Wp Header Logo 228.png

سیستمی به نام H-SOS توسط تیمی که برنده جایزه برنز جشنواره ایده های هیوندای 2023 شد موضوع اصلی این مطلب است.

به گزارش مجله ماشین، این کاملاً نگران کننده است که نهادهای امنیتی در آینده چقدر به زندگی ما دسترسی خواهند داشت.

حتی امروز، سازمان‌های مجری قانون که موقعیت‌های شناسایی شده در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را ردیابی می‌کنند، ظاهراً داده‌ها را حتی از وسیله نقلیه ما جمع‌آوری می‌کنند.

منطق کار این سیستم بسیار ساده است. میکروفون‌های قرار داده شده در داخل خودرو برای گوش دادن دائمی به کابین و نظارت بر موقعیت‌هایی مانند مشاجرات شامل فریاد و صداهای انفجار در نظر گرفته شده است.

در صورت بروز مشکل احتمالی، این سیستم می‌تواند به بوق و چراغ‌های خودرو دسترسی داشته باشد، آن را با دوربین‌های خارج از خودرو ضبط کند و بسته به شرایط به واحدهای امنیتی و خودروهای اطراف اطلاع دهد.

بسیاری از برندها با زیرساخت اینترنت اشیا در حال حاضر سیستم‌های مشابهی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

در حالی که تعداد سارقانی که توسط حالت Sentry تسلا دستگیر می شوند روز به روز در حال افزایش است، سایر خودروهای الکتریکی نیز دارای سیستم هایی هستند که محیط اطراف خودرو را ضبط می کنند.

سیستم های تشخیص مبتنی بر صدا همچنان در بخش های مختلف توسعه می یابند.

در حالی که Shazam و Google می توانند نام آهنگ هایی را پیدا کنند که چند ثانیه به آنها گوش می دهید، SoundThinking Inc یکی ازبرنامه‌هایی که توسط Listen to gunshots در مناطق مختلف آمریکا توسعه یافته است. با این حال، بحث در مورد این فناوری همچنان ادامه دارد.

در حالی که بیش از ۳۰ سال است که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار مبتنی بر ابر در خودروهای جنرال موتورز ارائه می‌شود، سازندگان اروپایی موفق شده‌اند برنامه‌هایی را که می‌توانید برای کنترل وسیله نقلیه خود با برنامه‌های موبایل استفاده کنید، به نقطه بسیار پایداری برسانند.

این پروژه که در جشنواره ای که هیوندای برگزار کرده است معرفی شد، شاید گامی درست برای جلوگیری از سرقت و دستگیری مجرمان به ویژه در گوشه و کنار شهر باشد.

نکته مهم در اینجا این است که داده‌های کاربران را ایمن نگه دارید و فرصتی را برای شرکت‌ها و دولت‌ها ایجاد نکنید تا از این ویژگی ها به نفع خود استفاده کنند.

source

viraje

توسط viraje