Wp Header Logo 249.png
خط تولید ری را افتتاح شد

صبح امروز گروه صنعتی ایران خودرو خط تولید ری را ( Reera ) را با حضور وزیر صمت و برخی مسئولان افتتاح کرد.

به گزارش آخرین خودرو، خط تولید ری را در کارخانه تهران ایران خودرو فعالیت خود را آغاز کرده است. این خط تولید بخش های رباتیک زیادی را دارد و فرایند تولید بدنه این خودروها در بخش های اصلی با روبات ها انجام می شود. همچنین یک سالن جدید برای تولید و مونتاژ اولین کراس اوور ملی ایران خودرو اختصاص پیدا کرده است. مدیران ارشد ایران خودرو می گویند که در حال حاضر تولید ری را با داخلی سازی ۶۸ درصد انجام می شود و بزودی تولید این خودرو به مرز داخلی سازی ۸۰ درصد می رسد.

در شرایط فعلی خط تولید ری را به تولید نمونه های آزمایشی جهت رفع ایرادها و خطاهای مونتاژ اختصاص دارد و در اردیبهشت ۱۴۰۳ قرار است تا خط تولید این خودرو با تیراژ بالا ساخت ری را را آغاز کند.

اولین کراس اوور ملی ایران خودرو مجهز پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ با فناوری Dual VVTI یا همان EFP است که قرار است بر روی محصولات دیگر ایران خودرو مانند دنا جوانان و یا نسخه هایی از تارا نیز قرار گیرد. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE به چرخ های جلو منتقل کند. جالب است که جعبه دنده به کار رفته در ری را، نسل هفتم گیربکس های DAE است که فناوری هیوندای پاورتک را داشته و قابلیت خلاص شدن بعد از سه ثانیه در این نسل دیده می شود.

در کراس اوور ری را قرار است شاهد امکانات به روزتری نسبت به آنچه که در خودروهای تولید داخل دیدیم را تجربه کنیم. گرمکن صندلی های جلو، ۴ کیسه هوای،، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی کنترل حرکت در سراشیبی، شیفتر پشت فرمان، حالت های مختلف رانندگی، دسته دنده الکتریکی، اتوهلد، صندلی شش حالته برقی راننده، صندلی دو حالته برقی و د حالته دستی شاگرد، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، شارژر وایرلس، سانروف برقی، نورپردازی داخل کابین و… از جمله امکانات و آپشن هایی است که در تیپ پایه ری را دیده می شود.

به گفته مدیران ارشد ایران خودرو در تیپ فول آپشن ری را امکانات بیشتری مانند صندلی برقی چهار حالته شاگرد، سردکن صندلی های جلو، تریم داخلی چرم، کیسه هوای پرده ای و… اضافه خواهد شد.

نوشته خط تولید ری را افتتاح شد اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje