اتحادیه اروپا و چند کشور غربی بیانیه‌ای مشترک علیه اقدام‌های «خشونت‌آمیز» شهرک‌نشینان اسرائیلی صادر کردند

اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و چند کشور دیگر غربی در بیانیه مشترکی خواستار اقدام «سریع و قاطع» اسرائیل برای جلوگیری از خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری شدند.

این کشورها در بیانیه مشترک خود با تأکید بر اینکه «افزایش خشونت‌های شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها غیرقابل‌قبول است»، خواستار اقدام‌های مؤثر برای کاهش این خشونت‌ها در کرانه باختری شدند.

اتحادیه اروپا و کشورهای امضا کننده این بیانیه از اینکه اسرائیل به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی برای این شهرک‌نشینان «معافیت از مجازات» قائل می‌شود، انتقاد کردند.

این کشورها با اعلام اینکه سطح خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه شهروندان فلسطینی به سطح «بی‌سابقه‌ای» رسیده، تأکید کردند که این اقدام‌ها امنیت کرانه باختری و منطقه را به خطر می‌اندازد و تهدیدی برای صلح پایدار است.

بر اساس بیانیه این کشورها، از ابتدای ماه اکتبر، یعنی یک هفته پیش از حمله حماس به اسرائیل، بیش از ۳۴۳ اقدام خشونت‌آمیز توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها رخ داده که باعث کشته شدن ۸ نفر و زخمی شدن ۸۳ نفر شده‌اند.

اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و چند کشور دیگر غربی همچنین در بیانیه مشترک خود تصریح کرده‌اند که اقدام‌های خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان اسرائیلی از ابتدای ماه اکتبر باعث شده است تا بیش از هزار فلسطینی خانه‌های خود را بر خلاف میلشان ترک کنند.

افزایش خشونت‌های شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها/ AP


source

توسط