Wp Header Logo 119.png

با آمدن ماه مهر و شروع دانشگاه ها، شاید یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان خانم انتخاب مانتو و پوشش مناسب برای حضور در کلاس ها باشد. اینکه چه مانتویی برای دانشگاه مناسب است و چطور می توان بهترین انتخاب را داشت، داغ ترین موضوع این روز دانشجویان دختر است که قصد داریم در این مقاله به صورت مفصل در مورد آن صحبت کنیم. اگر هنوز برای انتخاب مانتو دانشجویی سردرگم هستید و نمی دانید چگونه باید خود را برای شروع بهترین دوره زندگی  آماده کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب پیش رو را از دست ندهید.

نکات مهم در انتخاب مانتو دانشجویی

انتخاب مانتو دانشجویی

برای داشتن یک استایل زیبا در دانشگاه باید پوشش مناسب و شیکی را انتخاب کنید؛ اما این کار چندان هم ساده نیست و می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

 در ادامه، نکات مهم در انتخاب مانتو دانشجویی را با یکدیگر بررسی می کنیم که با رعایت آن ها می توانید، استایل مناسب و شیکی را برای خود انتخاب کنید.

1. مانتو دانشجویی باید ساده باشد.

اکثر افراد به این جمله که «زیبایی در سادگی است» اعتقاد کامل دارند. اتفاقا ما نیز با این موضوع کاملا موافق هستیم و اعتقاد داریم لباس هر چه ساده تر باشد شما را شیک تر و جذاب تر نشان می دهد؛ بنابراین اولین نکته ای که باید برای خرید مانتو دانشجویی به آن دقت کنید پرهیز از انتخاب مدل های شلوغ و پر زرق و برق است. اصولا مانتو های مدل دار که تکه های اضافی زیادی دارند، دست و پا گیر هستند و به شما اجازه نمی دهند به راحتی امور دانشجویی خود را انجام دهید. علاوه بر این، پوشیدن مانتو های مدل دار با مقنعه بسیار سخت است و شما را با چالش بزرگ تری برای ست کردن پوشش های دیگر روبرو می کند.

2. مانتو دانشجویی باید جنس خوبی داشته باشد.

بعد از شروع درس و دانشگاه، طبیعتا شما بیشتر زمان خود را در دانشگاه سپری می کنید و مجبور هستید به صورت مداوم مانتو به تن داشته باشید. اگر لباسی انتخاب کنید که جنس خوبی نداشته باشد، احتمالا در همان ماه اول از خرید خود پشیمان می شوید؛ بنابراین سعی کنید مانتویی بخرید که جنس خوبی داشته باشد و به راحتی چروک و کثیف نشود.

یکی از بهترین جنس هایی که می توانید برای روز های گرم تابستان انتخاب کنید، پارچه های نخی پنبه ای هستند. پارچه های فاستونی نیز از جمله پارچه هایی هستند که به سختی چروک و لک می شوند. مانتوی دیگری که می توانید برای دانشگاه خود انتخاب کنید، مانتو هایی از جنس کتان و کرپ است که علاوه بر ایست خوب، به دلیل تنوع در ضخامت، گزینه های مناسبی برای تمام فصل ها هستند.

نکات مهم در انتخاب مانتو دانشجویی

3. مانتو دانشجویی باید قابل ست کردن باشد.

علاوه بر مانتو برای رفتن به دانشگاه به پوشش های دیگری همچون مقنعه، شلوار و کفش هم نیاز دارید؛ بنابراین هنگام انتخاب مانتو دانشجویی باید مدلی را انتخاب کنید که به راحتی با لباس های دیگر ست می شود و می تواند هارمونی درستی در استایل شما ایجاد کند. به عنوان مثال، یک مانتو که با مقنعه، کفش کتانی، شلوار پارچه ای یا جین ست می شود، بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.

4 . مانتو دانشجویی باید رنگ مناسبی داشته باشد.

دانشگاه یک محیط نسبتا رسمی است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم در انتخاب رنگ های لباس دقت بیشتری داشته باشید و تنها یک یا دو رنگ را با یکدیگر ترکیب کنید. البته منظور این نیست که نمی توانید در ترکیب لباس های خود از رنگ های روشن استفاده کنید، بلکه بهتر است با دقت و حساسیت بیشتری رنگ مانتو، شلوار، کفش و مقنعه خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، سعی کنید مانتویی بخرید که با رنگ پوستتان متناسب باشد و چهره شما را جذاب تر کند.

رعایت تمام نکات گفته شده در بالا اهمیت بسیاری دارد؛ اما این نکته را به خاطر بسپارید که شما تنها زمانی خوش استایل به نظر می رسید که در لباس خود احساس راحتی کنید و بتوانید آزادانه کار های خود را انجام دهید. لباس های راحت اصولا آرامش خاطر بیشتری ایجاد می کنند و موجب افزایش اعتماد به نفس می شوند.

انوع مانتو دانشجویی

انوع مانتو دانشجویی

به طور کلی شما می توانید با توجه به علاقه و سلیقه خود مدل مانتو های متفاوتی را برای پوشیدن در محیط های آموزشی همچون دانشگاه انتخاب کنید. شیک ترین و بهترین مدل های مانتو دانشجویی مواردی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

1. مانتو های جلو بسته

مانتو های جلو بسته یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب مانتو دانشجویی هستند که می توانید در دوران دانشجویی از آن ها استفاده کنید. این مدل مانتو بسیار راحت است و به شما آزادی عمل زیادی می دهد. مانتو های جلو بسته به دلیل نداشتن دکمه، زیپ و… از نظر پوشش هم گزینه مناسبی هستند و می توان بدون دغدغه آن ها را پوشید. به راحتی می توان این مدل مانتو را با انواع شلوار و کفش ست کرد و یک استایل جذاب و شیک داشت.

2. مانتو های بلند

مدل دیگری که می توانید برای حضور در دانشگاه با خیال راحت از آن استفاده کنید، مانتو دانشجویی بلند از جنس نخ، کتان، لنین یا کرپ است. این مدل از مانتو ها به دلیل داشتن پوشش کامل، مورد تایید همه دانشگاه ها هستند و می توان به راحتی آن ها را با شلوار های پارچه ای، جین و انواع کفش ها ست کرد.

مانتو های بلند اصولا شما را کشیده تر و جذاب تر نشان می دهند و کمک می کنند استایلی رسمی تر و آراسته تر داشته باشید. خوشبختانه امروزه می توانید به راحتی با مراجعه به فروشگاه ها و مزون های مختلف، این مدل مانتو ها را در مدل ها و جنس های مختلف پیدا کنید.

3. مانتو های اسپرت

مانتو های اسپرت یکی از مرسوم ترین استایل هایی هستند که می توانید به عنوان مانتو دانشجویی از آن ها استفاده کنید. برای دوخت این مدل مانتو ها معمولا از پارچه ‌های نرم و راحتی همچون نخ پنبه، کتان و جین استفاده می کنند. مانتو های اسپرت دانشجویی تنوع بسیاری دارند و  در رنگ‌ ها و طرح ‌های متفاوتی ارائه می شوند. یک مانتوی اسپرت را می توان به راحتی با انواع شلوار کتان، جین و کفش های اسپرت ست کرد.

جمع بندی

در مطلب بالا سعی کردیم اطلاعات کاملی برای خرید مانتو دانشجویی در اختیار شما قرار دهیم. همان طور که گفته شد دانشگاه یک محیط رسمی است که باید متناسب با شرایط و جو آن لباس مناسبی پوشید. برای انتخاب مانتو دانشجویی مناسب و کاربردی باید به نکات بسیاری مانند رنگ مانتو، جنس، طرح، میزان راحتی و سایر مواردی که در طول مقاله گفته شد، دقت کنید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک استایل دانشجویی جذاب و شیک، به اندازه کافی وقت صرف کنید و با حساسیت بیشتری پوشش خود را انتخاب کنید.

source

viraje

توسط viraje