Wp Header Logo 350.png


منتشر شده در 23 بهمن 1402 ساعت 12:00


این کراس اوور کوچک فورد پوما جدید، فیس لیفتی شده است که دارای صفحه نمایش بزرگ و SYNC4 و موتور کوچک ۱.۰ لیتری است و خط موتوری ساده شده را به ارمغان می آورد.

با اعلام فورد مبنی بر توقف تولید مدل فیستا (Fiesta) در سال ۲۰۲۳ ، این امر فشار بیشتری بر نسخه کراس اوور آن، یعنی پوما (Puma) ، برای حمل مشعل سوپر مینی از بین رفته وارد می کند. پوما ، پر فروش ترین مدل فورد در اروپا ، برای سال ۲۰۲۴ به روز رسانی میان دوره ای دریافت می کند.

این کراس اوور ساب کامپکت به سختی در ظاهر تغییر کرده است، اگرچه فورد می گوید که چراغ های جلو با امضای پنجه مانند ، اکنون از فناوری ماتریس LED استفاده می کنند. نشان به روز رسانی شده به جلو پنجره منتقل شده است و متوجه هیچ تغییری در قسمت عقبی خودرو نمی شویم، جایی که خودرو سازان هرگاه که زمان تغییر ظاهر خودرو فرا می رسد معمولا به چراغ های عقب ، گرافیک تازه ای می دهند. مشتریان می توانند گزینه های دلخواه را از شش رنگ ( از جمله خاکستری کاکتوسی جدید ) و چندین مجموعه رینگ با اندازه های متفاوت از ۱۷ تا ۱۹ اینچ انتخاب کنند.

سرعت فورد پوما جدید

درب ها را باز کنید و بلافاصله با طرح لوگوی پوما روی زمین استقبال خواهید شد. اکنون که سیستم اطلاعات و سرگرمی SYNC4 نصب شده است، کابین کاملا متفاوت است. داشبورد یک جفت صفحه نمایش را در خود جای می دهد در حالی که دریچه های هوای مرکزی در بالا جابجا شده اند تا فضایی برای صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی باز شود. در سمت چپ، صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۲.۸ اینچی دیگر به طور کامل در داشبورد ادغام نشده است و اکنون کمی بیرون زده است.

مشخصات فنی فورد پوما و پوما ST 2024

از آنجایی که پوما دیگر با موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی در اروپا موجود نیست، فورد خط تولید موتور را ساده می کند. علاوه بر این، مدل ST با عملکرد بالا ، موتور ۱.۵ لیتری بنزینی توربو شارژ و گیربکس شش سرعته دستی خود را از دست داده است. در آینده، این مدل اسپرت با موتور کوچکتر ۱.۰ لیتری و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه در دسترس خواهد بود.

مشخصات فنی پوما ST 2024

با توجه به اینکه پوما ST پر توان دارای ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر (۲۳۶ پوند فوت) گشتاور بود، پس این مدل جدید یک عقب گرد قابل توجه است. این نسخه خنثی شده (که تقریبا یک سال پیش عرضه شد) تنها ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۸ نیوتن متر (۱۸۳ پوند فوت) گشتاور دارد. موتور هیبریدی ملایم شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۷.۴ ثانیه یا ۰.۷ ثانیه کند تر از نسخه پیشین مجهز به موتور بزرگتر ۱.۵ لیتری امکان پذیر می کند. این خودرو در مسیر مستقیم، می تواند به سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت (۲۱۰ کیلومتر در ساعت) برسد.

پوما ST 2024

مدل های غیرST پوما همچنین دارای موتور ۱.۰ لیتری توربو با ۱۲۳ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر (۱۵۴ پوند فوت) گشتاور یا ۱۵۳ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر (۱۷۶ پوند فوت) گشتاور هستند. نسخه ضعیف تر این موتور سه سیلندر را می توان با گیربکس شش سرعته دستی داشت که در این صورت سرعت در ۹.۸ ثانیه به ١٠٠ کیلومتر در ساعت می رسد. گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و دو کلاچه را انتخاب کنید و طی ۹.۶ ثانیه به سرعت ١٠٠ کیلومتر در ساعت می رسد. نسخه قوی تر این موتور کوچک EcoBoost ، فقط با گیربکس خودکار است و به این کراس اوور کمک می کند در ۸.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

طراحی پوما ST 2024

همان طور که فورد در سال ۲۰۲۲ وعده داده بود، همچنین یک پوما Gen-E تمام الکتریکی را نیز روانه بازار خواهد کرد. این خودرو اواخر امسال عرضه می شود و باید تقریبا به همان شکل باشد، زیرا پلتفرم را از مدل بنزینی به ارث خواهد برد. این مدل برقی در کنار انواع معمولی در کارخانه این شرکت در کرایووا، رومانی ساخته خواهد شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje