Wp Header Logo 597.png

یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان وب سایت ها رسیدن به صفحه اول گوگل و دیده شدن در نتایج اولیه جست و جو مخاطبان است. هزینه رسیدن به رتبه های 1 تا 5 گوگل با توجه به عوامل مختلف، بسیار متفاوت است. اما به هر حال لازمه موفقیت کسب رتبه بالا در نتایج جست و جوی انواع موتور جست و جو است. از این رو قصد داریم در مقاله پیش رو نگاهی دقیق بر هزینه آمدن به صفحه اول گوگل و عوامل تاثیر گذار بر آن بیاندازیم. با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه می توانید با استراتژی درست و صرف هزینه کم، وب سایت خود را برای حضور در نتایج اولیه گوگل بهینه کنید.

عوامل مهم در برآورد هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

همان طور که گفته شد رسیدن به رتبه بالا در نتایج جست و جوی گوگل یکی از مهم ترین اهداف کسب و کار های اینترنتی است. افزایش ترافیک وب سایت می تواند تاثیر بسزایی در افزایش میزان فروش شما داشته باشد. هزینه آمدن به صفحه اول گوگل اولین موضوعی است که ذهن صاحبان وب سایت ها را به خود مشغول می کند.

عوامل زیادی در این برآورد هزینه باید در نظر گرفته شوند؛ اما به طور کلی دو روش برای رسیدن به صفحه اول گوگل موجود است:

  1. رسیدن به صفحه اول از طریق تبلیغات پولی و پرداخت هزینه به گوگل
  2. رسیدن به صفحه اول از طریق نتایج غیر تبلیغاتی و ارگانیک

هر یک از روش های گفته شده فرایند خاص خود را دارند که در ادامه به صورت مجزا آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

آمدن به صفحه اول از طریق تبلیغات پولی

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

یکی از بهترین روش های رسیدن به  نتایج اولیه گوگل، هزینه کردن در پلتفرم تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا همان Google Ads است. پیش از شرکت در یک کمپین تبلیغاتی گوگل، می توانید به راحتی هزینه آمدن به صفحه اول گوگل را بررسی و مبلغ پیشنهادی خود را تعیین کنید. Google Ads نیز هزینه نمایش تبلیغات در بالای نتایج جستجو را با توجه به مبلغ پیشنهادی و امتیاز کیفیت وب سایت شما تعیین می کند.

منظور از امتیاز کیفیت، میزان ارتباط و مفید بودن تبلیغ شما نسبت به جست و جوی انجام شده و صفحه فرود است. مبلغ پیشنهادی نیز بیشترین مبلغی است که شما می توانید برای تبلیغات در پلتفرم گوگل پرداخت کنید. گوگل به کمک این دو عامل و با توجه به نشانه های دیگر، مشخص می کند تبلیغات به چه ترتیب و در چه مکان هایی نمایش داده شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه قیمت پیشنهادی و امتیاز کیفی شما بالاتر باشد، احتمال قرار گرفتن تبلیغاتتان در نتایج اولیه گوگل بیشتر می شود. یکی از مهم ترین عوامل برآورد هزینه آمدن به صفحه اول گوگل در این روش، کلمه کلیدی انتخاب شده شما است. به این معنی که اگر کلمات و عبارات کلیدی شما سطح رقابتی بالایی داشته باشند، هزینه تبلیغات کلیکی (CPC) برای آن ها بیشتر است.

البته این تنها مسئله ای نیست که باید هنگام برآورد هزینه مد نظر قرار دهید. بلکه باید هزینه ایجاد، مدیریت تبلیغات و سایر منابع مورد نیاز برای حمایت از کمپین تبلیغاتی خود را نیز محاسبه کنید.

رسیدن به صفحه اول گوگل از مسیر ارگانیک

مسیر ارگانیک

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل از مسیر ارگانیک بسیار متفاوت با شرکت در کمپین های تبلیغاتی است. در واقع اگر می‌ خواهید در جست و جوی ارگانیک رتبه بالایی کسب کنید، نیازی نیست مستقیما به گوگل هزینه ای پرداخت کنید. اما به هر حال بهینه‌ سازی وب‌ سایت و تولید محتوای منحصر به فرد و مفید که یکی از راه های جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت است، نیاز به صرف انرژی، زمان و پرداخت هزینه های متفاوت دارد.

برای موفق شدن در این مسیر شما باید از انواع روش های موجود مانند ایجاد محتوای باکیفیت، دریافت لینک از وب سایت های معتبر و… استفاده کنید. هرچند هزینه آمدن به صفحه اول گوگل از این طریق چندان زیاد نیست، به هرحال مراحلی دارد که باید به طور کامل و دقیق اجرا شوند. این مراحل عبارت اند از:

  1. قدم اول بهینه کردن وب سایت برای موتور های جستجو، تحقیق پیرامون کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار و پیدا کردن عبارات ارزشمند است.
  2. قدم دوم ایجاد محتوای باکیفیت متناسب با کلمات و عبارات کلیدی استخراج شده است. پیشنهاد می کنیم برای داشتن چنین محتوایی، کلمات کلیدی را در عناوین، سرفصل ها و متن اصلی خود به گونه ای قرار دهید که برای خواننده طبیعی و جذاب باشد.
  3. قدم سوم مطمئن شدن از سلامت فنی وب سایت است. بررسی نوع طراحی و زمان بالا آمدن سایت در دستگاه های مختلف اهمیت بسیاری دارد.
  4. آخرین قدم دریافت بک لینک از سایت های معتبر برای ارتقای ارزش محتوای منتشر شده است. شما می توانید از این راه رتبه خود را در نتایج جست و جوی ارگانیک بهبود ببخشید.

بک لینک

خاطرتان باشد دریافت لینک از وب سایت های معتبر عاملی کلیدی و تعیین کننده برای ارزیابی کیفیت محتوای وب سایت شما است. بنابراین سعی کنید با ایجاد لینک های باکیفیت و طبیعی، رتبه خود را در نتایج جست و جوی ارگانیک و جذب ترافیک بیشتر بالا ببرید.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد هزینه آمدن به صفحه اول گوگل ، با توجه به مسیر انتخابی شما ممکن است متفاوت باشد. اما این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که رسیدن به رتبه های بالا در گوگل یک فرایند طولانی است که نیاز به صبر و تلاش بسیار دارد. علاوه بر این هیچ راهی نیست که تضمین کند شما همیشه در رتبه های بالای گوگل باقی بمانید؛ زیرا نتایج جستجو در این مرورگر بر اساس عوامل مختلف، همواره در حال تغییر است.

اما به هر حال شما می توانید با رعایت اصول سئو، تولید محتوای باکیفیت و پیروی از روش های بهینه سازی، همواره وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید و شانس خود را برای حضور در صفحه اول گوگل بالا ببرید. با پیروی از نکاتی که در طول مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم می توانید درصد موفقیت خود را در کمپین های بازاریابی بیشتر کنید.

source

viraje

توسط viraje