Wp Header Logo 153.png
سوزوکی سیاز ارزش خرید دارد؟

سوزوکی سیاز یکی از خودروها در دور جدید واردات خودرو است. سدانی متوسط با رگ و ریشه ژاپنی که محصولی پرطرفدار در بازار های هدف است.

با ابلاغ آیین نامه جدید واردات و مشخص شدن شرکت های وارد کننده، واردات خودرو پس از ممنوعیت چند ساله رسما آغاز شد. اگرچه چینی ها بیشترین سهم را تا به امروز از واردات خودرو داشته اند اما در بین خودروهای وارداتی هستند مدل هایی که رگ و ریشه ای اصیل تر دارند. همین باعث شده تا متقاضیان در سامانه عرضه خودروهای وارداتی بیشتر به دنبال خرید خودروهای غیر چینی باشند و یکی از همین خودرو ها سوزوکی سیاز است که به زودی به خریداران تحویل خواهد شد. در ادامه به این موضوع می پردازیم که سوزوکی سیاز ارزش خرید دارد یا نه؟

سوزوکی سیاز ارزش خرید دارد؟

آنچه چینی ها ندارند!

اگرچه چینی های وارداتی از نظر طراحی و مشخصات فنی روی کاغذ به نظر بهتر از خودروهایی نظیر سوزوکی سیاز هستند اما به این نکته توجه کنید که سیاز یک خودروی ژاپنی است و اصالت ژاپنی را در رگ و ریشه اش دارد. این دقیقا چیزی است که در چینی ها دیده نمی شود و همین باعث می شود برگ برنده در دور جدید واردات در دست غیر چینی های اصیل باشد. البته قوانین محدود کننده در دور جدید واردات باعث شده تا خودروهای پایه و نه چندان قدرتمند را در لیست وارداتی ها داشته باشیم اما به هر حال بازار ایران در دور های قبلی واردات نشان داده که یک بازار ژاپنی پسند است و بر همین اساس احتمالا بازار به واردات خودرویی مثل سیاز روی خوش نشان می دهد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که سیاز یکی از مهم ترین و موفق ترین مدل های نشان سوزوکی در بازار های در حال توسعه است و اساس مهندسی این خودرو به اندازه ای قوی است که این سدان در برخی بازار های هدف بصورت ریبج شده و با نشان تویوتا هم به فروش می رسد. پس اصالت مهندسی ژاپنی در این خودرو برگ برنده سیاز در بازار خودروی کشور خواهد بود.

سوزوکی سیاز ارزش خرید دارد؟

نه چندان قوی اما قابل اطمینان

اما از بحث اصالت که بگذریم به مشخصات و عملکرد فنی خودرو می رسیم. زیر کاپوت سوزوکی سیاز یک پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۰۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک AT (مجهز به سیستم اور درایو) به چرخ های جلو می رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو در ۱۴ ثانیه انجام می شود و نهایت سرعت در این خودرو ۱۴۶ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر در پیمایش ۱۰۰ کیلومتر برای این سدان اقتصادی ژاپنی ثبت می شود.

سوزوکی سیاز ارزش خرید دارد؟

مشخصات فنی سوزوکی سیاز اصلا عجیب و غریب نیست و کاملا معمولی بنظر می رسد اما چه چیز باعث می شود ارزش خرید این سدان ژاپنی بالا باشد؟ بکار گیری پیشرانه تنفس طبیعی با توجه به کیفیت بنزین در ایران، یک مزیت به حساب می آید. این پیشرانه سازگاری بیشتری با بنزین دارد و استهلاک کمتر و دوام بالاتری را در ایران خواهد داشت. همچنین استفاده از گیربکس AT در این خودرو باعث می شود تا حس رانندگی بهتر را در این خودرو داشته باشیم. همچنین این را هم در نظر داشته باشید که مهندسی ژاپنی را در این خودرو داریم و این یعنی دوام قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت در این خودرو بسیار راضی کننده خواهد بود. البته این موارد برای بازار ما جدید نیست و سوزوکی قبلا دوام خود را در گرند ویتارا ثابت کرده است.

سوزوکی سیاز ارزش خرید دارد؟

امکانات کاربردی

اگرچه محدودیت های قیمتی در واردات خودرو باعث شده تا در خودروهای غیر چینی آپشن های زیادی نداشته باشیم اما سوزوکی سیاز امکاناتی کاربردی دارد. در این سدان ژاپنی امکانات ایمنی و رفاهی نظیر استارت دکمه ای، صفحه نمایش مالتی مدیای ۷ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، تهویه اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور، چراغ های LED جلو، دریچه سیستم تهویه عقب، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور پایش فشار باد تایر های (TPMS) و… را می بینیم. این امکانات اگرچه نسبت به بسیاری از خودروهای چینی چندان کامل بنظر می رسد اما می توان روی کیفیت آن و دوام آن ها بر اساس مهندسی سوزوکی بیشتر حساب کرد.

سوزوکی سیاز ارزش خرید دارد؟

در نتیجه بررسی موارد فوق می توان گفت که سوزوکی سیاز اگرچه یک سدان اقتصادی و معمولی در بازار جهانی به حساب می آید اما در بین وارداتی های عرضه شده در ایران، ارزش خرید دارد. سوزوکی سیاز ارزش خرید خود را از اصالت و دوام خود دارد و این چیزی است که در بسیاری از چینی ها نمی توان دید.

نوشته سوزوکی سیاز ارزش خرید دارد؟ اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje

توسط viraje