Wp Header Logo 281.png


منتشر شده در 16 دی 1402 ساعت 14:00


واکنش به افشاگری با رد صلاحیت رشیدی کوچی و علیرضا بیگی

در شرایطی که بسیاری از مردم در انتظار روشن شدن وضعیت واردات خودرو و همچنین سرانجام فساد خودرویی برخی نمایندگان مجلس هستند،آیا می توان رد صلاحیت دو نماینده موثر در این زمینه را واکنش به افشاگری و اخطار به سایرین دانست؟

به گزارش آخرین خودرو، هفته گذشته را می توان یکی از هفته های پرسروصدای ماه های اخیر صنعت خودروسازی کشور دانست.

وزیر صمت به مجلس فراخوانده شد تا درباره چرایی وضعیت واردات خودرو،تعرفه ها ،تولید و وضعیت واردات خودروهای دست دوم به نمایندگان پاسخ بدهد. وی روز سه شنبه،۱۲ دی به مجلس رفت.پس از ادای توضیحات، رشیدی کوچی اعلام کرد که رای بهبود اوضاع به وی سه ماه مهلت داده است و رئیس مجلس هم به وی اولتیماتوم داد.

فردای آن روز،چهارشنبه،شورای رقابت اعلام کرد که از این پس ناظر خواهد بود و کار قیمت گذاری را به وزارت صمت سپرده است.

در حالی که این دو خبر همچنان جزء داغ ترین بحث های روز این صنعت بودند،رد صلاحیت دو نماینده که برترین نمایندگان خودرویی مجلس به شمار می آیند، تمام نگاه ها را به خود خیره کرد.

احمد علیرضا بیگی ، یکی از نمایندگان مردم تبریز  و جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد در مجلس برای حضور مجدد در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس تائید صلاحیت نشدند.

هنوز علت اینکه چرا این دو نماینده با عدم تائید صلاحیت همراه شده اند، اعلام نشده است. البته معمولا به طور علنی و برای حفظ حریم خصوصی و آبروی افراد این اتفاق نمی افتد.

با این حال به نظر می رسد علت اصلی این رد صلاحیت ها را باید در افشاگر بودن این افراد دانست.

احمدعلیرضا بیگی همان فردی است که پیش از استیضاح وزیر سابق صمت ، ماجرای دریافت ۳۰۰ دستگاه خودروی شاسی بلند از سوی تعدادی نمایندگان و نزدیکان آنان را افشاکرد.البته بعد از این داستان بیشتر اخبار و حواشی این نماینده حول و حوش همین موضوع متمرکز شد.

برخلاف وی ، رشیدی کوچی از جمله نمایندگانی است که علاوه بر پیگیری وضعیت واردات خودرو و طرح مباحث و مناظره در این خصوص ، به طور مرتب از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی مسائل مختلف و تاثیر گذار در کندی واردات را با مردم در میان گذاشته است.

این مساله برای وی حاشیه هایی نیز ایجاد کرده است.با این حال این نماینده طی یکسال اخیر بیش از سایر نمایندگان مجلس پیگیر وضعیت واردات بوده است.

جلال رشیدی کوچی معتقد است که با ورود خودورهای نو و کارکرده بازار خودرو به تعادل رسیده و قیمت ها کاهشی می شوند و کیفیت خودروهای داخل نیز رو به افزایش می رود. به همین علت او در این مدت به جد دنبال این موضوع بوده است . حتی در برخی موارد به طور علنی موضوعاتی را نیز عنوان کرده است که می توان به عدم ثبت سفارش خودروهای کره ای و خطاب مستقیم وزیر امور خارجه اشاره کرد.

در این شرایط به نظر می رسد که رد صلاحیت وی به این گونه مسائل ارتباط مستقیمی دارد. البته همانطور که اشاره شد دلایل عدم تائید صلاحیت اصولا اعلام نمی شود. با این وجود چون این دو نماینده جزء افشاکنندگان برخی موارد بوده اند،برای جلوگیری از گمانه زنی ها و شایعات بهتر است که شفاف سازی صورت بگیرد.

source

viraje

توسط viraje