Wp Header Logo 138.png

همان طور که همه ما می دانیم؛ این روز ها سئو سایت چند زبانه بسیار مهم و کلیدی است. در واقع وب سایت های چند زبانه به شکل بسیار جالبی محتوا را در چندین زبان مختلف ارائه می دهند تا با این اتفاق، مخاطب بتواند به راحتی در هر زبانی که راحت تر است شروع به خواندن وبلاگ ها کند. از سوی دیگر این وب سایت ها به دارندگان برند ها و کسب و کار ها کمک می کنند تا بتوانند با مشتریانی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند که هیچ گاه در کشور مخصوص به خودشان نمی توانند این ارتباط های مفید و سازنده را داشته باشند.

نگاهی کوتاه به سئو سایت چند زبانه

سئو سایت چند زبانه

سئو سایت چند زبانه به شما کمک می کند تا تا با اجرای بهترین و دقیق ترین ترفند های به روز سئو در دنیا، مزایای بیشتری کسب کنید و استراتژی خود را بهبود دهید. اگر بخواهیم مثالی کوتاه را با هم بررسی کنیم، می توانیم بگوییم که سئو سایت چند زبانه به شما کمک می کند تا در کشور های مختلف با زبان های مختلفی دیده شوید و کاربران را جذب کنید، علاوه بر این ها؛ با این کار رتبه بندی و نتیجه سایت در موتور های جست و جوی گوگل بهتر نمایان خواهد شد. همین مسئله کوچک باعث می شو تا به راحتی جذب ترافیک بیشتری را در سایتتان داشته باشید و سپس از طریق آن ها اقدام به فروش محصولات و یا خدمات بیشتر از قبل کنید و در نهایت، درآمد خود را بالاتر ببرید. در هنگام انجام پروژه سئو سایت چند زبانه ممکن است با برخی از مشکلات مواجه شوید که می توانند عملکرد شما را تضعیف کنند.

مشکلات کلیدی در هنگام سئو سایت چند زبانه

مشکلات

  • عدم وجود URL های مناسب

URL ها به مخاطبان هدف اجازه می دهند تا بین نسخه های مختلف سایت چند زبانه به جست و جو بپردازند و تجربه کاربری را بهبود ببخشند. همچنین برای اطمینان از ایندکس شدن مناسب و هدف قرار دادن زبان موردنظر، موتور های جست و جو را در مورد محتوای صفحه مطلع می کنند.  URL هایی با ساختار نامناسب می تواند بر تجربه کاربری تأثیر منفی بگذارد و منجر به ایندکس شدن نادرست شود.

  • سئو و ترجمه ضعیف و نامناسب برای محتوا های متنی

ترجمه محتوا به چندین زبان بدون تغییر موضوع متن و پارامتر های سئو، برای سایت های چند زبانه بسیار سخت و دشوار است. به عنوان مثال در نظر بگیرید، ترجمه محتوای اسپانیایی به انگلیسی در حالی که کلمات کلیدی مرتبط با زبان مربوطه را در برگیرد، می تواند بسیار دشوار باشد. علاوه بر این، ترجمه های تحت اللفظی می توانند معنای محتوای اصلی را تغییر دهند و محتوا و استراتژی سئو را تضعیف کنند.

نکاتی برای بهبود سئو سایت چند زبانه

بهبود سئو سایت چند زبانه

اکنون که با مشکلات رایج در هنگام سئو سایت چند زبانه آشنا هستید؛ زمان این رسیده است که نکاتی مهم را برای بهبود سئو سایتتان بیاموزید تا بتوانید موثر تر از قبل شروع به فعالیت در حوزه کاری مورد نظرتان کنید.

  • امکان انتخاب زبان را فراهم کنید

یک ویژگی خوب در سئو سایت چند زبانه، ارائه یک انتخابگر زبان است. “انتخابگر زبان” یک مولفه رابط کاربری (UI) است که به کاربران اجازه می دهد تا زبان مورد نظر خودشان را در حین کاوش در سایت چند زبانه، انتخاب کنند. این قابلیت به مخاطبین یک کشور با زبان های مختلف کمک می کند تا بین زبان ها تمایز قائل شوند و به طور موثر با صفحات ارتباط برقرار کنند. افزونه ها می توانند قابلیت انتخاب زبان را به وب سایت شما اضافه نمایند. با این حال، ممکن است روش های بهتری نسبت به نمایش پرچم های ملی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت مستقر در ایالات متحده قصد دارد کانادایی هایی که اسپانیایی صحبت می کنند یا آمریکایی هایی که ایتالیایی حرف می زنند را جذب کند، بهتر است از روش های دیگری به جای پرچم های اسپانیا و ایتالیا استفاده نماید.

  • ترجمه و بهینه سازی درست را در پیش بگیرید

ترجمه و بهینه سازی صفحات می توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان هدف خود به راحتی دست یابید و ارتباطی مفید و سازنده را به طور موثر انتقال دهید. بنابراین، با ترجمه محتوا شروع کنید. اگر به ابزار هایی مانند گوگل ترنسلیت متکی هستید، محتوا را به دقت تصحیح نمایید؛ زیرا برخی از اشتباهات آن می تواند برای شما بسیار گران تمام شود. می دانیم که گوگل ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ارائه ترجمه های دقیق بر اساس متن و هدف اضافه کرده است؛ اما نباید ریسک کرد. حتی خطا ها و اشتباهات جزئی نیز می توانند معنای اصلی محتوا را تغییر دهند و در نتیجه به تجربه کاربری آسیب بزنند.

جمع بندی

در آخر، سعی کنید همه چیز را به صورت دقیق انجام دهید. در نظر داشته باشید که جزئیات کوچک و ریز باعث می شوند تا مخاطب شما به محتوای سایت چند زبانه شما علاقه مند شود و به طور پیگیرانه شما را دنبال کند. نکاتی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم را به خوبی و درستی انجام دهید و سپس در هنگام سئو سایت چند زبانه خود، از اشتباهات و مشکلات رایجی که به آن پرداختیم دوری کنید. انجام این کار های ساده باعث می شود تا نتیجه بهتری را در رتبه بندی های موتور های جست و جو گر گوگل بدست بیاورید.

source

viraje

توسط viraje