Wp Header Logo 1396.png


منتشر شده در 08 آذر 1402 ساعت 13:00


نویسنده
سجاد کجوری

دو خودروی چینی فینالیست خودروی سال اروپا 2024 شدند

دو خودروی چینی به عنوان فینالیست های خودروی سال اروپا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شده اند. این دو خودرو بی وای دی سیل (Seal) و ولوو EX30 هستند.

این دو خودرو با پنج وسیله نقلیه دیگر برای عنوان قهرمانی مبارزه خواهند کرد. برنده در نمایشگاه خودروی ژنو در تاریخ ۲۶ فوریه معرفی خواهد شد. همان طور که در گزارش پیش بیان کردیم، هفت خودروی چینی با سهم ۲۵ درصدی در بین ۲۸ مدعی، کاندیدای خودروی سال ۲۰۲۴ اروپا شده بودند. لیست خودرو های چینی شامل بی وای دی آتو ۳ (یوان پلاس) ، بی وای دی هان ، بی وای دی دلفین ، بی وای دی سیل ، نیو ET7، اسمارت #۱ و ولوو EX30 بود. با این حال، تنها دو خودروی چینی به فهرست نهایی راه یافتند: بی وای دی سیل و ولوو EX30.

در گزارش قبل توضیح دادیم که چرا اسمارت #۱ و ولوو EX30 خودرو های چینی محسوب می شوند. به طور خلاصه، آن ها بر روی پلتفرم چینی (SEA) سوار شده اند و از بسیاری از قطعات چینی (باتری، موتور های الکتریکی) استفاده می کنند و یک شرکت چینی (گروه جیلی) مسئولیت تولید انبوه این مدل ها را بر عهده دارد.

در حال حاضر، خودرو های چینی ۲۸.۵ درصد از نامزد های نهایی را تشکیل می دهند. ۲۸.۵ درصد دیگر متعلق به خودرو های فرانسوی است. خودرو های آلمانی ، کره ای و ژاپنی هر کدام ۱۴.۳ درصد دارند. لیست کامل فینالیست ها به شرح زیر است:

بی ام و سری ۵

بی وای دی سیل

کیا EV9

پژو E-3008/3008

رنو سنیک

تویوتا C-HR

ولوو EX30

خلاصه ای در مورد بی وای دی سیل

بی وای دی سیل یک سدان برقی سایز متوسط است که از زبان طراحی Ocean Aesthetics ساخته شده توسط ولفگانگ اگر پیروی می کند. ابعاد آن ۴۸۰۰/۱۸۷۵/۱۴۶۰ میلی متر با فاصله بین دو محور ۲۹۲۰ میلی متر است. برای وضوح، سیل ۸۷ میلی متر طویل تر، ۴۸ میلی متر عریض تر و ۲۰ میلی متر بالا تر از BMW سری ۳ است. دارای صفحه نمایش قابل چرخش ۱۵.۶ اینچی، صفحه پشت کیلومتر ۱۰.۲۵ اینچی LCD و سیستم صوتی Dynaudio با ۱۲ بلندگو است.

در اروپا، بی وای دی سیل دارای دو نوع پیشرانه است. مدل پایه دارای یک موتور الکتریکی تکی در محور عقب با قدرت ۳۱۳ اسب بخار است. باتری Blade LFP آن را با ۱۷۲ سلول و ظرفیت ۸۲.۵ کیلو وات ساعت تغذیه می کند. برد پیمایشی نسخه دیفرانسیل عقب سیل به ۵۷۰ کیلومتر بر اساس استاندارد WLTP می رسد. تریم بالای بی وای دی سیل دارای دو موتور الکتریکی با قدرت ۵۳۰ اسب بخار و باتری مشابه برای برد پیمایشی ۵۲۰ کیلومتری بر اساس استاندارد WLTP است.

خلاصه ای در مورد ولوو  EX30

ولوو EX30 یک شاسی بلند الکتریکی کوچک است که بر روی پلت فرم SEA که توسط گروه جیلی به رهبری کنت بوولان توسعه یافته است، قرار دارد. این مدل از زبان طراحی متمایز ولوو با چراغ های طرح چکش پیروی می کند. ابعاد EX30 1555/1838/4233 میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۶۵۰ میلی متر است. در داخل، EX30 دارای یک صفحه نمایش پرتره است.

ولوو EX30 در سطح ابتدایی دارای یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۶۸ اسب بخار است که با یک باتری ۶۹ کیلو وات ساعتی LFP جفت شده است که برای ۴۸۰ کیلومتر برد پیمایشی بر اساس استاندارد WLTP مناسب است. نسخه دو موتوره دارای ۴۲۲ اسب بخار و همان بسته باتری برای برد پیمایشی ۴۶۰ کیلومتر است.

یک خودروی چینی شانس واقعی برای برنده شدن خودروی سال اروپا در سال ۲۰۲۴ را دارد. پس از آزمایش های بیشتر، ۵۹ روزنامه نگار از ۲۲ کشور به بهترین وسیله نقلیه سال رای خواهند داد. همانطور که گفته شد، برنده در نمایشگاه خودروی ژنو در تاریخ ۲۶ فوریه معرفی خواهد شد.

source

viraje

توسط viraje