مراحل مهاجرت از ایران به کشوری چون آلمان، شامل چالش‌های بی‌شماری است. هنگامی که فرد مقیم کشور مقصد می‌شود، بسیاری از دغدغه‌ها را پشت سر گذاشته است اما با توجه به اینکه آلمان به عنوان یک کشور اروپایی، جاذبه‌های گردشگری بسیاری برای مسافران و مهاجران دارد یا اگر خانه‌ فرد موقعیت دوری نسبت به مرکز شهر دارد که امکان حمل و نقل عمومی را برای وی مشکل می‌کند، اهمیت داشتن گواهی‌نامه روشن می‌گردد. پس دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلمانی و تهیه ماشین، می‌تواند از اولین اقدامات مهم مهاجران در این کشور باشد. در این مطلب به چگونگی اجازه رانندگی در این کشور خواهیم پرداخت.

درباره گواهی‌نامه آلمانی

آلمان به عنوان یک کشور پیشرو در طراحی و تولید خودروهای جهانی، اصول رانندگی و قوانین بسیار منظم‌تری نسبت به کشورهای دیگر دارد. پس رانندگی در این کشور قوانین ریز‌بینانه و سختگیرانه‌ای را شامل می‌شود. قوانین رانندگی در آلمان هر ۱۰ سال یکبار آپدیت می‌شوند و جالب است بدانید تمامی کشورهای پیشرفته دنیا از آن بهره‌برداری می‌کنند. به نظر می‌رسد گواهی‌نامه آلمانی به عنوان دارنده یکی از معتبر‌ترین گواهی‌نامه‌‌ها در کل اروپا، شانس استفاده از آن در بسیاری از کشورهای اروپایی را به شما می‌دهد. نکته جالب توجه، جهت رانندگی همسان این کشور با ایران است. اجازه استفاده از سرعت بسیار بالا تا ۳۰۰ کیلومتر در اتوبان‌هایی که مخصوص سرعت ساخته می‌شوند و به کار بردن قوانین عاقلانه، سبب ایجاد رانندگی لذت‌بخش در این کشور می‌گردد.

شرایط تبدیل گواهی‌نامه ایرانی به آلمانی

آلمان به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر که پذیرش خوبی از دانشجویان ایرانی می‌کند به یکی از مقاصد اصلی مهاجران تبدیل شده است. کسی که پیش از مهاجرت گواهی‌نامه رانندگی ندارد، با ثبت‌ نام در یک آموزشگاه رانندگی در این کشور و طی مراحل قانونی و شرکت در امتحانات گواهی‌نامه آلمانی آزمایشی به مدت ۲ سال دریافت می‌کند. اما کسی که پیش از مهاجرت به آلمان، دارای گواهی‌نامه بوده است، می‌تواند تا ۶ ماه از گواهی رانندگی سابق خود استفاده کند و پس از آن باید برای دریافت گواهی‌نامه آلمانی اقدام کند. اگر از این زمان بگذرد و شما اقدامی به تبدیل گواهی‌نامه ایرانی به آلمانی نکرده باشید، باید حتماً در کلاس‌های راهنمایی رانندگی آلمان شرکت کنید، پس حتما این موضوع را جدی بگیرید.

نحوه تبدیل گواهی‌نامه ایرانی به آلمانی

در این بخش به شرح مراحل کسب گواهی‌نامه رانندگی کشور آلمان می‌پردازیم:

  • ترجمه گواهی‌نامه ایرانی

فرد مهاجر باید گواهی‌نامه خود را به زبان آلمانی ترجمه کند. پیش از ترجمه گواهی‌نامه از اعتبار آن مطمئن شوید. بهتر است ترجمه به تایید وزارت امور خارجه رسیده باشد.

  • گذراندن دوره Erste Hilfe

متقاضی گواهی‌نامه باید دوره فوق که مربوط به کمک‌های اولیه است و طی مدت 1روز برگزار می‌شود، را بگذراند. مهاجر دوره‌ را در یک مرکز معتبر آلمانی آموزش می‌بیند.

  • ارائه عکس معتبر

هنگام مهاجرت به آلمان، مهاجر نوعی عکس به نام بیومتریک برای ویزای خود آماده می‌کند که نسخه‌ای از همان عکس یا تهیه نوع مشابه با شرایط آن، برای ارائه ضروری خواهد بود.

مهاجر متقاضی گواهی‌نامه آلمانی، باید برای اثبات سلامت بینایی  Siehte خود به مراکز مربوط به تست بینایی مراجعه و گواهی سلامت آن را دریافت کند.

  • ارائه مدارک به Verkehrsamt

داوطلب باید مدارک ذکر شده فوق به اضافه پاسپورت و برگه تاییدیه اقامت، همچنین گواهی پرداخت هزینه خدمات، به اداره راهنمایی و رانندگی تحویل دهد.

  • تبدیل گواهی‌نامه

پس از ارائه مدارک طی مدت زمان کوتاهی که حداکثر به دو هفته می‌انجامد، یک گواهی‌نامه آلمانی برای فرد فرستاده می‌شود که تا مدت یک سال اعتبار دارد، یعنی طی این مدت شما می‌توانید در آزمون تئوری رانندگی کشور آلمان شرکت و نمره قبولی را به دست آورید.

  • ثبت نام در آزمون تئوری و شرکت در آن

متقاضی تبدیل گواهی‌نامه در سایت مربوط به آزمون تئوری رانندگی ثبت نام می‌کند. پس از مشخص شدن زمان و محل آزمون، با شرکت در آن حد نصاب نمره قبولی را به دست می‌آورد. در صورتی که فرد نمره مجاز را کسب نکند تا دو هفته اجازه شرکت مجدد در آزمون تئوری را ندارد.

  • ثبت نام در آموزشگاه رانندگی و تعلیم طبق قوانین آلمان

هیچ مهاجری نمی‌تواند مستقیماً در آزمون عملی رانندگی شرکت کند بلکه باید ابتدا در آموزشگاه رانندگی ثبت‌نام و دوره‌های لازم را تعلیم ببیند. مدت زمان آزمون عملی ۳۰ الی ۴۵ دقیقه است که در صورت پذیرفته نشدن تا دو هفته نمی‌توان در آن شرکت کرد. همچنین اگر فرد متقاضی، سه بار در آزمون رد شود تا ۳ ماه حق شرکت مجدد در آن را نخواهد داشت.

  • تبدیل گواهی‌نامه ایرانی به آلمانی

پس از قبولی در آزمون عملی وقت آن رسیده است که گواهی‌نامه آلمانی خود را همان روز و یا با مراجعه به اداره و تحویل دائم گواهینامه ایرانی، با اعتبار ۱۵ سال دریافت کنید.

نمونه گواهی‌نامه آلمانی

نکات مربوط به تبدیل گواهی‌نامه ایرانی در آلمان

در مسیر پرکار تبدیل گواهی‌نامه ایرانی به اروپایی، توجه به نکات جزئی کمک شایانی به هموار کردن کل ماجرا می‌کند:

  • Auftragsnummer و Zugangscode دو مجوزی هستند که متقاضی با کسب آن‌ها می‌تواند در سایت Tüv که مربوط به آزمون تئوری راهنمایی رانندگی است، ثبت نام کند.
  • در روز آزمون تئوری داوطلب پشت سیستم کامپیوتری می‌نشیند و به 30 سوال پاسخ می‌دهد. متقاضی اجازه ندارد بیش از یک سوال 5 امتیازی و بیش از 3 سوال عادی را اشتباه بزند.
  • در آزمون عملی، رعایت حق تقدم و توجه به تابلوها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
  • محاسبه هزینه دریافت گواهی‌نامه رانندگی در آلمان به عوامل متعددی بستگی دارد که از طریق مشاوره با یک موسسه مهاجرتی آگاهی بیشتری نسبت به آن کسب می‌کنید اما در حالت کلی این مبلغ بالغ بر 1000 یورو تخمین‌زده می‌شود.

تبدیل گواهی‌نامه ایرانی با موسسه رویال مهاجرت

هنگامی که یک فرد تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، قطعا راه دراز و ناشناخته‌ای در پیش دارد زیرا مهاجرت برای هر فرد یک تصمیم بزرگ به شمار می‌آید که نیازمند دانایی و علم آن است. برای مهاجرت به کشور آلمان با مراجعه به سایت پیشرفته رویال مهاجرت که مسلط به تمامی فوت و فن و راهکارهای حقوقی مربوط به مهاجرت است، مراجعه کنید. برای تبدیل گواهینامه ایرانی به آلمانی به طور ساده و بی‌دغدغه نیز از نظر تخصصی مشاوران زبده و در دسترس این مجموعه مدد بگیرید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

source

viraje

توسط viraje