یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
مهدیه قاسمی
فورد موستانگ ۲۰۲۴ احتمالاً آخرین خودروی پونی فورد است که بر اساس الگویی که در سال ۱۹۶۴ ارائه شد ساخته خواهد شد و تنها نسخه‌ای از آن است که به شما اجازه می‌دهد با فشردن کلید فاب در حالی که در پیاده‌رو ایستاده‌اید، موتور V8 آن را روشن کنید.
اولین موستانگ جدید که بعد از گذشت 9 سال، چند روز پیش در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی ۲۰۲۲ در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. این مدل جدید، طرفداران زیادی در بین مالکان مدلی پیدا خواهد کرد که اکنون در دسترس مشتریان است. سبک طراحی مدل جدید خودرو، بسیار شبیه به مدل قبلی بوده و از نسخه های قدیمی خودش الهام گرفته است، نسخه هایی که در بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۰ ساخته شده‌اند. مدل جدید همچنان با پیشرانه‌های ۲.۳ لیتری اکوبوست ۴ سیلندر و ۵ لیتری تنفس طبیعی کایوتی V8 معرفی خواهند شد. بنابراین از پیشرانه‌های هیبریدی و سیستم تمام چرخ محرک که گفته می‌شد فورد در حال کار روی آن‌ها است خبری نیست.
اما این بدان معنا نیست که فورد در تولید موستانگ کم‌کاری کرده است. مدل ۲۰۲۴ از نظر طراحی و سخت‌افزاری به‌روزرسانی شده است و فورد امیدوار است که این مدل در نهایت بتواند در نمودارهای فروش آمریکای شمالی از دوج چلنجر قدیمی اما فوق‌العاده محبوب پیشی بگیرد، حتی قبل از اینکه استلانتیس تولید نسخه احتراقی رقیب موستانگ را متوقف کند.
جیم فارلی، مدیرعامل فورد، با طعنه به دوج گفت: « سرمایه‌گذاری روی نسل جدیدی از ماستنگ در زمانی که بسیاری از رقبای ما در حال ترک بازار خودروهای احتراق داخلی هستند، اقدام قابل توجهی است.»
مدل ۲۰۲۴ با کد S650، بلافاصله به عنوان یک فورد موستانگ قابل تشخیص است، اما سبک طراحی آن با چراغ‌های جلوی سه‌تایی LED و قوس چرخ‌های عقب پهن‌تر تغییر کرده است تا ظاهر عضلانی‌تری داشته باشد. همچنان نسخه‌های کروکی و کوپه فست‌بک قابل سفارش هستند و این بار نسخه فست‌بک سقف بلندتری دارد که به گفته فورد برای آسان‌تر شدن ورود و خروج راننده حین پوشیدن کلاه ایمنی طراحی شده است.
برای اولین بار به راحتی می‌توان نسخه دارای موتور ۲.۳ لیتری اکوبوست را از ۵.۰ لیتری GT تشخیص داد. مدل دارای موتور V8 GT نمای جلوی متفاوتی دارد که بخش بالایی آن به سه بخش تقسیم شده و ورودی‌های هوای پایینی برای تغذیه موتور ۳۲ سوپاپ بزرگتر شده‌اند و هواکش جدید کاپوت و اسپویلر جلو بازطراحی شده است.
هر دو مدل با پکیج برنز دیزاین سریز مجهز به چرخ‌های برنزی سینیستر و نشان‌های برنزی قابل سفارش هستند. همچنین یک پکیج پرفورمنس در دسترس مشتریان قرار دارد که شامل یک مهاربند جلو، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، ترمزهای جلو ۳۹۰ میلی‌متری و عقب ۳۵۵ میلی‌متری برمبو و چرخ‌ها و تایرهای عقب پهن‌تر است. نسخه‌های دارای پکیج پرفورمنس را می‌توان با کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر مگنه‌راید، صندلی‌های ریکارو و اگزوز فعال ارتقا داد.
نسخه‌های GT با پکیج پرفورمنس همچنین دارای مجاری خنک‌کننده ترمز، خنک‌کننده روغن و یکی از جذاب‌ترین امکانات فورد موستانگ یعنی ترمز دریفت الکترونیکی هستند. چیزی شبیه یک ترمز دستی سنتی که استاپرهای عقب را با استفاده از موتورهای برقی کنترل می‌کند و فورد می‌گوید برای رانندگان تازه‌کار طراحی شده که قصد دارند مهارت‌های دریفت خود را بهبود ببخشند و رانندگان ماهر نیز می‌توانند توسط آن آمادگی بهتری برای مسابقات کسب کنند.
مدل پایه دارای چرخ‌های 17 اینچی است، در حالی که نسخه GT با چرخ‌های 19 اینچی استاندارد و 20 اینچی آپشنال عرضه می‌شود. سایر امکانات شامل سه رنگ برای کالیپرهای ترمز برمبو و 11 رنگ بدنه با نوارها و طراحی‌های جدید هستند.
اکثر تغییرات فورد موستانگ 2024 در کابین رخ داده است، و گویا در این زمینه کمی از بی ام و الهام گرفته باشد. مدل جدید دارای یک پنل ابزار دیجیتالی 12.4 اینچی قابل تنظیم با امکان گسترش دادن نمایشگر توسط یک صفحه لمسی 13.2 اینچی سینک 4 مجهز به الکسا است.
سایر امکانات مدرن شامل پد شارژ وایرلس، سیستم‌های ایمنی از جمله کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده‌ای و کمک ترمز معکوس هستند. این مدل به صورت استاندارد دارای صندلی‌های پارچه‌ای است، و مدل‌های پرمیوم تودوزی خاصی روی پنل ابزار و درها دارند، در حالی که مدل‌های GT دارای صندلی‌های چرمی هستند.
خبر بد اینکه پیشرفت خاصی در بخش پیشرانه صورت نگرفته است، اما خبر خوب اینکه ماستنگ همچنان با موتور V8 تنفس طبیعی و جعبه‌دنده دستی عرضه خواهد شد.
فورد توان موتورهای 2.3 لیتری و 5 لیتری این مدل را اعلام نکرده است، اما می‌گوید موتور V8 یک جعبه ورودی هوای دوگانه و دریچه گاز دوگانه نوآورانه دارد که جریان هوا را بهبود می‌بخشد و به ادعای فورد قدرتمندترین موتور V8 استاندارد فورد موستانگ است. بنابراین GT جدید باید عملکرد بهتری نسبت به مدل کنونی با توان 460 اسب بخار و گشتاور 569 نیوتن متر داشته باشد که توان مدل 2022 آن به منظور رعایت مقررات آلایندگی 10 اسب بخار کاهش یافته بود. همچنین احتمالاً شاهد بهبود عملکرد نسخه اکوبوست باشیم که در مدل کنونی توان 310 اسب بخار و گشتاور 476 اسب بخار تولید می‌کند.
به احتمال زیاد اکثر مشتریان ماستنگ 2024 را با جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک سفارش دهند، اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرند که این آخرین فورد ماستنگ است که با جعبه‌دنده دستی عرضه خواهد شد.
عرضه فورد موستانگ 2024 از تابستان 2023 در آمریکا آغاز خواهد شد. فورد هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده است.
آیا فورد در طراحی بدنه ماستنگ 2024 کم‌کاری کرده یا در تجهیزات کابین آن زیاده‌روی کرده است؟ نظر شما درباره ظاهر رترو و امکانات مدرن این مدل چیست؟ آیا آن را به دوج چلنجر ترجیح می‌دهید؟
 
در ادامه بخوانید:
رونمایی فولکس واگن از ID4 برقی AWD
آغاز تولید کامیون های الکتریکی سنگین ولوو
فراری روما اسپایدر با استتار تمام بدنه خودرو + تصاویر
فروش خودرو هایما S5 از روز 6 مهرماه، به صورت اقساطی توسط شرکت لیزینگ ایران خودرو آغاز می‌شود. در این طرح فروش هایما S5 با اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی…
شرکت ایران خودرو دیزل، طرح فروش کشنده فوتون 460 (H5 اتوماتیک) را از 30 شهریورماه 1401 آغاز خواهد کرد.  بر اساس بخشنامه این شرکت، طرح های فروش کامیون کشنده فوتون…
طرح پیش فروش محصولات دیما گروه خودروسازی مایان با قیمت علی الحساب، چهارشنبه 30 شهریور ماه 1401 تا ساعت 17 همان روز و یا تا زمان تکمیل ظرفیت اجرا خواهد…
طرح های فروش نقدی و اقساطی وانت پیکاپ دیزلی یورو5، با قیمت قطعی، ویژه 28 شهریور 1401 آغاز شد. ایران خودرو طی انتشار بخشنامه ای، طرح های فروش وانت پیکاپ…
مدیرعامل ایران خودرو در خصوص از رده خارج کردن محصولات قدیمی خود یعنی پژو ۴۰۵ و سمند سخن گفت و این اقدام را دستاورد بزرگ ایران‌خودرو دانست. به گفته خطیبی…
طبق اعلام سازمان بورس کالای ایران، گروه بهمن محصولات خود را چهارشنبه هفته جاری در بورس کالا عرضه می کند. گروه بهمن موتور در نظر دارد تعداد 152 دستگاه دیگنیتی…
همش دروغ چرت وپرت مردم سرکار گذاشتن من بچه سوم دو ماه به دنیا اومده…
من با پراید با یه کوییک اتومات تصادف کردم ایربگاش باز شد ولی بدنش خیلی…
باسلام خسته نباشید درموردنظروپیشنهادراجب دناپلاس توربواوتومات اول اینکه مصرف سوختش زیاده موردبرسی بشه واینکه فظای…
این عکسی که شما گذاشتید با اون عکسی که ایران خودرو دیزل گذاشته فرق داره
جایگزن پیکان شدنش که ال نود قرار بود جایگزین پیکان بشه در نهایت اردی و…
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje