار ایران موجود است. با وجود تفاوت نوع بدنه، طراحی ظاهری این خودروها هیچ تفاوتی با هم ندارد و از نظر آپشن و مشخصات فنی هم یکسان هستند. در سال ۱۳۹۶، پارس خودرو پیشرانه ۱.۶ لیتری را زیر کاپوت هاچبک قرار داد که قدرت بیشتر و شتاب سریع‌تری نسبت به مدل‌های ۱.۵ لیتری دارد. مدل‌های مختلف برلیانس برعکس رقبا دارای زنجیر تایم هستند و از این لحاظ، رانندگان دیگر نگرانی بابت پاره شدن تسمه تایم نخواهند داشت.
مدل ۱۴۰۰ – ۴۸۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مدل ۱۳۹۹ – ۴۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
برلیانس H330 از سری H300 برلیانس و نسخه سدان H320 است. این خودرو از سال ۹۴ زیر پای مشتریان ایرانی قرار دارد و در آخرین به‌روزرسانی، با موتور ۱.۶ لیتری و جعبه‌دنده جدید عرضه می‌شود. استفاده از زنجیر تایم باعث شده تا رانندگان دیگر دغدغه‌ای درباره پاره شدن تسمه تایم نداشته باشند. هر چند این خودرو بزرگ‌تر از سدان H230 است اما صندوق عقبش ۴۰ لیتر گنجایش کمتری دارد.
مدل ۱۴۰۱ – ۵۰۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مدل ۱۴۰۰ – ۴۸۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
جک J4 در سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ خورشیدی) به مشتریان چینی معرفی شد و سال ۱۳۹۷ به بازار ایران رسید. این خودرو سدان ارزان‌ترین محصول جک است و شباهت‌هایی به مدل جک J3 دارد. این خودرو به گیربکس CVT مجهز شده و با مصرف سوخت ۶.۲ لیتر در صد کیلومتر، جزو کم‌مصرف‌های بازار است.
مدل ۱۳۹۸ – ۵۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
دانگ فنگ H30 کراس از سال ۹۴ تا ۹۹ در کارخانه ایران خودرو، روی پلتفرم قدیمی سیتروئن و با موتور پژو ۲۰۶ تولید می‌شد. این هاچبک قدبلند در سال ۹۵ به دست مشتریان رسید و یکی از رقبای ارزان‌قیمت استپ ‌وی محسوب می‌شود. امکانات و آپشن‌های H30 کراس بیشتر از رقیب فرانسوی‌اش است، اما کیفیت ساخت پایینی دارد. همچنین به دلیل مشترک بودن بعضی از قطعات آن با پژو ۲۰۶ و رانا، هزینه کمتری نسبت به دیگر خودروهای چینی روی دست راننده می‌گذارد.
مدل ۱۴۰۱ – ۵۰۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مدل ۱۴۰۰ – ۴۸۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان
دنا پلاس دو سال بعد از عرضه دنا و در سال ۹۶ به بازار آمد. در حقیقت این خودرو مدل اسپرت دنا بوده و تغییراتی در طراحی ظاهری داشته است. دنا پلاس توربو در سال ۹۷ به دست مشتریان رسید و تفاوتش با مدل ساده دنده‌ای، فقط افزوده شدن توربو به پیشرانه بود و البته ظاهر اسپرت‌تری پیدا کرد. دنا پلاس در ابتدا امکانات و آپشن‌های متنوعی داشت، اما از سال ۹۷ بعضی از این آپشن‌ها مثل سانروف، کیسه هوا جانبی و نویگیشن حذف شد.
مدل ۱۳۹۸ – ۴۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پارس تندر همان داچیا لوگان است که با نام ال ۹۰ در ایران معرفی و رونمایی شد. این سدان جمع و جوری، در کارخانه پارس خودرو تولید می‌شود و فقط از نظر ظاهری با تندر۹۰ ایران خودرو متفاوت است. پارس تندر از سال ۹۱ به بازار ایران عرضه و از اواسط دهه ۹۰ به جعبه دنده JHQ و سیستم مالتی مدیا مجهز شد.
مدل ۱۳۹۸ – ۴۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رنو تندر۹۰ در ابتدا با نام ال ۹۰ معرفی و رونمایی شد و از سال ۸۶ روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت. مدل اولیه با کد E0 شناخته می‌شود که بعدها با رفع نواقص به مدل‌های E1 و E2 تبدیل شد. در حال حاضر فقط تندر۹۰ E2 به بازار می‌آید و مثل پارس تندر از جعبه دنده JHQ استفاده می‌کند.
مدل ۱۳۹۸ – ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
آریو نامی است که گروه خودروسازی سایپا به زوتی Z300 داده است. این سدان چینی در سال ۱۳۹۳ با نام S300 وارد کشور شد و بعدها روی خط مونتاژ سایپا قرار گرفت. این خودرو روی یکی از پلتفرم‌های تویوتا ساخته شده، اما با وجود طراحی ظاهری بهتر از رقبا و امکانات قابل قبول، نتوانسته موفقیت چندانی در کشور کسب کند. مدل‌های دست دوم آریو با پیشرانه‌های ۱.۵ و ۱.۶ لیتری و گیربکس‌های دستی و اتومات در بازار خودرو ایران موجود است.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



source

توسط viraje