Wp Header Logo 1191.png

سایت کاربر پسند سایتی است که استفاده از آن برای همه آسان است و رابط کاربردی روان و لذت بخشی دارد. معمولا سایت هایی توسط کاربر پسندیده می شوند که طراحی گرافیکی جذاب، سازماندهی منطقی و عملکرد روانی داشته باشند. این سایت ها باید اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. علاوه بر این موارد، یک سایت مفید باید با نیاز های کاربران هدف خود سازگار باشد؛ یعنی تمامی اطلاعات و امکاناتی که کاربران هدف نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهد. برای اینکه سایت کاربر پسندی داشته باشید، مطالعه ادامه این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

مزایای داشتن یک سایت کاربر پسند

سایت کاربر پسند

سایتی که طراحی خوبی داشته باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد، یک سایت مفید محسوب می شود. سایتی که به درستی بهینه شده باشد، باعث می شود که کاربران زمان بیشتری را برای تعامل با سایت صرف کنند.

داشتن یک سایت مفید، می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

در صورتی که برای تبدیل صفحه خود به یک سایت کاربر پسند تلاش کنید، اولین نتیجه ای که مشاهده خواهید کرد، در قسمت سئو (SEO) سایت خواهد بود. هر چه شما برای بهبود تجربه کاربران هنگام بازدید از سایت تلاش کنید، گوگل نیز طبق الگوریتم های خود، سایت شما را در دسته سایت های مفید قرار خواهد داد؛ به همین دلیل سایتتان در صفحه نتایج جستجو رتبه بهتری را کسب خواهد کرد و برای جذب ترافیک ارگانیک، شانس بیشتری خواهد داشت.

  • افزایش زمان صرف شده در سایت

قطعا اگر بارگذاری یک سایت بیش از حد طول بکشد، آن را ترک خواهیم کرد. به این اتفاق، نرخ پرش گفته می شود. هر چه سایت کاربر پسند تری داشته باشید، طبیعتا نرخ پرش نیز کمتر خواهد بود. هر چه نرخ پرش کمتر باشد، زمان صرف شده توسط کاربر در سایت بیشتر خواهد بود. هر چه زمانی که کاربران در سایت شما صرف می کنند بیشتر باشد، گوگل شما را سایت مفید تری تشخیص خواهد داد و در نتیجه در صفحه نتایج جستجو رتبه بهتری به دست خواهد آورد.

افزایش زمان صرف شده در سایت

  • افزایش اعتبار

طبق آمار موجود، بر اساس گزارش های موسسه استنفورد، یک سایت کاربر پسند تاثیر بسیار زیادی در افزایش اعتبار سایت شما دارد. بر اساس این آمار، فقط 75 درصد از مردم اعتبار یک شرکت را بر اساس طراحی و بهینه بودن وب سایت آن قضاوت می کنند. طراحی وب زیبا تمام یک سایت بهینه نیست؛ اما نقش بسیار زیادی در آن دارد.

ویژگی های یک سایت کاربر پسند

سایت بهینه ویژگی های بسیار زیادی دارد. برخی از مهم ترین ویژگی هایی که یک سایت بر اساس آن قضاوت می شود عبارتند از:

  • سرعت بارگذاری بالا: یکی از مهم ترین و اصلی ترین معیار هایی که یک سایت با آن مورد سنجش قرار می گیرد، سرعت بارگذاری (لود) است. یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود بازدید کنندگان سایت شما را ترک کنند، سرعت کند بارگذاری سایت است. اگر سایت کندی داشته باشید، به احتمال زیاد در رقابت با رقبای خود در جذب مخاطب شکست خواهید خورد.
  • سهولت در پیمایش: از مشخصه های سایت کاربر پسند این است که پیمایش در آن بسیار آسان است. کاربر باید بتواند به سرعت به تمامی اطلاعات دسترسی پیدا کند. برای این کار چیدمان سایت باید کاملا واضح باشد و هیچ بخشی از دید کاربر پنهان نماند.
  • دسترسی آسان: سایت شما باید روی هر دستگاهی که به اینترنت متصل می شود و قابلیت وب گردی دارد، به خوبی اجرا شود. تقریبا نیمی از کاربران اینترنت با استفاده از تلفن های همراه خود وب گردی می کنند. یک سایت کاربر پسند باید بتواند به خوبی روی صفحه نمایش های کوچک تلفن های همراه نیز نمایش داده شود.

چگونه یک سایت کاربر پسند داشته باشیم؟

ویژگی های یک سایت کاربر پسند

برای اینکه بتوانید یک سایت مفید و بهینه داشته باشید، راه های زیادی وجود دارد. نکات زیر به شما کمک می کند تا در بهینه کردن سایت خود بهتر عمل کنید:

  1. کمک گرفتن از بازخورد های کاربران

هیچ کس به اندازه مخاطبانتان نمی تواند در ساخت یک سایت کاربر پسند به شما کمک کند. اگر می خواهید که وب سایتی برای تجارت الکترونیک داشته باشید، باید از مشتریان خود بخواهید که درمورد سایت و راه هایی که برای بهتر شدن آن وجود دارد، شما را راهنمایی کنند.

برای این کار می توانید از کاربران خود سوالات مشخصی بپرسید و از آن ها بخواهید که نظرشان را درمورد سایتتان بگویند. شما همچنین می توانید از ابزار های مختلف برای ایجاد نظرسنجی استفاده کنید تا از طریق رای گیری نظر کاربران را درمورد سایت بدانید.

  1. قابلیت های دسترسی

اگر وب سایت خود را در حوزه accessibility بهینه نکرده باشید، فرصت های بسیار زیادی را برای بازدید کنندگان بالقوه، فروش محصولات و همچنین مزایای SEO از دست خواهید داد.

  1. طراحی واکنش گرا

واکنش گرا بودن یک ویژگی حیاتی است که تمامی وب سایت ها باید داشته باشند. به طور کلی باید گفت که یک سایت با طراحی واکنش گرا سایتی است که می تواند در هر دستگاهی با هر اندازه صفحه نمایشی به خوبی بارگذاری شود. داشتن یک سایت با طراحی واکنش گرا مزایای بسیار زیادی به همراه دارد؛ برای مثال سرعت بارگذاری بیشتری دارد و در سئوی سایت نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. در صورتی که وب سایتی دارید که با ورد پرس ساخته شده است، می توانید تنها با انتخاب یکی از افزونه های تم واکنش گرا، این ویژگی را به سایت خود اضافه کنید.

جمع بندی

داشتن یک سایت کاربر پسند می تواند به افزایش اعتبار و فروش شما کمک کند. البته داشتن سایتی که مفید باشد و کاربران آن را دوست داشته باشند، چندان ساده نیست؛ زیرا در راه ساخت چنین سایت هایی باید موارد بسیار زیادی را در نظر بگیرید. در همین راستا، در این مقاله درمورد راه هایی که می توانید به کمک آن ها یک سایت مفید بسازید صحبت کردیم.

source

viraje

توسط viraje