Wp Header Logo 123.png

کوکی ها  بخشی از وب سایت ها هستند که داده های کمی را از کاربران جمع آوری می کنند؛ اما به دلیل تغییرات اخیر در روند کار موتور های جست و جو کوکی های شخص ثالث دچار اختلال شده اند؛ زیرا بر اساس این تغییرات باید گفت که کوکی های شخص ثالث ممکن است دیگر چندان قابل اعتماد نباشند و بهترین راه برای جمع آوری اطلاعات محسوب نشوند درحالی که نقش کوکی ها تا به امروز در بازاریابی و تبلیغات بسیار پررنگ بوده است. در این مقاله قصد داریم درمورد اختلال کوکی ها در چند وقت اخیر و چیز هایی که باید درمورد آن بدانید، توضیح دهیم.

کوکی ها و قوانین حفظ حریم خصوصی

داده ها اگر مهم ترین عامل در بین شرکت ها برای تثبیت بازار و پیشی گرفتن از رقبا نباشند، قطعا یکی از مهم ترین عوامل محسوب می شود. به همین دلیل تلاش برای کسب و جستجو اطلاعات در بین کسب و کار ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما تصویب قوانین برای جمع آوری نکردن آدرس های ایمیل و شماره های تلفن در سراسر دنیا تقریبا بیشترین تاثیر را روی کوکی ها گذاشته است و عملا به حضور کوکی ها پایان خواهد داد.

تاریخچه کوکی ها

اختلال کوکی ها مشکل جدیدی است؛ اما برای این که با کوکی ها آشنا شوید، بهتر است که کمی درباره تاریخچه آن ها صحبت کنیم. کوکی ها در ابتدا اصلاً برای جمع آوری داده ایجاد نشده بودند؛ بلکه هدف از ایجاد آن ها اطمینان حاصل کردن از طبق برنامه پیش رفتن کارکرد اینترنت بود. کوکی ها برای اولین بار در سال 1994 با ظهور اولین مرورگر های اینترنتی در نت اسکیپ ظاهر شدند. نت اسکیپ در آن زمان از کوکی ها برای حفظ اطلاعات ارسال شده قبل و بعد از ورود استفاده می کرد. کوکی ها باعث می شدند تا دیگر مجبور نباشید دوباره به صفحات جدیدی منتقل شوید.

جالب است بدانید که در گذشته کوکی ها اطلاعات بسیار زیادی را ذخیره می کردند؛ ولی در حال حاضر به دلیل قوانین جدید جمع آوری اطلاعات از کاربران از طریق کوکی ها به یک مشکل بسیار بزرگ تبدیل شده است. از آن جایی که هکر ها به وب سایت های  مختلف نفوذ کرده اند و توانسته اند اطلاعات میلیون ها کاربر را سرقت کنند، قانون گذاران سعی می کنند قوانینی را ایجاد کنند که سایت ها از طریق راه های مختلف مانند کوکی کمتر بتوانند اطلاعات کاربران خود را جمع آوری کنند.

کنترل داده ها

اختلال کوکی ها

امروزه به دلیل اختلال کوکی ها سایت ها باید در جمع آوری اطلاعات از کاربران خود بسیار شفاف تر عمل کنند. تمامی سایت ها باید به محض ورود کاربر به سایت باید نشان بدهند که جمع آوری اطلاعات آن ها از کاربر چگونه است و آیا کاربر راضی است که اطلاعاتی از او گرفته شود یا خیر؛ زیرا پیش از این هکر ها اطلاعاتی را از کاربران به دست می آورندند که کاربران اصلاً نمی دانستند چنین اطلاعاتی را در اختیار سایت ها قرار داده اند و این امنیت سایت را زیر سوال می برد.

آماده شدن برای حذف تدریجی کوکی ها

حذف تدریجی کوکی ها

با توجه به اختلال کوکی ها به خصوص کوکی های شخص ثالث دیگر امکان استفاده از آن ها برای شخصی سازی تبلیغات چندان ساده نخواهد بود و از این پس احتمالا کاربرد خود را از دست خواهند داد. به همین دلیل باید برای جایگزینی کوکی ها آماده شوید. برخی از راه هایی که می توانید به کمک آن ها به تدریج کوکی را از سایت خود حذف کنید عبارت اند از:

  • شفافیت بیشتری ارائه دهید.

یکی از ایده هایی که می تواند به خوبی کار کند، شفافیت بیشتر با کاربران است. اختلال کوکی ها یک مشکل بزرگ است؛ اما بهتر است که از حذف کردن کامل آن ها خودداری کنید. در عوض درمورد اطلاعاتی که از کاربرانتان می گیرید و این که قرار است از آن ها چه استفاده ای کنید، شفافیت های لازم را ارائه دهید.

با سقوط مداوم کوکی های شخص ثالث بهتر است که به دنبال نوع دیگری از تبلیغات برای دریافت نتایج بهتر باشید. برای مثال تبلیغ برای دسته ای از افراد می تواند بهتر و ساده تر از تبلیغ برای هر فرد به صورت شخصی باشد؛ زیرا به اطلاعات کمتری نیاز دارد.

  • ساخت استراتژی بر اساس داده های شخص اول

راهکار بعدی ساخت استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی جدید بر اساس داده های کوکی های شخص اول است. با توجه به اختلال کوکی ها شخص ثالث بهتر است که استراتژی های جدیدی ایجاد کنید. برند ها می توانند با تشویق کاربران خود برای لاگین در سایت و اشتراک گذاری آدرس های ایمیل با برند یا وب سایت شما شروع کنند. این می تواند به عنوان پایه برای استراتژی های جدید بازاریابی بر اساس کوکی های شخص اول استفاده شود.

داده های شخص اول

  • محتوای بیشتر و بهتر

برای این که با اختلال کوکی ها کنار بیایید، شما می توانید خود را از کلیشه هایی مانند ترفند کلیک بیت دور نگه دارید. سعی کنید کیفیت محتوا های خود را افزایش دهید و محتوای بیشتر با کیفیت بالاتری به مخاطبان خود ارائه دهید. به این ترتیب با وجود اختلال کوکی ها ترافیک ورودی شما همچنان ثابت خواهند ماند یا حتی امکان افزایش آن نیز وجود دارد. سعی کنید تبلیغاتی که به کوکی های شخص ثالث متکی هستند را کنار بگذارید. در عوض تبلیغاتی را به مخاطبان خود ارائه دهید که  با محتوا شما مرتبط باشد.

جمع بندی

اختلال کوکی ها مشکلی جدی است و ممکن است با توجه به قوانین جدید ایجاد شده دیگر کوکی های شخص ثالث کاربردی نداشته باشند. از بین رفتن کوکی های شخص ثالث باعث از بین رفتن تبلیغات شخصی سازی شده می شود؛ زیرا جمع آوری اطلاعات از کاربران بدون کوکی ها کاری بسیار سخت و دشوار است. در این مقاله برای آشنایی بیشتر سعی کردیم که درمورد مشکلات کوکی ها و راهکار هایی که می توانید به کمک آن کوکی های شخص ثالث را جایگزین کنید، توضیح دهیم.

source

viraje

توسط viraje