Wp Header Logo 1217.png

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای پانوراما: تولید پژو 207 داخلی از سال 95  آغاز و در 2 تیپ عرضه شد؛ تا سال 1399 که ایران خودرو تغییراتی در تیپ بندی 207 ها صورت داد و همزمان، پژو 207 اتوماتیک پانوراما را در سبد محصولات خود قرار داد. این خودرو از لحاظ فنی مشابه تیپ های دیگر با گیربکس 6 دنده است.

 

 

 

این خودرو ابتدا در سال ۱۳۸۹ عرضه شد و تولید آن تا سال ۱۳۹۱ ادامه یافت. نسخه ای که در آن سال ها تحت عنوان 207 عرضه شد در واقع پژو +206 بود که ایرانخودرو نام ۲۰۷ را برای آن برگزید؛ در حالی که پژو 207 خودروی دیگری از کمپانی پژو است و مشخصات و ظاهر متفاوتی دارد. بعد از توقف تولید 207 سری اول، ایرانخودرو در سال 1395 نسخه‌ی ایرانیزه 207 را با ظاهر فیس لیفت شده (چراغ عقب و جلو و آیینه های جدید) و اضاقه کردن برخی امکانات مانند سیستم مولتی مدیا عرضه کرد. 

 

207-3.jpg

یک پیشرانه با حجم 1578 سی‌سی، 4 سیلندر تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور مشخصه های فنی 207i هستند.  انتقال قدرت توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این  اما از نظر امکانات رفاهی و ایمنی برخی تغییرات دیده می شود. ایرانخودرو تجهیزاتی مثل رینگ آلومینیومی و کروز کنترل را در سال 98 از تیپ پایه این خودرو حذف کرد؛ اما این امکانات بر روی 207 سقف شیشه ای عرضه می شوند.

 

207-11.jpg

 

علاوه بر اینها، سقف شیشه ای به عنوان برجسته ترین آپشن این تیپ مطرح می شود؛ سیستم ترمز دیسکی عقب از روی این تیپ حذف نشده و 207i سقف شیشه ای همچنان از این امکان بهره می برد؛ همچنین سیستم فرمان برقی جایگزین سیستم هیدرولیک شده و روکش فرمان نیز که روی تیپ های پایه از جنس پلاستیک بود، با روکش چرمی (سوزنی در محل قرار گیری دست) جایگزین شده است.

207i سقف شیشه ای که جدید ترین تیپ این خودرو به حساب می‌آید با کامپیوتر (ECU) مدل EZU عرضه می شود که برنامه ریزی آن بر اساس استاندارد آلایندگی یورو۵ انجام شده. به گفته مالکان، کمی کاهش شتاب و کشش نسبت به مدل های قبلی (یورو۴) محسوس است.

از نظر ظاهری تفاوتی آنچنانی ما‌بین ۲۰۷ سقف شیشه ای و تیپ های دیگر دیده نمی‌شود. با کمی دقت بیشتر می‌توان متوجه شد آنتن رادیو، از قسمت جلویی سقف به عقب منتقل شده و البته رنگ متفاوت شیشه‌ی روی سقف با مابقی قسمت های بدنه‌ی خودرو مشخص است.

 

207-2.jpg

 

در زمان معرفی ۲۰۷ پانوراما انتقاد هایی به عایق بندی شیشه بر روی سقف و عملکرد آن در تصادفات و کاهش ایمنی مطرح شد. ایرانخودرو به این مسئله واکنشی نشان نداد و همچنین تست یا بررسی از عملکرد این بخش جدید منتشر نشد. ایرانخودرو مدتی بعد اعلام کرد که قصد دارد سقف شیشه‌ای را بر روی “رانا پلاس” نیز عرضه کند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje