سریال ترکی قفس طلایی از جمله جدیدترین سریال‌های تولید شده در این کشور است که مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه این مقاله با معرفی کامل سریال Altın Kafes همراه شما می‌شویم.

شبکه آ تی وی یا ای تی وی (ATV) ترکیه، یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور است که به پخش سریال‌های درام مشهور است. آ تی وی معمولا سریال‌های بلند و چند فصله را پخش می‌کند که محوریت آنها بر پایه عشق و خانواده باشد. از سریال‌های شاخصی که اکنون نیز بر روی آنتن این شبکه هستند باید به خواهران و برادران (Kardeşlerim) ، پرنده های آتش (Ateş Kuşları) و یاقوت کبود (Safir) می‌توان اشاره کرد.

سریال ترکی قفس طلایی (Altın Kafes) به کارگردانی جم آکیولداش (Cem Akyoldaş) و نویسندگی راهشان چیدم اینان (Rahşan Çiğdem İnan) ساخته شده است. این اثر از شبکه atv ترکیه پخش خود را به تازگی شروع کرده و در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال Altın Kafes همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی قفس طلایی

ژانر سریال قفس طلایی درام و عاشقانه است. این مجموعه برای بار نخست در تاریخ 3 دسامبر 2023 (12 آذر 1402) بر روی آنتن شبکه آ تی وی رفت و تعداد قسمت های سریال ترکی قفس طلایی هنوز مشخص نشده است. این سریال در روزهای یکشنبه ساعت 20:30 به وقت ایران پخش می‌شود.

همچنین بخوانید :

داستان سریال قفس طلایی

داستان سریال قفس طلایی


خلاصه سریال Altın Kafes درباره یک زن جوان به نام زینب است که در مدرسه خانواده بی‌اوغلو، یکی از ثروتمندترین خانواده‌های ترکیه، مشغول تدریس است. از آنجایی که خواهرش با بورسیه‌ای که این خانواده به او داده تحصیل می‌کند، زینب نیز به آن‌ها احساس دین دارد و به عنوان داوطلب به آن‌ها همکاری دارد. او با اونور بی‌اوغلو وارث کل خاندان آشنا می‌شود و طی اتفاقاتی از کشته شدن او جلوگیری می‌کند. اونور و زینب به هم نزدیک می‌شوند و او به زن پیشنهاد ازدواج می‌دهد اما تحت شرایطی که پس از مرگ همسرش قصد نزدیک شدن به هیچ زنی را نداشته و ازدواج صرفا بدون عشق خواهد بود.

رفته‌رفته احساساتی بین زینب و اونور رخ می‌دهد و این ازدواج رنگ و بوی عشق به خود می‌گیرد. اما آیا همه چیز تمام شده یا رازهای تاریک خانواده که اونور و همه را تحت تاثیر قرار داده قرار است زندگی را بر آن‌ها تیره کند. زینب حس بدی دارد. او اکنون احساس می‌کند به جای یک قصر طلایی، در قفسی طلایی گیر افتاده و نمی‌داند چقدر عشق او به اونور می‌تواند نجات ‌بخش باشد.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال قفس طلایی

در این قسمت به سراغ تیم بازیگری این مجموعه می‌رویم. ابتدا با بیوگرافی بازیگران اصلی و سپس معرفی سایر آنها همراه شما هستیم.

آیتاچ شاشماز در نقش اونور بی اوغلو

بازیگران سریال قفس طلایی


آیتاچ شاشماز (Aytaç Şaşmaz) هنرپیشه اهل کشور ترکیه در 4 اوت 1998 (23 مرداد 1377) به دنیا آمد. او از سال 2017 با نقشی فرعی در سریال قول (Söz) وارد تلویزیون ترکیه شد. سپس در همان سال فیلم Kötü Çocuk را بازی کرد. این هنرپیشه در دومین سریال خود یعنی حکیم‌اوغلو (Hekimoğlu) نقشی کلیدی داشت و برای بازی در سریال معروف بازی بخت (Baht Oyunu) برنده جایزه پروانه طلایی بهترین بازیگر مرد رمانتیک کمدی شد. این هنرپیشه در سریال آشفته (Darmaduman) و درخت زیتون (Zeytin Ağacı) نیز حضور داشت.

همچنین بخوانید :

شیفانور گل در نقش زینب اوزجان

هنرپیشه های سریال ترکی قفس طلایی


شیفانور گل (Şifanur Gül) هنرپیشه اهل ترکیه متولد 26 نوامبر 1997 (5 آذر 1376) است. او بازیگری را از سال 2019 با سریال یکبار عاشق تو شدم (Sevdim Seni Bir Kere) شروع کرد و سپس در سریال پرتماشاگر رستاخیز: امپراطوری بزرگ سلجوقی (Uyanış: Büyük Selçuklu) حضور پیدا کرد. شیفانور گل خیلی زود توانست نقش‌های متعددی بگیرد و در طی سال‌های اخیر جز بازیگران دیده شده ترکیه بوده است. از جمله آثار مشهور این بازیگر باید به سریال‌های پرواز پرنده (Kuş Uçuşu)، شانس زندگیم (Hayatımın Şansı)، خیاط (Terzi)، عاکف (Akif) و مخلوق (Yaratılan) اشاره کنیم.

ابرو گوندوبی اوغلو در نقش نالان بی اوغل

خلاصه سریال Altın Kafes


ابرو گوندوبی‌اوغلو (Ebru Cündübeyoglu) بازیگر، خواننده و نویسنده اهل ترکیه متولد 10 سپتامبر 1974 (19 شهریور 1353) است. او بازیگری را از سال 1998 با فیلم Gülüm شروع کرد. این هنرپیشه در زمینه خوانندگی و نویسندگی نیز شهرت خوبی دارد. او برای بازی در سریال‌های عمر گل لاله (Galip Derviş) و زیباتر از تو (Senden Daha Güzel) شناخته می‌شود.

هایال کوسه اوغلو در نقش آهو کاراتاش

زمان پخش سریال ترکی قفس طلایی


هایال کوسه‌اوغلو (Hayal Köseoğlu) بازیگر اهل ترکیه در 20 دسامبر 1992 (29 آذر 1371) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1998 شروع کرد و سریال Ruhsar اولین حضور او در تلویزیون به عنوان یک کودک بود. این هنرپیشه نقش پلین در عشق ممنوع (Aşk-ı Memnu)، نیلوفر خاتون در حریم سلطان (Muhteşem Yüzyıl) و زینب در عروس استانبول (İstanbullu Gelin) را به عنوان کودک و نوجوان بازی کرد. او از بازیگران دیده شده ترکی است و سریال‌های دکتر معجزه (Mucize Doktor) و محکوم (Mahkum) ماحصل دوران جوانی او هستند.

هیلمی جم اینتپه در نقش سرهات گدیز

معرفی سریال Altın Kafes


هیلمی جم اینتپه (Hilmi Cem İntepe) بازیگر و مربی رقص ترکیه‌ای در 19 مه 1992 (29 اردیبهشت 1371) متولد شد. او بازیگری را از سال 2013 و نقش یاووز در حریم سلطان آغاز کرد و سال بعد به سینما راه یافت. سپس در سال 2016 در نقش کلبک سریال داستان بدروم (Bodrum Masalı) به عنوان بازیگر کلیدی بازی کرد. او تا کنون در سریال‌های ماریا و مصطفی (Maria ile Mustafa)، یشیلچام (Yeşilçam) و آزاد (Hür) حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

ساجده تاشانر در نقش زمرد بی اوغلو

ژانر سریال قفس طلایی


ساجده تاشانر (Sacide Taşaner) بازیگر ترک در 14 مه 1960 (24 اردیبهشت 1339) متولد شد. او از سال 2003 با سریال Şıh Senem وارد تلویزیون شد و سال 2011 فیلم Dedemin İnsanları را بازی کرد. این هنرپیشه تا کنون در آثار شاخصی همچون کارادایی (Karadayı)، سعید و شورا (Kurt Seyit ve Şura)، غنچه‌های زخمی (Kırgın Çiçekler) و رامو (Ramo) بازی کرده است.

سایر هنرپیشه های سریال ترکی قفس طلایی عبارتند از:

  • مورات کیلیچ (Murat Kiliç) در نقش آیهان اوزجان
  • کان تورگوت (Kaan Turgut) در نقش کنان پارلاک
  • سومیرا کوچ (Sümeyra Koç) در نقش آلارا بی‌اوغلو
  • ادا نور گلبوداک (Eda Nur Gülbudak) در نقش برنا اوزجان

نقد سریال قفس طلایی

همچنین بخوانید :

هنوز مدت زیادی از پخش شدن این سریال نگذشته است و بنابراین نمی‌توانیم قضاوت درستی از آن داشته باشیم. تا بدین‌جا می‌توان گفت که سریال تیم بازیگری خوبی را کنار هم چیده و دو شخصیت اصلی آن‌ یعنی آیتاچ شاشماز و شیفانور گل نه تنها در کنار هم خوب ظاهر شدند، بلکه امروزه جز بازیگرانی هستند که در بسیاری از آثار دیده شده از آنها دعوت شده است. داستان قفس طلایی اما از سوی دیگر کلیشه‌های زیادی دارد و نمونه‌های مشابه آن را گویی بارها و بارها دیده‌ایم. حال باید دید در ادامه روند قضیه غیرقابل پیش‌‌بینی خواهد شد و نمرات سریال ترکی قفس طلایی چگونه خواهند بود.

کلام آخر

نقد سریال قفس طلایی


با معرفی و بررسی سریال قفس طلایی همراه شما هستیم و سعی کردیم تا از آخرین اخبار این اثر شما را آگاه کنیم. باید دید که در ادامه این سریال می‌تواند جز آثار دیده شده شود و تا چند قسمت شاهد آن خواهیم بود. نظر شما درباره این مجموعه تلویزیونی جدید شبکه آ تی وی چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

source

توسط