Wp Header Logo 451.png

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در بازار خودرو ما به دلیل تفاوت‌های بزرگی که با سایر بازارهای جهان دارد، سئوالات متفاوتی را نیز پیش روی خریداران خودرو قرار می‌دهد که بعضا پاسخ آن را به سختی می‌توان دریافت.

آیا زمان مناسبی برای خرید خودرو است یا صبر کنیم تا خودروهای وارداتی بیشتری از گمرک ترخیص شود؟ خودرو صفر چینی بخریم یا خودرو کارکرده وارداتی!؟ دو سئوال پرتکرار است که شاید دوستان و آشنایان از شما نیز تا به حال پرسیده باشند.

در شرایطی که مشاوره‌های زیادی در حوزه خودرو و با دریافت مبالغ نامتعارف به خریداران خودرو ارائه می‌شود اما بسیاری از خریداران نمی‌توانند پاسخ این دو سئوال مهم و اساسی را بیابند.

خبرنگار پرشین خودرو، این دو سوال را با علی خسروانی یکی از فعالان شناخته شده بازار و موسس اولین نمایشگاه زنجیره‌ای خودرو مطرح کرد که در ادامه می‌توانید پاسخ آن را بخوانید.

علی خسروانی در پاسخ به سوال که چه زمانی برای خرید خودرو مناسب‌تر است، می‌گوید: خریداران خودرو باید بدانند که خودرو کالای سرمایه‌ای نیست و هر زمان نیاز به خرید خودرو داشتند باید مانند یخچال و گاز و سایر وسایل، اقدام به خرید خودرو کنند. این فرمول همیشگی در بازار خودرو است.

وی اضافه می کند: این روزها خرید خودرو به قصد سرمایه گذاری و درآمد از تورم خودرو یک اشتباه است و دیگر این طور نخواهد بود. این حرف من به معنی ارزان شدن خودرو یا اینکه خودرو دیگر گران نمی‌شود نیست بلکه دیگر مانند گذشته شاهد جلو زدن تورم خودرو از تورم جاری نخواهیم بود و کسب سود از این مسیر به پایان خود نزدیک شده است. به خصوص با خودروهای وارداتی که در راه است و آیین‌نامه جدید واردات خودرو، خودرو برای سرمایه گذاری جذابیت سابق را نخواهد داشت.

پاسخ خسروانی به سئوال خودرو صفر چینی بخریم یا خودرو کارکرده وارداتی!؟ نیز این چنین بود: پاسخ این سئوال در نگاه به نوع خودرو نتیجه نخواهد داشت بلکه بررسی شرایط خریدار، پاسخ این سئوال را مشخص می‌کند. ممکن است برای یک خریدار خودروی چینی صفر و برای دیگری خودرو وارداتی کارکرده مناسب باشد.

به گفته این فعال بازار خودرو کشور، خریداری که کارمند است و درآمد ماهانه مشخصی دارد طبیعتا وقت و هزینه نگهداری و تعمیر خودرو وارداتی را نخواهد داشت و برای چنین خریداری، خودرو صفر چینی با گارانتی و شبکه خدمات پس از فروش مناسب‌تر خواهد بود. از سوی دیگر برای خریدارانی که شغل آزاد و درآمد ماهانه بیشتری دارند، خودرو وارداتی کارکرده گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

در ویدئوی گفت‌وگوی اختصاصی پرشین خودرو با علی خسروانی می‌توانید پاسخ سئوالات و نکات کلیدی در خرید خودروی مناسب با بودجه و شرایط خود را پیدا کنید همچنین می‌توانید نظرات و تجارب خود را در خصوص خرید خودرو مناسب در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید:

source

viraje

توسط viraje