شعار تبلیغاتی عبارتی کوتاه و گیرا است که برای انتقال پیام محصول یا خدماتی خاص از آن استفاده می کنند. شما می توانید شعار های تبلیغاتی را از تلویزیون گرفته تا رادیو و رسانه های دیجیتال مشاهده کنید. این شعار ها معمولا کوتاه و گیرا و مرتبط با محصول یا خدمات طراحی می شوند. همچنین باید تداعی کننده احساسات باشد. شعار تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در موفقیت و شناخته شدن یک برند دارد. از این رو در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین شعار های تبلیغاتی را نام ببریم تا با الهام گیری از آن ها بتوانید شعار خود را طراحی کنید.

شعار تبلیغاتی چیست؟

بهترین شعار های تبلیغاتی

شعار های تبلیغاتی عبارت های کوتاهی هستند که به آسانی در ذهن ثبت می شوند و شما می توانید آن ها را همیشه در کمپین های بازاریابی مشاهده کنید. در واقع یک جمله تبلیغاتی از مهم ترین عواملی است که توجه مخاطب را به محصول یا خدمات شرکت جلب می کند.

بهترین شعار های تبلیغاتی کوتاه، اما گیرا طراحی می شوند. اگر نگاهی به شعار های موفق برند های معروف بیندازید، متوجه خواهید شد که بیشتر آن ها در پنج کلمه یا حتی کمتر نوشته شده اند. یک شعار خوب باید بتواند در کوتاه ترین حالت ممکن، کل برند را به مشتری معرفی کند. شعار های تبلیغاتی با هدف جلب توجه مخاطب و بالا بردن احتمال خرید او از برند طراحی می شوند.

چرا برند ها به شعار های تبلیغاتی نیاز دارند؟

سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که چرا برند ها برای دیده شدن به بهترین شعار های تبلیغاتی نیاز دارند؟

 در نگاه اول بسیاری از افراد تصور می کنند این شعار تنها یک عبارت جذاب است که برای تبلیغ محصولات و خدمات به کار برده می شود. اما کاربرد آن بیشتر از این موارد است. شعار های تبلیغاتی خود بخشی از استراتژی بازاریابی بزرگ تر هستند. در واقع بسیاری از افراد برند ها را با شعار هایشان به یاد می آورند.

اگر می خواهید که شعار تبلیغاتی موفقی طراحی کنید، حتما به این نکات توجه داشته باشید:

  • متمایز بودن شعار

به خاطر داشته باشید که برای کسب موفقیت در این زمینه باید شعاری متفاوت ایجاد کنید تا شما را از رقبایتان متمایز کند. این موضوع به ویژه زمانی که رقبای زیادی داشته باشید، اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ زیرا یک شعار متمایز کمک می کند راحت تر در ذهن مخاطبان باقی بمانید.

  • ارائه اطلاعات درمورد خدمات و محصولات

شعار برند و جمله ای که انتخاب می کنید باید اطلاعاتی کلی درمورد کسب و کارتان به مشتری ارائه دهد. برای مثال یکی از بهترین شعار های تبلیغاتی برای برند نوکیا است. این شعار معروف Connecting people است که به طور ناخودآگاه مردم را به یاد شرکت ارتباط و فناوری مستقر در فنلاند می اندازد.

  • تقویت هویت برند

یک شعار خوب به تقویت هویت برند نیز کمک می کند؛ زیرا مردم به صورت ناخودآگاه تمایل دارند آنچه را که به طور مداوم در معرض آن قرار می گیرند، به خاطر بسپارند و آنچه را که کمتر می بینند، فراموش کنند. از آنجایی که شعار تبلیغاتی شما به طور مداوم در تبلیغات مختلف به مردم نمایش داده می شود، جایگاه برند شما را در میان مردم مستحکم می کند.

موفق ترین شعار های تبلیغاتی برند های معروف دنیا

شعار برتر

  • Id walk a mile for a Camel

برند Camel یکی از برند های معروف سیگار در ایالات متحده است که یکی از موفق ترین شعار های تبلیغاتی را به نام خود دارد. شعار I’d walk a mile for a Camel در سال 1921 توسط این برند استفاده شد و برای چندین دهه شعار ثابت این برند بود.

محصول Wheaties یکی از چندین محصول برند General Mills بود که بیشتر به دلیل بسته بندی خود شناخته شده بود. این برند غلات را به شکل ورزشکاران معروف آمریکایی بسته بندی می کرد. اما یکی از عواملی که قطعا در محبوبیت این محصول در سطح جهانی تاثیر گذاشت، شعار تبلیغاتی آن یعنی «صبحانه قهرمانان» بود.

شعار این محصول را به دلیل محبوبیت زیادی که برای این غلات صبحانه به ارمغان آورد، می توان یکی از بهترین شعار های تبلیغاتی محسوب کرد.

شرکت DeBeers یکی از شرکت های پیشگام در زمینه استخراج و تجارت الماس در سطح جهانی است. اما یکی از دلایلی که در موفقیت این برند تاثیر بسیار زیادی گذاشت، شعار معروف آن یعنی «الماس همیشه ماندگار است» بود. این شعار به دلیل کوتاهی، سادگی و در عین حال جذابیت به سرعت در سراسر جهان محبوب شد.

شعاری که این برند ابداع کرد باعث شد که الماس نشان دهنده عشق، تعهد و ازدواج باشد. از سال 1948 به بعد، این شعار را می توان در تمامی تبلیغات این شرکت مشاهده کرد. Ad Age در سال 1999 این شعار تبلیغاتی را شعار قرن نام گذاشت.

شرکت های پیشگام

  1. Have a break Have a Kit Kat

در بین بهترین شعار های تبلیغاتی حیف است که نامی از شعار کیت کت نیاوریم. کیت کت بیسکوییت ویفری بود که با روکش شکلات فروخته می شد. این ویفر در سراسر جهان به سرعت محبوب شد. اما یکی از عواملی که قطعا در فروش بالا و موفقیت این محصول نقش مهمی ایفا کرد، شعار آن بود. شعار Have a break… Have a Kit kat تا سال 1988 که توسط شرکت نستله خریداری شود، شعار ثابت جهانی این محصول بود.

جمع بندی

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در شناخته شدن یک برند و محصولات و خدمات آن تاثیر بگذارد، شعار تبلیغاتی آن است. شعار تبلیغاتی نه تنها در تبلیغات نقش بسیار مهمی دارد، بلکه می تواند چهره برند را نزد مخاطبان بهتر نشان دهد. این شعار باید کوتاه و جذاب باشد و به طور خلاصه تمام هویت برند را به مخاطب بنمایاند. در واقع باید به گونه ای باشد که افراد به محض شنیدن آن، به سرعت برند را به خاطر آورند. برای مثال شعار تبلیغاتی برند هایی از جمله Camel، General Mills، DeBeers و نستله را می توان جزو شعار های ماندگار دسته بندی کرد. در این راهنما سعی کردیم با توضیح شعار های این برند ها و لزوم طراحی شعاری مناسب، شما را در ایجاد کمپین های بازاریابی بهتر، یاری کنیم.

source

توسط