Wp Header Logo 589.png


منتشر شده در 08 آبان 1402 ساعت 16:33


نویسنده
سجاد کجوری

تویوتا FT-Se ؛ کانسپتی به دنبال احیای MR2

تویوتا FT-Se یک خودروی برقی دو نفره دارای برند GR می باشد و طرحی کاملاً جدید را در بدنه و کابین ارائه می دهد.

در پایان سال ۲۰۲۱، تویوتا با رونمایی از مجموعه کاملی از مدل های مفهومی الکتریکی تقریباً همه را شگفت زده کرد. خودروی امیدوارکننده Sports EV یکی از آنها بود و اکنون، تکاملی از آن خودروی عملکردی بدون آلایندگی در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن معرفی شده است. این خودروی دو نفره که با نام تویوتا FT-Se شناخته می شود، با افتخار برند Gazoo Racing را یدک می کشد و نسبت های یک خودروی اسپرت موتور وسط را دارد.

تویوتا FT-Se ؛ کانسپتی به دنبال احیای MR2

طراحی خارجی کانسپت تویوتا FT-Se

این خودروی برقی با ظرافت رنگ نارنجی چشمگیر با سقف مشکی متضاد را در بدنه دارد. اما به گونه ای طراحی شده است که ورودی های عظیم هوا به همراه آینه های درب و دستگیره ها را در خود جای دهد. لزوماً تا آنجا پیش نخواهیم رفت که بگوییم این یک نسخه تقریباً تولیدی از کانسپت اصلی است. به خصوص که تویوتا هیچ مشخصات فنی برای به اشتراک گذاشتن در مورد FT-Se ارائه نکرده است. کانسپت قبلی دارای یک سقف قابل جابجایی بود، در حالی که به نظر می رسد این خودرو یک کوپه با سقف ثابت دارای دو بخش شیشه ای جداگانه است.

تویوتا FT-Se ؛ کانسپتی به دنبال احیای MR2

جالب اینجاست که برخی از تصاویر، تویوتا FT-Se را روی یک پیست نشان می دهند در حالی که یک بال ثابت بزرگ را در پشت خودرو به رخ می کشند که نشان می دهد تویوتا، FT-Se را در یک نسخه مخصوص پیست نیز تصور کرده است. اسپویلر به جای نشان خودرو ساز، نشان GR را دارد. نوار های نوری کشیده ، هم در جلو و هم در عقب حس یک خودروی عریض تر را القا می کند.

تویوتا FT-Se ؛ کانسپتی به دنبال احیای MR2

طراحی داخلی کانسپت تویوتا

بسیار شبیه به طراحی بیرونی که تمایز شدیدی نسبت به GR86 و سوپرا دارد، در داخل اتاق نیز یک کابین کاملاً جدید را پیشنهاد می کند که اساساً کلید های تعویض دنده حذف شده اند.  فرمان یوغ مانند است که یک جفت صفحه نمایش لمسی شبیه گوشی هوشمند در طرفین آن قرار گرفته است و راننده از آنجا به تمام عملکرد های موجود دسترسی دارد. به نظر می رسد که این به روندی در میان خودرو سازان ژاپنی برای خودرو های اسپرت تبدیل شده است، زیرا در کانسپت نیسان هایپر فورس که در مقاله ای دیگر بررسی کردیم هم این مورد دیده می شود. همچنین یک پشت کیلومتر دیجیتالی پهن و مسطح در قسمت بالایی داشبورد، بالای فرمان نصب شده است.

بدون هیچ جزئیات مشخصی از تویوتا، فقط می توانیم امیدوار باشیم که FT-Se روزی به یک مدل تولیدی تبدیل شود.  این یک احیای عالی برای MR2 در عصر برقی ها خواهد بود، اما اجازه دهید هنوز امیدمان را زیاد نکنیم.

source

viraje

توسط viraje