یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
این روزها تب خودروهای الکتریکی یا برقی به شدت داغ است و ایرانخودرو هم میخواهد با تارا برقی وارد این میدان شود. تغییرات آب و هوایی شدید که موجب مخاطرات زیستمحیطی و انسانی زیادی میشود دولتها و قانونگذاران را بر آن داشت تا استفاده از خودروهایی با قوای محرکه جایگزین را تسریع ببخشند و خودروهای الکتریکی به عنوان پیشتاز این موضوع در بازار خودنمایی میکنند. این خودروها در ابتدا قیمت بالا و شعاع حرکتی محدودی داشتند اما با پیشرفت تکنولوژی این نقیصه در حال برطرف شدن است و هماکنون خودروهای الکتریکی کارایی وجود دارند.
ایرانخودرو هم میخواهد در این زمینه خودی نشان دهد و مدیرعامل این شرکت اظهار داشته با فراهم شدن زیرساخت و الزامات توسط نهادهای مرتبط حاکمیتی از سال آینده شاهد آغاز تولید انبوه تارا برقی خواهیم بود و مشتریان خواهند توانست از طریق شرکت خودروهای سفارشی ایرانخودرو آپکو اقدام به سفارش و خرید این خودرو بکنند. به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، مهدی خطیبی در حاشیه مراسم معرفی اولین نمونه نیمهصنعتی تارا برقی اعلام داشت قیمت این خودرو در مقایسه با خودروهای فعلی ایرانخودرو افزایش و تفاوت معناداری نخواهد داشت و خریداران خواهند توانست به راحتی این خودروی برقی را خریداری کنند. خطیبی خاطرنشان ساخت:
در ابتدا تیراژ تولید این محصول به دلیل عدم فراهم بودن زیرساختها پایین خواهد بود و با ایجاد زیرساختهای لازم در سطح شهر، تیراژ تولید افزایش خواهد یافت.
وی با تأکید بر لزوم اجرای فرمان ریاست جمهوری در خصوص توسعه خودروی برقی گفت:
این خودروساز با توجه به غنای نیروی انسانی و تجهیزات و همکاری با شرکتهای دانشبنیان طراحی و تولید خودرو برقی را با جدیت دنبال کرده و موفق به طراحی تارا تمام برقی شده است.
خطیبی با اشاره به مشخصات فنی تارا برقی تولید این محصول را افتخاری برای صنعت خودروی کشور دانست و اظهار کرد: تارا برقی قدرت ۱۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری دارد و با یکبار شارژ میتواند مسافت ۳۰۰ کیلومتری را طی کند. مدیرعامل ایرانخودرو همچنین میگوید این خودرو از قابلیت شارژ سریع ۲۰ دقیقهای سود میبرد. او مدعی شد:
تارا تمام برقی خودرویی است که کاملاً در تراز روز جهانی بوده و از منظر مشخصات فنی قابلرقابت با خودروهای همکلاس خود است.
وی با بیان اینکه گروه صنعتی ایرانخودرو حدود پنج ماه پیش به وزیر صمت قول داد، فارغ از ایجاد زیرساختها، مسیر توسعه و برقی سازی محصولات را در پیش گیرد، گفت:
هماکنون این اقدام بزرگ انجام شده و ظرف چند ماه آینده ۲۰ دستگاه دیگر از این محصول برقی تولید خواهد شد.
خطیبی بر ضرورت تأمین شارژرهای تارا برقی تأکید داشت و خاطرنشان ساخت:
این امر بر عهده شهرداریها، دولت و وزارت نیرو است تا تسهیلات لازم برای استفاده از این خودرو در شهر را فراهم کنند و در این صورت میتوانیم این محصول برقی را بهصورت انبوه تولید کنیم.
مدیرعامل ایرانخودرو به مراحل صحهگذاری تارا برقی نیز اشاره کرد و گفت:
از سازمان ملی استاندارد درخواست میکنیم تا برای انجام این اقدام برای محصول جدید تارا برقی به ما کمک کنند، ایرانخودرو در این مسیر در خدمت سازمان ملی استاندارد خواهد بود تا مستندسازی با سرعت بیشتری صورت گیرد و در نهایت با عبور از مرحله صحهگذاری، تارا تمام برقی قابلیت پلاک شدن را پیدا کند.
خطیبی درباره ری را نیز گفت این خودرو از همان ابتدای طراحی و تولید دارای بستر و ساختار برقی سازی بوده است. او افزود:
به جز سل باتری و قطعات الکترونیکی، صد درصد این محصول تولید داخل است و این موضوع کاملاً قابلاثبات بوده و جزو افتخارات کشور به شمار میرود.
وی خبر از افزایش ۳۴ درصدی عرضه در گروه صنعتی ایرانخودرو نسبت به مدت مشابه سال پیش داد و گفت همچنین از ابتدای سال تاکنون تولید کامل ۲۹۰ هزار دستگاه خودروی سواری و سنگین محقق شده است. او میگوید با افزایش عرضه محصولات، فروش خودرو به تدریج از حالت قرعهکشی خارج خواهد شد و پس از هایما این تاراست که از چرخه قرعهکشی حذف میشود.
࿗
۳۰۰ کیلومتر بدون بار و جاده بدون شیبه؟
یعنی با حداکثر سرنشین و بار توی گردنه میشه ۵۰کیلومتر؟
NAVID۰۰۹۸
جُنگ جدید !
کُنتُر که نمیندازه !
شما بگید ۸۰۰KM بُرد داره ، کی به کیه !
قبول میکنیم !
میگیم باشه !
تشکر !
به امید بُردهای بالاتر و تاراهایِ تاراتر !
فورد
واقعا تولید خودرو برقی تو ایران شوخیه چون الان سیستم توزیع و تولید برق تو ایران فرسوده هست و با کمبود مواجه هستیم چه برسه خودرو هامونم برقی بشه
سامان اذری
۳۰۰ کیلومتر رو صد درصد با یک نفر سرنشین امتحان کردن
اگه ۴ نفر با بار باشید میشه ۲۰۰ تا بعد دو سال هم ۳۰ درصد هم افت میکنه میشه نور علی نور
بهترین گذینه برا ایران هیبریدی هست و گاز LPG تو ترکیه هر ایستگاه پمپ بنزین میری هم بنزین هم گازوییل هم ال پی جی دارن
و ماشین هایی که فابریک کارخونه ال پی جی روشون هست ( اکثرا هم هیوندای اکسنت و النترا ها اونطوری هستن ) از هر کدوم از راننده ها پرسیدم میگن دقیقا مثل بنزین راه میره و اصلا هم به موتور ضرر نمیرسونه
ما که ۲۰ ساله روس های خائن برامون دوتا راکتور درست کردن میلیاردها دلار ازمون پول گرفتن میلیارها دلار بخاطر تحریم هاش به ضررمون شده
الان حتی برق مهتابی یه مستراح رو هم تولید نکردن
برقمون تو تابستون میره
مازوت میسوزونن تو نیروگاهها برا برق
چه نیازیه به ماشین برقی ؟؟؟
AMANTE
موتور ماشین اگه از اول برای LPG بهینه بشه هیچ مشکلی نداره و خیلی از شرکت ها این سبک ماشین ها رو تولید میکنن.
اما اگه موتور بنزینی بهش LPG اضافه کنی ممکنه مشکلاتی پیش بیاد.
سامان اذری
اره منم نوشتم که فابریک کارخونه ال پی جی باشه
سامان اذری
خدایی اون عکس که از داخل ماشین گرفتن
بغل مانیتور سمت راست رو نگاه کنید
انگار ظرف مایع دستشویی (ریکا) رو از وست نصف کردی
با حرارت صف کردی رنگ سیاه زدی چپوندی اونجا 🤔😑
خاک عالم تو سر ویران خودرو
معمولا برا نمایشگاه گذاشتن میگردن دنبال تمیز ترین ماشین میگردن که هیچ عیبی نداشته باشه
اونش اینه وای به حال تحویلی ها
ناشناس
ماشین برقی غیر از سل باتری و قطعات الکترونیکی مگه چیز دیگری هم داره
T
۳۰۰ کیلومتر خیلی کمه … چه برای خودرو ایرانی و چه خارجی
که اگه چند نفر سوارش بشن۱۵۰کیلومتر بیشتر نمیره
T
ماشین با برد ۵۰۰ کیلومتر هم کمه با برد ۶۰۰ کیلومتر هم کم و من بنزین میخرم
برد ۷۰۰ کیلومتر معمولی و خوبه و برد ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر کاربردیه ولی بازم بنظرم کمه .ولی اگه برد خودرو به ۱۰۰۰ کیلومتر برسه حتما برقی میخرم
HamiD
امیدوارم دیگه ایران خودرویی نباشه که بتونه این رو تولید کنه 🙂
هادی
اگه یه موتور tu5 هم کنارش مینداختن خوب اینطوری اصلا بدرد نمیخوره
M.Kkarimi
(( تارا تمام برقی خودرویی است که کاملاً در تراز روز جهانی بوده و از منظر مشخصات فنی قابلرقابت با خودروهای همکلاس خود است.))
منطقیه 🗿
Amir
با این برد به هیچ دردی نمیخوره حتی اگه دقیق ۳۰۰ تا رو تو واقعیت بره
با همین موتور و یکی از موتور های جاودان ef7 یا tu5 اگه هیبریدی بسازن هم فروشش بهتره هم کاربردی تره هر چند مشکل کیفیت با این چیزا حل نمیشه
A1
امیدوارم شکست بخوره
۹۱۱
الان داره واسه رقابت با تسلا اس پلاد آماده میشه. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
تازه این با ۳۰۰کیلومتر برد داره کسی که میخواد بخرش،میخواد با این کجا بره؟تازه بردش بدون بار یا مسافر ۳۰۰کیلومتر هست، اونوقت یکی بخواد بره مسافرت، چه کار باید کنه؟تازه اسن ما تو کشور مگه ایستگاه شارژ داریم؟🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😭😭😭😭😢😢😢😢نمیدونم بخندم یا گریه کنم؟
علیرضا
ادمین چرا هر چی نظر می دیم منتشر نمی کنی
BMW
موندم این محبت ایران خودرو کجای دلم بزارم
بهراد
شما اول یه مدل پلاگین هیبریدی یا هیبریدی ساده بساز بعد بیا تمام برقیش کن.
یه مسافرت تهران تبریز نمیشه باهاش رفت.
مدت زمان شارژ کامل باتری رو ننوشته ، گارانتی قوای محرکه و سلول باتری لابد سه ساله یا۶۰ هزار کیلومتر تموم میشه.
شارژش تموم بشه کودوم جایگاه سوپر اسلو میخواین شارژش کنین؟
برد ۳۰۰ کیلومتری مث شتاب صفر تا صد ۱۲ ثانیه ای هست که هیچوقت نمیتونن تو دنیای واقعی بهش برسن
آرین
از درزهای پوسته داشبورد پیداست چقدر همتراز ماشینهای هم کلاسشه.
B
هر وقت خودمون تونستیم موتور و بدنه رو طراحی کنیم و صد در صد ایرانی بود بیاییم بگیم ساخت ایران بدنه تارا برا شرکت پژو هستش و تلفیقی از چندین خودرو درش بکار رفته
وقتی بهترین طراحان دنیا ایرانیان هستند چرا دست به دامن چین و کشورهای دیگه میشیم
اگه مونتاژ سازان ایرانی ما مثل سایپا و ایرانخودرو خودشون رو آپدینت کنن و از فکر جوانان استفاده کنند هیچ کشوری در منطقه به ما در زمینه فناوری نمیرسه
ولی حیف که فکر پیرمهندسان خودروساز فقط تولید میکنند پول در بیاورند
بفکر ایمنی،ایمنی،ایمنی کیفیت،تنوع رنگ و امنیت و کیفیت قطعات نیستند همه کشورها جان مردمشان براشون عزیزه ولی تو ایران خیر
پیکان ،انگلیس
پژو از هر مدل،فرانسه
سیتروئن،فرانسه
کامیون بنز،آلمان
وانت سایپا،ژاپن
آرم رنو،فرانسه
پراید ،کره جنوبی
ایرانی و پیدا کنید که ساخته خودمان باشد یعنی ۱۰۰در۱۰۰
محمد مهدی
دوستان معمولا نه نظر میدم نه زود ذوق زده میشم
این خودرو رو به فال نیک بگیرید که به امید خدا هوای پاک و آسمان آبی رو دوباره ببینیم
تهرانی های عزیز که فکر نمی کنم به غیر از اسفند ماه آسمان آبی رو ببینن شهرستان ها هم که حداقل ۷-۸ ساله آلوده ست
از تعصبات دوری کنیم بلکه آیندگان هم از برکات خدا استفاده کنن
از برقی ها خیلی خوشم نمیاد ولی از ۱۵ سال پیش منتظر همه گیر شدنشونم
از خودروی ایرانی ساز و ایرانی مونتاژ متنفرم ولی شخصا اگه بچه های فنی از این راضی باشن حتما تهیه میکنم
با علم رو به جلو بریم نا با تعصبات و خاطره زنده داری رو به عقب
احسنت به ایران خودرو
خوبه کلا تارا خودروی با کیفیتی است
قدرت موتورش خوبه اما بردش واقعا کمه
وبا توجه به اینکه فقط در برخی شهر ها توسط مپنا جایگاه شارژ برقی داریم کاربرد زیادی نداره
اما برای داخل شهر واونایی که حامی محیط زیستن بدرد میخوره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.