Wp Header Logo 1278.png


منتشر شده در 06 آذر 1402 ساعت 14:00


نویسنده
سجاد کجوری

لیپ موتور C10 ؛ اولین شاسی بلند جهانی برند لیپ موتور

لیپ موتور C10 یک SUV است که برای بازار های بین المللی طراحی شده است و اولین بار در iAA Mobility رونمایی شد.

همچنین در نمایشگاه خودرو گوانگژو نیز به نمایش در آمد. پس از این که استلانتیس ۲۰ درصد از لیپ موتور را خریداری کرد، شاسی بلند C10 برای بازار های خارج از کشور ارائه شد. طبق اطلاعات رسمی تا ۵۳۰ کیلومتر برد پیمایشی خواهد داشت.

جزئیات باتری لیپ موتور C10

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اطلاعات دقیقی درباره باتری لیپ موتور C10 فاش کرد. یک بسته باتری LFP که توسط CALB، یکی از بزرگترین تولید کنندگان باتری LFP در چین ساخته شده است. ظرفیت آن به ۶۹.۹ کیلو وات ساعت می رسد. این بسته باتری، نیروی مورد نیاز یک موتور الکتریکی تک با توان خروجی ۱۷۰ کیلو وات (۲۳۱ اسب بخار) را تامین می کند. در نتیجه برد پیمایشی آن به ۵۳۰ کیلومتر می رسد. چرخه آزمایش مشخص نشده است اما ممکن است فرض کنیم که این مقدار بر اساس استاندارد CLTC است.

لیپ موتور C10 ؛ اولین شاسی بلند جهانی برند لیپ موتور

باتری لیپ موتور بسیار سنگین است. وزن ناخالص آن به ۵۵۰ کیلوگرم می رسد. این یک نقطه ضعف برای بسته های LFP است. برای مثال، یک باتری ۹۷.۶ کیلو وات ساعتی (NMC) ساخت CATL که Exeed Exlantix ET (Sterra ET) را تغذیه می کند، ۵۲۴ کیلوگرم وزن دارد.

اطلاعات بیشتر در مورد لیپ موتور C10

لیپ موتور C10 جدید ترین مدل این برند است. طراحی بیرونی آن ما را به یاد شاسی بلند Li Auto L7 می اندازد. ابعاد C10 4739/1900/1680 میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۸۲۵ میلی متر است. برای وضوح، ۳۱ میلی متر طویل تر، ۹ میلی متر عریض تر و ۴ میلی متر بالا تر از BMW X3 است.

در داخل، لیپ موتور دارای پنج صندلی و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است. انتخابگر دنده آن پشت فرمان دو شاخه قرار دارد. سرنشینان ردیف دوم ۱۰۵۰ میلی متر فضای پا دارند.

لیپ موتور C10 ؛ اولین شاسی بلند جهانی برند لیپ موتور

لیپ موتور C10 مبتنی بر پلتفرم Leap3.0 است. مزایای اصلی آن افزایش پارامتر های ایمنی، فضای داخلی، استحکام پیچشی و قابلیت شارژ است. سفتی پیچشی بدنه C10 به ۴۰۰۰۰ نیوتن متر در درجه می رسد. فضای داخلی آن ۱۷.۵ درصد افزایش یافته است. C10 از شارژ ۸۰۰ ولتی نیز پشتیبانی می کند. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۳۱ اسب بخار در محور عقب است.

لیپ موتور C10 ؛ اولین شاسی بلند جهانی برند لیپ موتور

لیپ موتور قصد دارد ماهانه ۱۰,۰۰۰ دستگاه از C10 بفروشد. محدوده قیمت C10 در چین بین ۲۱,۰۰۰ تا ۲۸,۰۰۰ دلار خواهد بود. پیش فروش آن در ۱۰ ژانویه سال آینده آغاز می شود. در جولای تا آگوست ۲۰۲۴، اولین سری از این SUV وارد بازار های خارج از کشور خواهد شد.

تاریخچه کمپانی

لیپ موتور در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. با این حال، اولین خودروی الکتریکی آن در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد که کوپه الکتریکی S01 بود. در حال حاضر لیپ موتور فروش این مدل را در چین متوقف کرده است. خط مدل فعلی لیپ موتور شامل سه وسیله نقلیه است: شاسی بلند C11، سدان C01 و خودرو شهری T03 . لیپ موتور در دو سال آینده می خواهد با پنج مدل وارد بازار های بین المللی شود.

لیپ موتور C10 ؛ اولین شاسی بلند جهانی برند لیپ موتور

source

viraje

توسط viraje