Wp Header Logo 1181.png


منتشر شده در 05 بهمن 1402 ساعت 10:00


دانگ فنگ eπ 007 در راه بازار

شرکت دانگ فنگ خود را برای عرضه یک سدان پیشرفته آماده می کند. این خودرو eπ ۰۰۷ نام دارد و روی کاغذ یک گزینه جذاب به نظر می رسد. در کنار پیشرانه های برقی و هیبریدی، این سدان چینی طراحی اسپرت و امکانات قابل توجهی دارد و به خاطر قیمت رقابتی می تواند از لحاظ فروش بسیار موفق عمل کند.

در کنار پیشرانه های برقی و هیبریدی، این سدان چینی طراحی اسپرت و امکانات قابل توجهی دارد و به خاطر قیمت رقابتی می تواند از لحاظ فروش بسیار موفق عمل کند.

دانگ فنگ eπ ۰۰۷ در نمای بیرونی حرف های زیادی برای گفتن دارد. این سدان چینی به خاطر طراحی فستبک، درهای بدون فریم، دستگیره های در مخفی شونده و باله عقب فعال از جذابیت بالایی برخوردار است. درهای جلوی این خودرو در حالت استاندارد به طرفین باز می شوند، اما مشتریان می توانند با پرداخت مبلغ بیشتر، درهای پروانه ای را از لیست آپشن ها انتخاب کنند. با سفارش این آپشن، همانند برخی از مدل های کمپانی لامبورگینی، درها به صورت برقی و رو به بالا باز می شوند.

طراحی بیرونی دانگ فنگ eπ 007

آورده جدید دانگ فنگ آیرودینامیک پیشرفته ای دارد و ضریب درگ آن طبق ادعای کمپانی برابر با ۰.۲۰۹Cd است. اگر این ادعا درست باشد، eπ ۰۰۷ از لحاظ ضریب درگ مابین لوسید Air و تسلا مدل S نسخه پلد خواهد بود.

دانگ فنگ eπ 007

از نظر ابعاد، دانگ فنگ eπ ۰۰۷ طولی برابر با ۴۸۸۰ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۸۹۵ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۴۶۰ میلیمتر دارد. فاصله محوری این خودرو نیز به ۲۹۱۵ میلیمتر می رسد. با چنین ابعادی باید گفت eπ ۰۰۷ در دسته سدان های سایز متوسط قرار می گیرد. این خودرو روی رینگ های زیبای ۵ پره سوار است. در پشت رینگ ها کالیپر های قرمز رنگ جا خوش کرده اند.

دانگ فنگ

طراحی داخلی

در داخل کابین، استفاده از ترکیب رنگ دوگانه تیره و روشن فضای جذابی را ایجاد کرده است. مثل اکثر خودروهای جدید چینی، دانگ فنگ eπ ۰۰۷ نیز یک نمایشگر بسیار بزرگ در قسمت میانی داشبورد دارد. این نمایشگر ۱۵.۶ نقشی مشابه با مرکز کنترل دارد و تقریباً تمامی امکانات خودرو از طریق آن قابل مدیریت هستند؛ به همین جهت خبری از دکمه های فیزیکی روی داشبورد نیست. اطلاعات مورد نیاز راننده هم به وسیله یک نمایشگر ۸.۸ اینچی حاضر در پشت فرمان ارائه می شود. این نمایشگر چرخان است و با روشن شدن خودرو به سمت راننده می چرخد،  قابلیتی که احتمالاً از مکلارن ۷۲۰S کپی شده است! ناگفته نماند پردازش های مربوط به سیستم اطلاع رسانی-سرگرمی این خودرو توسط تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ انجام می گیرد.

دانگ فنگ eπ 007

صندلی های مجهز به ماساژور ۸ نقطه ای، سیستم پخش رایحه و خوشبوکننده کابین، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ متنوع، سیستم صوتی پیشرفته با ۲۰ بلندگو، شارژر بی سیم ۵۰ واتی و قفل گشایی درها با سیستم تشخیص چهره برخی از امکانات دانگ فنگ eπ ۰۰۷ هستند.

کابین دانگ فنگ eπ 007

در بخش ایمنی، دانگ فنگ eπ ۰۰۷ از یک سامانه اختصاصی بهره می برد. این سامانه شامل سیستم های متعددی می شود و داده های خود را از ۳۱ سخت افزار مختلف دریافت می کند. به لطف این سامانه و سخت افزار مربوطه، eπ ۰۰۷ می تواند عملیاتی مثل پارک خودکار از راه دور و رانندگی خودکار در سرعت های بالا را انجام دهد. تشخیص تابلوهای ترافیکی، هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و ثبت و ذخیره سازی آخرین عملیات پارک برخی از قابلیت های پیشرفته این سدان فست بک هستند.

مشخصات فنی دانگ فنگ eπ ۰۰۷

دانگ فنگ eπ ۰۰۷ با پیشرانه تمام الکتریکی و هیبریدی EREV عرضه می شود. همچنین این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک به فروش می رسد. محصول جدید دانگ فنگ به باتری لیتیوم آهن فسفات مجهز است و به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، در عرض ۲۶ دقیقه میزان شارژ آن از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد.

نمای داخلی دانگ فنگ eπ 007

نسخه تمام برقی چند تیپ دارد که در ادامه مشخصات هر یک را می توانید مشاهده نمایید:

مشخصات مدل پایه:

مجهز به یک موتور برقی روی دیفرانسیل عقب با ۱۶۰ کیلووات (۲۱۵ اسب بخار) قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور، باتری ۵۶.۸۶ کیلووات ساعتی، برد ۵۳۰ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC، صفر تا صد ۶.۸ ثانیه

مشخصات مدل میان رده:

مجهز به یک موتور برقی روی دیفرانسیل عقب با ۲۰۰ کیلووات (۲۶۸ اسب بخار) قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور، باتری ۷۰.۲۶ کیلووات ساعتی، برد ۶۲۰ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC، صفر تا صد ۵.۸ ثانیه

مدل پرچمدار:

مجهز به پیشرانه دو موتوره با ۴۰۰ کیلووات (۵۳۶ اسب بخار) قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور، باتری ۷۰.۲۶ کیلووات ساعتی، برد حرکتی ۵۴۰ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC، صفر تا صد ۳.۹ ثانیه

پیشرانه نسخه EREV از دانگ فنگ eπ ۰۰۷ شامل یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و یک موتور برقی می شود. در رابطه با مشخصات موتور بنزینی اطلاعاتی در دست نیست، ولی می دانیم که خروجی موتور برقی به ۱۶۰ کیلووات (معادل ۲۱۵ اسب بخار) قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور می رسد. این نسخه به باتری ۲۸.۳۹ کیلو واتی مجهز است و در حالت تمام الکتریکی، طبق استاندارد CLTC می تواند تا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. برد حرکتی این خودرو در حالت ترکیبی برابر با ۱۲۰۰ کیلومتر است. دانگ فنگ می گوید شتاب صفر تا صد این نسخه ۷.۲ ثانیه زمان می برد.

قیمت و زمان عرضه

گفتنی است فروش دانگ فنگ eπ ۰۰۷ از هفته قبل در چین آغاز شده و مشتریان از ۱۸ ژانویه می توانند نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند. این خودرو در مدل پایه ۱۵۹ هزار یوان قیمت دارد، رقمی که معادل ۲۲۱۰۰ دلار یا چیزی در حدود ۱.۲ میلیارد تومان می شود. دانگ فنگ برای سری اول از مشتریان، تخفیف ۱۰ هزار یوانی (معادل ۱۴۰۰ دلار) ارائه می کند. این تخفیف غیرنقدی است و مشتریان باید از بین آپشن های موجود گزینه های دلخواه را انتخاب کنند. آنطور که خودروساز بزرگ چینی اعلام کرده، خریداران این سدان الکتریکی تا پایان فصل اول امسال سفارشات خود را تحویل خواهند گرفت.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje