شرکت اکوپرو (Ecopro BM) یک قرارداد بلندمدت با شرکت سامسونگ SDI امضا کرد تا به این غول کره‌ای یک عنصر کلیدی برای باتری‌های خودروهای برقی ارائه کند؛ این قرارداد درحالی انجام می‌شود که نرخ‌های بهره بالا باعث کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه برقی شده است. سامسونگ همچنین به همراه شرکت استلانتیس قصد دارد دو کارخانه باتری‌سازی در ایندیانای آمریکا و مجارستان احداث کند.

براساس گزارش بلومبرگ، شرکت اکوپرو مستقر در کره جنوبی، روز جمعه قراردادی با سامسونگ امضا کرد تا از سال‌ 2024 تا 2028 مواد فعال کاتدی به ارزش 33.5 میلیارد دلار را به دست این شرکت برساند. اکوپرو گفته است که این کاتد بر پایه نیکل، کبالت و آلومینیوم است و برای باتری‌های با نیکل بالا استفاده می‌شود. از آنجایی که منابع کره جنوبی فقط می‌تواند 180 هزار تن از این کاتدها را تأمین کند، این شرکت قصد دارد در مجارستان و کانادا کارخانه‌های دیگری تأسیس کند.

همکاری سامسونگ و اکوپرو برای تولید باتری‌ خودروهای برقی

کاتدهای اکوپرو در اختیار کارخانه‌های سامسونگ در کره جنوبی و خارج از کشور قرار خواهند گرفت. سامسونگ همچنین به‌طور مشترک با شرکت استلانتیس درحال برنامه‌ریزی برای ساخت دو کارخانه باتری‌سازی در ایندیانا و مجارستان است.

این معامله بزرگ درحالی انجام شده که خودروسازان با افزایش نرخ بهره، اهداف فروش خودروهای برقی خود را کاهش داده‌اند. درهمین‌‌حال، دولت بایدن محدودیت‌های جدی برای تأمین مواد معدنی باتری از چین و دیگر دشمنان خارجی خود تعیین کرده؛ بنابراین این محدودیت‌ها فرصت و البته چالش‌هایی را برای کشورهایی مانند کره جنوبی ایجاد کرده است.

اکوپرو قصد دارد 710 هزار تن کاتد تا سال 2027 تولید کند که 180 هزار تن از آن اکنون فقط در کره جنوبی است. این شرکت درحال ساخت کارخانه خود در مجارستان و دیگری در کانادا به‌طور مشترک با شرکت SK On و فورد موتور است.

source

توسط