هوندا سال ۲۰۲۲ را به عنوان سال شاسی‌بلندها نام‌گذاری کرد و در این قضیه چیزی کم نگذاشت. نسل و مدل جدید هوندا پایلوت ۲۰۲۳ بعد از خودرو کوچک‌تر هوندا CR-V به بازار آمد. خودرو جدید بزرگ‌ترین شاسی‌بلند هوندا است و نسل چهارم پایلوت، قدرتمندترین نسل خودرو خانوادگی ۸ نفره به حساب می‌آید. هر چند موتور V6 می‌تواند ۲۸۵ اسب بخار نیرو تولید کند، اما به اندازه کیا تلوراید قوی نیست. پایلوت ۲۰۲۳ با استفاده از معماری جدید هوندا ساخته شده و تیپ تریل اسپرت را برای خانواده‌های ماجراجو عرضه کرده است.
+ طراحی ظاهری جذاب
+ موتور قدرتمند
+ کابین جادار
+ صندوق عقب بزرگ
– نبود پیشرانه هیبرید
– سیستم AWD فقط برای تیپ‌های رده بالا
موتور V6 یکی از نقاط قوت نسل قبلی هوندا پایلوت بود که هم صدای خوبی داشت و هم می‌توانست بزرگ‌ترین شاسی‌بلند هوندا را به حرکت وا دارد. پیشرانه پایلوت جدید همان ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی اما از نوع قوی‌تر است. موتور جدید ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند که ۵ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی است.
نسل قبلی شاسی‌بلند هوندا، ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۸ ثانیه پر می‌کرد و احتمالا شتاب مدل جدید همان حول و حوش عدد ۶ باشد. علاوه بر این، گیربکس اتومات ۱۰ سرعته جایگزین جعبه دنده ۹ سرعته قبلی شده و شیفترهای پشت فرمان یکی از آپشن‌های استاندارد هوندا پایلوت جدید است.
تریم‌های رده پایین به صورت استاندارد با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند، اما چهار چرخ متحرک i-VTM4 هوندا در تیپ‌های TrailSport و Elite به کار رفته است. سیستم جدید، دیفرانسیل عقب قوی‌تری دارد که می‌تواند ۴۰ درصد گشتاور بیشتری داشته باشد و میزان پاسخگویی را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. با استفاده از سیستم هوندا، ۷۰ درصد قدرت موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و کل این نیرو را می‌توان به یکی از چرخ‌های راست یا چپ محور عقب فرستاد تا هوندا پایلوت کشش بیشتری در جاده‌های لغزنده داشته باشد.
مدل‌های تریل اسپرت دارای پنج حالت رانندگی است: سه حالت Normal و Econ و Snow از نسل سوم آمده و حالت‌های Sport و Tow مختص نسل جدید پایلوت است. حالت رانندگی Sand به‌روز شده و حالت Trail هم به سیستم شاسی‌بلند هوندا اضافه شده است. سیستم کنترل سرعت در سرازیری هوندا برای اولین بار در مدل‌های HR-V و CR-V به کار رفته بود و در مدل پایلوت به صورت استاندارد قرار گرفته است.
هوندا پایلوت ۲۰۲۳ با شاسی جدید، ساختار بدنه محکم‌تر و عرض بیشتر، سواری تند و تیزتر و راحت‌تری خواهد داشت. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع چند پیوندی جدید است و استحکام جانبی جلو ۶۰ درصد و برای بخش عقب ۳۰ درصد بیشتر شده است. روتورهای ترمز ۱۳.۸ اینچی جلو و کالیبرهای بزرگ‌تر، عملکرد ترمز پایلوت را بهبود بخشیده است.
تریل اسپرت برای رانندگی آفرود مهیج‌تر و ایمن‌تر به سیستم تریل واچ مجهز شده که شامل چهار دوربین خارجی می‌شود و به طور خودکار با کاهش و افزایش سرعت روشن و خاموش می‌شود تا راننده دید بهتری به مسیر داشته باشد.
سیستم جدید مدیریت سیلندر متغیر V6 و ضریب اضافی گیربکس، می‌تواند موجب کاهش مصرف سوخت هوندا پایلوت شود. مصرف سوخت ترکیبی هنوز اعلام نشده، اما احتمالا ۱۰ تا ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد.
نوع موتور خودرو
V6 بنزینی
حجم موتور
۳.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ
۶ / ۲۴
تنفس موتور
طبیعی
قدرت
۲۸۵ اسب بخار
گشتاور
۳۵۵ نیوتن.متر
گیربکس
اتوماتیک ۱۰ سرعته
محور محرک
دیفرانسیل جلو
دو دیفرانسیل
شتاب
۶.۸ ثانیه
سرعت
۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت
۱۰.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
۱۰.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۶
فرمان
برقی
بدنه
شاسی بلند
نوع رینگ
آلومینیومی
طول
۵۰۷۷ میلیمتر
۵۰۸۵ میلیمتر (تریل اسپرت)
عرض
۱۹۹۴ میلیمتر
ارتفاع
۱۸۰۱ میلیمتر (EX-L)
۱۸۰۳ میلیمتر
۱۸۳۴ میلیمتر (تریل اسپرت)
فاصله محورها
۲۸۹۱ میلیمتر
وزن خالص
۱۸۲۸ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۸ نفر
ظرفیت صندوق عقب
۶۳۵ لیتر
حجم مخزن سوخت
—–
قطر رینگ
۱۸ – ۲۰ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
دارد
کنترل ایستایی در سربالایی
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
دارد
کنترل کشش
دارد
کنترل پایداری
دارد
اتو پارک
ندارد
سنسور جلو
دارد
سنسور عقب
دارد
رادار نقطه کور
دارد
رادار تغییر لاین
دارد
رادار تصادف جلو
دارد
رادار تصادف عقب
دارد
ترمز ضدقفل
دارد
توزیع نیروی ترمز
دارد
ترمز کمکی
دارد
ترمز اضطراری
دارد
ترمز پارک برقی
دارد
اتولایت
دارد
چراغ روز
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
گرم‌کن فرمان
ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
ناوبری
دارد
نمایشگر هدآپ
ندارد
دوربین عقب
دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
دارد
کیسه هوا
دارد
ورود بدون کلید
دارد
استارت بدون کلید
دارد
تهویه اتوماتیک
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
دارد
گرم‌کن صندلی جلو
دارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
آینه بغل برقی
دارد
گرم‌کن آینه بغل
دارد
پانوراما
دارد
سانروف
دارد
طراحی هوندا پایلوت ۲۰۲۳
هوندا پایلوت قبلی با ظاهر مینی ون نتوانست آنطور که باید و شاید توجهات را به خود جلب کند و نسل چهارم خودرو قصد دارد نظرها را عوض کند. طراحی ظاهری پایلوت ۲۰۲۳ شباهت‌هایی به شکل و شمایل جعبه‌ای‌تر و خشن‌تر هوندا CR-V دارد. جلوپنجره خوش‌ساخت، گلگیرهای حجیم و خط شانه‌ای برجسته ظاهری محکم و مردانه به هوندا پایلوت ۲۰۲۳ بخشیده است. در نمای عقب، اسپویلر سقفی و چراغ‌های LED دیده می‌شود.
با این حال، طراحی هوندا پایلوت ۲۰۲۳ کاملا مدرن و پیشرو نیست و تیپ‌های رده پایین شکل و شمایلی آرام و ملایم دارند. اندازه چرخ‌ها بین ۱۸ تا ۲۰ اینچ است و تیپ اسپرت با تزیینات مشکی براق، جلوپنجره سیاه، ریل‌های سقفی سیاه و اگزوز کرومی عرضه می‌شود. بخشی از المان‌های مشکی رنگ تیپ EX-L با تزیینات کرومی جایگزین شده، اما جذاب‌ترین طراحی ظاهری را تریم‌های تورینگ و الیت دارند که شامل جلوپنجره و ستون‌های B مشکی همراه با سراگزوزهای دوتایی کرومی می‌شود.
کابین هوندا پایلوت ۲۰۲۳
طراحی داخلی هوندا پایلوت همچنان نشان‌دهنده یک خودرو خانوادگی بزرگ و جادار است و می‌تواند ۸ سرنشین را در خود جای دهد. صندوق عقب نسل چهارم از نسل سوم بزرگ‌تر است و ۶۳۵ لیتر فضا را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که ۱۷۰ لیتر از مدل قبلی بیشتر جا دارد.
صندلی ردیف وسط تیپ‌های تورینگ و الیت را می‌توان برداشت و زیر کف صندوق عقب را نگه داشت تا بدین ترتیب دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم به آسانی فراهم می‌شود. کابین هوندا پایلوت ۱۴ جالیوانی دارد و پنل ابزار سمت سرنشین هم به طراحی داخلی اضافه شده است.
طرح داشبرد معمولی و ساده‌ای پیش روی راننده و سرنشین جلو قرار گرفته و طراحی صندلی‌های جدید، خستگی سفرهای طولانی را کم می‌کند. هوندا می‌توانست طرح جالب‌تری برای کابین و داشبرد ارائه دهد، اما از آنجایی که پایلوت خودرویی خانوادگی است، می‌توان با ظاهر ساده آن کنار آمد. تیپ پایه هوندا پایلوت ۲۰۲۳ به نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز شده که خیلی کوچک به نظر می‌رسد.
نمای عقب هوندا پایلوت ۲۰۲۳
نسل جدید هوندا پایلوت، شاسی‌بلند خانوادگی ۸ نفره با طراحی ظاهری جذاب‌تر، کابین و صندوق جادارتر و امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر از مدل‌های قبلی است و علاوه بر این‌ها می‌تواند در نقش یک خودرو آفرودر نیز به کار بیاید. خرید خودرو پایلوت در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ امکان‌پذیر است و احتمالا تیپ پایه قیمتی بیشتر از ۴۰ هزار دلار خواهد داشت. رقبای شاسی‌بلند ژاپنی، دو خودرو کره‌ای کیا تلوراید و هیوندای پالیسید هستند که با قیمت‌هایی کمتر به فروش می‌رسند.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



source

توسط viraje