کمپانی هونگچی که در اصل متعلق به شرکت FAW Car است، سدان لوکسی به نام هونگچی H5 تولید کرده و قرار است به زودی وارد بازار کشورمان شود. این شرکت در سال 1958 تاسیس شد و به عنوان قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی چینی شناخته می‌شود.

خوب است بدانید که خودروهای این شرکت در گذشته تنها برای مقامات عالی‌رتبه چینی تولید می‌شد! هونگچی H5 ارزان‌ترین سدان این شرکت به حساب می‌آید. حالا قرار است برند جدید BMCARS (زیرمجموعه‌ گروه خودروسازی بهمن) آن را وارد بازار کشورمان کند. بیایید به سراغ بررسی مشخصات مختلف این خودرو برویم!

طراحی

در همان نگاه اول، جلوپنجره بسیار بزرگ خودرو به چشم می‌خورد که به همراه خطوط کروم رنگ عمودی مزین شده است. لوگوی قرمز رنگ هونگچی در روی کاپوت مشاهده می‌شوند که تا بخش میانی جلوپنجره کشیده شده‌ است. چراغ‌های جلوی کوچک از جنس LED هستند؛ علاوه بر آن، چراغ‌های اصلی نیز در بخش پایین و دو طرف سپرها حضور دارند.

چرخ‌ها اندازه 18 اینچی دارند و فاصله بین دو محور نیز زیاد است. از نمای جانبی می‌توانیم نوار کرومی رنگ دور پنجره‌ها را مشاهده کنیم. در نمای پشتی، به چراغ‌های پیوسته و جذابی می‌رسیم که اندازه بزرگی دارند.

طراحی منحصر به‌فرد آن موجب شده‌اند تا توجه هر فردی را به خود جلب کنند. در بخش پایین سپر نیز دو اگزوز کرومی رنگ نیز حضور یافته‌اند.

ابعاد خودرو برابر با 4985 میلی‌متر طول، 1865 میلی‌متر عرض و 1465 میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن نیز به 2920 میلی‌متر می‌رسد.

مشخصات فنی

هونگچی H5 در بخش فنی به یک موتور بنزینی 2 لیتری و تکنولوژی TGDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 222 اسب‌ بخار و گشتاوری معادل 340 نیوتن‌ متر تولید کند. گیربکس 8 سرعته AT قادر است این قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

وزن خودرو چیزی حدود 1635 کیلوگرم است؛ بنابراین برخلاف وزن بالای آن، هونگچی H5 می‌تواند در 7.8 ثانیه به شتاب صفر تا 100 دست پیدا کند! مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در هر 100 کیلومتر تنها 6.6 لیتر خواهد بود.

کابین و امکانات آن

پس از ورود به کابین، با یک نمایشگر 12.6 اینچی مواجه می‌شویم که به صورت یکپارچه با کنسول مرکزی طراحی شده است! علاوه بر آن، یک کلاستر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی نیز پشت فرمان تعبیه شده که چشم‌انداز جذابی را ارائه می‌کند.

در کابین، امکاناتی همچون تنظیمات سیستم تهویه، دو کاپ‌هولدر پنهان و تنظیمات مختلف برای حالت‌های متفاوت رانندگی به چشم می‌خورند و نورپردازی جذابی برای داخل کابین طراحی شده است.

هونگچی H5 به تجهیزاتی همچون صندلی برقی 4 حالته سرنشین جلو مجهز به سیستم گرم‌‌شوندگی و سردکنندگی، ورود و استارت بدون کلید، سانروف مجهز به پرده برقی، سه حالت رانندگی، دوربین 360 درجه، شارژر وایرلس، دوربین، کنترل هوشمند چراغ‌های جلو و غیره مجهز می‌شود.

قیمت

این مدل قرار است با قیمت حدودی دو میلیارد تومان در سامانه یکپارچه به فروش برسد و طی ماه‌های آینده به دست مشتریان خواهد رسید!

source

viraje

توسط viraje