Wp Header Logo 79.png


منتشر شده در 11 آذر 1402 ساعت 10:29


نویسنده
سجاد کجوری

سایبرتراک سرانجام با مشخصات نهایی معرفی شد. پیکاپ فضایی تسلا همچنان همان طراحی عجیب و فضایی را دارد و مشخصات فنی دیوانه واری ارائه می دهد.

نسخه سایبربیست از این تراک یک هیولای با عملکرد بالا با قیمت ۹۹۹۹۰ دلار است، با قدرت ۸۴۵ اسب بخار، برد پیمایشی ۵۴۷ کیلومتر، و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت در ۲.۶ ثانیه دارد. سایبرتراک در نسخه تک موتوره بیش از ۶۰۰۰۰ دلار قیمت دارد و تا سال ۲۰۲۵ در دسترس نخواهد بود.

۲۱ نوامبر ۲۰۱۹. آن روزی است که جهان با گوه هندسی معروف به تسلا سایبرتراک (Cybertruck) آشنا شد. در آن زمان، این یک پیکاپ مفهومی بود که نوید بخش برد پیمایشی بالا، عملکرد بالا و قیمت نسبتا پایین بود. اکنون، این یک پیکاپ تولیدی است، اما آیا همچنان به وعده های داده شده در دنیای پیش از همه گیری عمل می کند؟

تسلا سایبرتراک ؛ غول فضایی ایلان ماسک بالاخره آمد

مشخصات فنی سایبر تراک

در اینجا نگاهی اجمالی به آمار سایبرتراک داریم که داغ و سریع از خط تولید آن در کارخانه تسلا در آستین تگزاس، می آید. عدد بزرگی که منتظر آن هستید، ۸۴۵ اسب بخار قدرت است که از پیشرانه آپشنال سه موتوره در تریم سایبربیست (Cyberbeast) برخوردار است. اگر این مقدار برای شما کمی زیاد است، تراک دو موتوره ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. سایبرتراک تک موتوره تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار نخواهد شد و حداقل در حال حاضر، اطلاعاتی در مورد قدرت آن در دسترس نیست.

تسلا سایبرتراک ؛ غول فضایی ایلان ماسک بالاخره آمد

ایلان ماسک در اولین رویداد، وزن ۳۰۸۴ کیلوگرمی سایبرتراک را فاش کرد. با ۸۴۵ اسب بخار موجود در سایبربیست، این شرکت ادعا می کند که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیه و مدت زمان طی ۴۰۲ متر کمتر از ۱۱ ثانیه است. تراک دو موتوره ۶۰۰ اسب بخاری کمی کند تر است و در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسد. و اگر چه ما میزان قدرت تراک تک موتوره را نداریم، وب سایت تسلا شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را ۶.۵ ثانیه نشان می دهد.

تسلا سایبرتراک ؛ غول فضایی ایلان ماسک بالاخره آمد

در مورد برد پیمایشی، مسافت های قابل طی نسبت به سال ۲۰۱۹ کمی متفاوت است. طولانی ترین مسافت قابل طی در میان مدل هایی که در حال حاضر فهرست شده اند، متعلق به نسخه دو موتوره با برد پیمایشی ۵۴۷ کیلومتر است. عجیب است که سایبربیست با وجود افزایش قابل توجه قدرت، برد پیمایشی ۵۱۴ کیلومتر را دارد. تراک تک موتوره برد پیمایشی تخمینی ۴۰۲ کیلومتر را ارائه می دهد.

اکنون که تحویل سایبرتراک در حال انجام است، ما باید قیمت ها را به اشتراک بگذاریم. قیمت پایه سایبرتراک تک موتوره از ۶۰,۹۹۰ دلار شروع می شود، اگرچه تا سال ۲۰۲۵ در دسترس نخواهد بود و این مدت، زمان زیادی برای تغییر همه چیز است. تراک AWD دو موتوره به طور قابل توجهی گران تر است و از ۷۹,۹۹۰ دلار شروع می شود. و همان طور که انتظار دارید، سایبربیست پر طرفدار، گران ترین تریم، با قیمت ۹۹,۹۹۰ دلار است.

گذشته در مقابل حال

با نگاهی به سال ۲۰۱۹، ایلان ماسک گفت سایبرتراک در قالب های تک، دو و سه موتوره در دسترس خواهد بود. در آن زمان قدرت خروجی خاصی ذکر نشد، اما شایعه شده بود که یک عدد ۸۰۰ اسب بخار برای تریم بالقوه Plaid وجود دارد. حداکثر شتاب ۲.۹ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت، با زمان ادعایی ۱۰.۸ ثانیه برای طی ۴۰۲ متر تعیین شده بود. در مورد برد پیمایشی، کانسپت سایبرتراک ۲۰۱۹ برای تریم پایه ۴۰۲ کیلومتر، و تریم میان برد ۴۸۲ کیلومتر و تراک دور برد ۸۰۴ کیلومتر ادعا کرد.

تسلا سایبرتراک ؛ غول فضایی ایلان ماسک بالاخره آمد

و اما در مورد قیمت چهار سال گذشته تقریبا برای همه سخت بوده است. در سال ۲۰۱۹ (با توجه به همه گیری کووید ۱۹، کمبود های زنجیره تامین، جنگ ها و عدم اطمینان اقتصادی که از آن زمان تا کنون متحمل شده ایم) ایلان ماسک گفت سایبرتراک  از ۳۹,۹۰۰ دلار شروع می شود. این بدیهی است که اکنون اتفاق نمی افتد، و همچنین قیمت ۶۹۹۰۰ دلاری برای تراک نسخه سه موتوره نیز وجود ندارد.

اطلاعات بیشتر در مورد سایبرتراک

انتظار داریم در ماه های آینده بیشتر در مورد سایبرتراک بشنویم. تسلا در روز های اخیر طی رویدادی، ۱۰ تحویل اول به مشتریان را که همگی کارمندان تسلا هستند، به نمایش گذاشت. انتظار می رود تولید در سال آینده افزایش یابد، اگرچه در حال حاضر هیچ ایده ای نداریم که تسلا چه زمانی می تواند دو میلیون رزرو را برای پیکاپ علمی تخیلی خود انجام دهد.

تسلا سایبرتراک ؛ غول فضایی ایلان ماسک بالاخره آمد

source

viraje

توسط viraje