Wp Header Logo 113.png

کپی رایتینگ تبلیغ نویسی حرفه ای است که در آن فرد وظیفه دارد با نوشتن متن و تولید محتوا، نظر مخاطب را جلب کند و او را به خرید یا هر هدف دیگری که از تبلیغ دارد، ترغیب کند. افراد در این حرفه نیز مانند سایر حرفه ها ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوند که به کارشان لطمه وارد می کند. افراد باید پیش از شروع به کار، با اشتباهات رایجی که در این حرفه و شغل زیاد به چشم می خورد آشنا شوند و از آن ها اجتناب کنند تا موفقیت بیشتری در آن به دست آورند. در این مقاله به اشتباهات رایج در کپی رایتینگ می پردازیم.

کپی رایتینگ چیست؟

اشتباهات رایج در کپی رایتینگ

فردی که شغل او کپی رایتینگ است، به مهارت های نویسندگی مسلط است و تلاش می کند تا با استفاده از بهترین شیوه ها، محتوایی را برای یک برند تولید کند. این محتوا باید جذاب باشد و نظر مخاطبان را به سمت خود جلب کنند. در واقع کپی رایتینگ در تبلیغات و بازاریابی یک برند، استفاده از کلمات و عبارات به گونه ای است که بتواند بیشترین تاثیر را بر مخاطبان هدف بگذارد.

از چه اشتباهاتی در کپی رایتینگ باید اجتناب کرد؟

کپی رایتر علاوه بر استفاده از بهترین شیوه ها در تولید محتوا و نوشتن تبلیغات برای جذب مخاطبان باید از اشتباهاتی که می تواند کیفیت کارش را پایین بیاورد، اجتناب کند. در این بخش از مقاله اشتباهات رایج در کپی رایتینگ را بررسی می کنیم.

  1. نوشتن برای خود، نه برای مخاطبان

کپی رایتر ها متنی را می نویسند که از نظر خودشان منطقی و جذاب است و به درستی مخاطبان را در نظر نمی گیرند. برای جلوگیری از این اشتباه باید سعی کرد تا مخاطبان و به طور کلی بازار هدف را به درستی شناخت تا بتوان محتوایی تولید کرد که بیشترین تاثیر را بر آنان بگذارد.

  1. نوشتن درمورد ویژگی ها نه مزایا

اگر بخواهیم یکی دیگر از اشتباهات رایج در کپی رایتینگ را مثال بزنیم، می گوییم که درست است خوانندگان و مخاطبان باید با ویژگی های محصول آشنا شوند؛ اما کپی رایتر باید ویژگی ها را به گونه ای بیان کند تا مخاطب متوجه مفید بودن آن محصول نیز بشود. به عبارت دیگر بیان تمام ویژگی ها به تنهایی کافی نیست، بلکه باید مزایای محصول را نیز بیان کرد.

نوشتن درمورد ویژگی ها نه مزایا

  1. نوشتن بیش از حد رسمی

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد تازه کار ممکن است مرتکب آن شوند، این است که در فضای وب به صورت رسمی می نویسند. در صورتی که نوشتار کپی رایتینگ وب محاوره ای است. حرفه ای به نظر رسیدن با رسمی بودن متن متفاوت است. می توان متن محاوره ای را به گونه ای نوشت که سطح پایین به نظر نرسد و کاملا حرفه ای باشد.

  1. استفاده بیش از حد از اصطلاحات

استفاده بیش از حد از اصطلاحات تخصصی و فنی و یا استفاده از کلمات اختصاری ممکن است ذهن خواننده از هدف اصلی دور شود. قانونی در این مورد برای کپی رایتر ها مشخص شده است که می گوید استفاده بیشتر از یک اصطلاح برای ده کلمه جایز نیست.

  1. استفاده از کلمات یا عبارات کلیشه ای

به کار بردن عبارات کلیشه ای به صورتی که خواننده را خسته کند و بیش از حد در متن تکرار شود از اشتباهات رایج در کپی رایتینگ است. برای رفع این مشکل متن باید بازنگری شود و در صورت استفاده مکرر از کلمه ای، اصلاح شود.

  1. تلاش بیش از حد برای فروش

درست است که هدف از کپی رایتینگ فروش است؛ اما نباید مشتریان و مخاطبان را تحت فشار قرار داد و خرید محصول را به آنان تحمیل کرد. برای اصلاح این مشکل می توان به جای این که توجه و تلاش نویسنده صرفا بر فروش باشد، داستانی در مورد محصول بنویسد و به صورت مستقیم به مخاطب نگوید که حتما باید خرید کند.

تلاش بیش از حد برای فروش

  1. نوشتن جملات طولانی

نوشتن جملات طولانی برای خواننده خسته کننده می شود. همچنین در کپی رایتینگ وب، استفاده از کلمات زیاد درست نیست و یک نویسنده ماهر و حرفه ای سعی می کند تا با نوشتن در مختصر ترین حالت ممکن پیام مورد نظرش را به خواننده برساند.

  1. ادعای بدون مدرک

وقتی در متن از آمار های مرتبط استفاده می شود، بهتر است این آمار با سند و مدرک برای مخاطبان اثبات شود. برای مثال تنها از بهتر و مفید تر بودن محصول خود نسبت به سایر رقبا نباید حرف زد، بلکه می توان این ادعا را با ارائه ی مدرک اثبات کرد. این مدرک برای مثال می تواند محتویات محصول و یا گواهینامه ی آن باشد.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد، کپی رایتینگ هنر به کارگیری کلمات و عبارات و نوشتن متن به گونه ای است که بتواند بیشترین تاثیر را بر مخاطبان هدف بگذارد و آن ها را به خرید محصول ترغیب کنند. برای موفقیت در این عرصه علاوه بر شناخت شیوه ها و ترفند های تاثیرگذاری و جذاب کردن متن باید اشتباهاتی که می تواند کیفیت کار را پایین بیاورد شناخت و از آن ها دوری کرد. در این مقاله تعدادی از اشتباهات رایج در کپی رایتینگ را مورد بررسی قرار دادیم.

source

viraje

توسط viraje