همه ما می دانیم که این روز ها بیشترین محتوایی که مردم دنیا به تماشای آن می پردازند، محتوای ویدیویی است. همین باعث می شود که تولید کنندگان محتوا بیشتر به تولید محتوای ویدیویی بپردازند و تمرکز بیشتری بر روی آن داشته باشند. اگر شما نیز جزو تولید کنندگان محتوا هستید و یا صاحب یک برند هستید و می خواهید از محصولات خود محتوای ویدیویی تولید کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است. این روز ها ساخت محتوای ویدیویی ضروری است و شما باید بدانید که زمان بندی محتوای ویدیویی دقیقا به چه شکل است و چگونه می توانید بیشترین بهره را از آن کسب کنید.

بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی محتوای ویدیویی

استوری ها و ریلز


بگذارید در ابتدا به بررسی آمار های محتوا های ویدیویی سال 2023 بپردازیم تا بتوانیم معیاری برای تشخیص این که چه محتوایی محبوبیت بیشتری دارد، داشته باشیم.

می دانید که ساخت ویدیو اصلا کار آسانی نیست و شما باید از کیفیت ویدیو و صدا و دیگر فرمت ها اطمینان کامل را داشته باشید تا بتوانید یک محتوای درجه یک تولید کنید و از مواردی که می توانند تعادل ویدیو های شما را به هم بریزند دوری کنید. طبق گزارشات آماری؛ این روز ها اندکی از مردم ویدیو ها را با صدا دنبال می کنند و بیشتر آن ها محتوای ویدیوی را با صدای کم و یا بدون صدا دنبال می کنند. همین مسئله دلیلی است برای اینکه شما باید به داشتن و ساختن زیرنویس برای محتوا های خود بپردازید تا بیشتر مردم بتوانند از محتوای شما لذت ببرند. علاوه بر این مسئله، این نکته بسیار مهم است که شما باید بتوانید در زمان های کوتاه محتوایی را تولید کنید که باعث می شود مخاطب شما چندین بار آن را ببیند و از موزیک و ریتم آن لذت ببرد. سعی کنید تا از موزیک هایی که ترند شده اند و در همه جا در حال پخش هستند بیشتر استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را نسبت به قبل جذب کنید.

اکنون که چند نکته را راجع به محتوای ویدیویی می دانید، زمان آن فرا رسیده است که به زمان بندی محتوای ویدیویی بپردازیم و بررسی کنیم که چه زمانی را باید برای محتوای خود در سوشال مدیا در نظر داشته باشید.

زمان بندی محتوای ویدیویی در اینستاگرام؛ پست ها، استوری ها و ریلز

استوری ها و ریلز


از آن جایی که این روز ها اینستاگرام یک ابر کمپانی در شبکه های اجتماعی به حساب می آید، بسیار مهم است که در آن فعال باشید و طبق الگوریتم های آن پیش بروید. طبق سخنان مالک اینستاگرام، این پلتفرم دیگر مکانی برای اشتراک گذاری عکس نیست و محور اصلی آن این روز ها به سه قسمت استوری، پست و ریل تقسیم شده است که هر کدام از آن ها مسئولیت و هدف جداگانه ای از یکدیگر دارند؛ اما چگونه می توان زمان بندی محتوای ویدیویی در آن ها را به خوبی رعایت کرد؟

  • زمان بندی محتوای ویدیویی پست:

    همانطور که می دانید حداکثر زمانی که اینستاگرام یک محتوای ویدیویی را در فید خود نشان می دهد، یک دقیقه است؛ اما مخاطب می تواند بر روی آن کلیک کند و تا حداکثر ۱۵ دقیقه ویدیو را تماشا کند. البته اگر حسابتان وریفای شده باشد و دارای تیک آبی باشید؛ می توانید از طریق کامپیوتر و یا لپتاپ خود از طریق برنامه دسکتاپ اینستاگرام، ویدیو های ۶۰ دقیقه ای نیز آپلود کنید. بهترین عملکردی که شما می توانید در ساخت و زمان بندی محتوای ویدیویی در پست های اینستاگرام داشته باشید، همان یک دقیقه است؛ اما اگر ۶۰ ثانیه زمان بسیار کمی برای شما است، بعد از آن می توانید به سراغ محتوای ۲ تا ۵ دقیقه ای بروید. تلاش کنید محتوایی را تولید کنید که مخاطب را در خود غرق کند و زمان را فراموش کند، تا حوصله اش سر نرود و تا آخر به تماشای ویدیو بپردازد.

     

    زمان بندی



  • زمان بندی محتوای ویدیویی استوری:

    طبق گزارش ها تقریبا بیش از ۷۰ درصد تبلیغات اینستاگرام در استوری انجام می شوند و این باعث می شود تا اهمیت استوری ها دو چندان شود. حداکثر زمان استوری های اینستاگرام یک دقیقه است که می تواند به ۱۵ ثانیه نیز تبدیل شود. شما باید محتوایی را در استوری هایتان تولید کنید که برای مخاطب بسیار جذاب و دیدنی باشد. اگر به زمان زیادی احتیاج دارید، در نظر داشته باشید که هیچ گاه برای یک موضوع بیشتر از ۷ اسلاید استوری تولید نکنید؛ زیرا برای در این صورت محتوا برای مخاطبان تکراری می شود و قطعا آن را رد خواهند کرد. سعی کنید در استوری های با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و آن ها را به طور غیر مستقیم وادار به ریپلای کردن کنید. این کار باعث می شود تا هم زمان بندی محتوای ویدیویی را در یک استوری ۶۰ ثانیه ای رعایت کرده باشید، و هم در چرخه الگوریتم های اینستاگرام باقی بمانید و گم نشوید.

  • زمان بندی محتوای ویدیویی ریلز:

    می دانید که چند وقتی است که بخشی جدید به نام ریلز وارد اینستاگرام شده است و در جهت رقابت با تیک تاک توانسته است عملکرد بسیار خوبی را نشان بدهد. ریلز ها دارای قالب های مخصوصی هستند و شما می توانید قبل از شروع کردن به تولید محتوا برای اینستاگرام، زمان بندی محتوای ویدیویی را بر روی ۱۵، ۳۰، ۴۵ یا ۶۰ ثانیه انتخاب کنید. محتوای شما در ریلز باید بسیار سریع باشد و با آهنگ های معروف و ترند میکس شود تا نتیجه بگیرد. زمان بندی محتوای ویدیویی در ریلز اهمیت چندانی ندارد، مهم این است که شما بتوانید در ثانیه های اول ویدیو مخاطب را جذب کنید تا به سراغ محتوای بعدی و رقیب شما نرود.

جمع بندی

محتوای ویدیویی اهمیت زیادی در بسیاری از پلتفرم ها به خصوص اینستاگرام دارند. برای این که بتوانید یک محتوای ویروسی ویدیویی تولید کنید باید الگوریتم های اینستاگرام را رعایت کنید و زمان بندی درستی را روی ویدیو اعمال کرده باشید. همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، بهترین زمان بندی محتوای ویدیوی را می توانید با چندین ثانیه اختلاف از حداکثر زمان بدست آورید. علاوه بر این هر کدام از بخش های مختلف این پلتفرم قوانین زمان بندی خاص خود را دارند. پس لازم است که قبل از تولید محتوا به این نکات و وانین توجه کنید تا بتوانید بازخورد مناسبی دریافت کنید.

source

توسط