Wp Header Logo 448.png
معرفی پاگانی هوایرا R Evo

پاگانی یک عضو جدید به خانواده هوایرا اضافه کرد. این خودرو R Evo نام دارد و طبق انتظار نسخه ارتقا یافته از هوایرا R که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، محسوب می شود.

مشخصات فنی پاگانی هوایرا R Evo

به خاطر بهینه سازی هایی که در پاگانی هوایرا R Evo انجام شده، این نسخه در بخش های مختلف عملکرد بهتری دارد. نیروبخش پاگانی هوایرا R Evo همان موتور ۶ لیتری V12 است. به منظور بهبود راندمان، مهندسان پاگانی با همکاری همتایان خود در شرکت HWA AG تغییراتی را در این موتور حجیم اعمال کرده اند. به لطف تغییرات و بروزآوری ها، این موتور حالا توانایی تولید ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این ارقام در مقایسه با نسخه R به ترتیب ۵۰ و ۲۰ واحد بیشتر هستند. برخی از تغییرات اعمال شده در این موتور عبارتند از بازطراحی منیفولد مکش، نصب میل سوپاپ جدید و بازنگری در سیستم انتقال گازهای خروجی.

مشخصات فنی پاگانی هوایرا R Evo

وظیفه انتقال قدرت به چرخ های محور عقب را گیربکس شش سرعته سکوئنشال بر عهده دارد. این گیربکس که فقط ۸۰ کیلوگرم وزن دارد، با همکاری پاگانی و کمپانی HWA AG توسعه یافته و مخصوص نسخه های مخصوص پیستِ هوایراست.

سقف پاگانی هوایرا R Evo شامل دو پنل جداشونده می شود. پاگانی می گوید با جدا کردن این پنل ها، آیرودینامیک خودرو و میزان نیروی رو به پایین (downforce) تولیدی، بهبود پیدا می کند.

با آنکه پاگانی هوایرا R Evo یک خودروی مخصوص پیست است، ولی به لطف استفاده از سیستم تعلیق دوبل جناغی با بازوهایی از جنس آلیاژ آلومینیوم، کمک های مارپیچ و کنترل الکترونیکی ضربه گیرها کیفیت سواری مناسبی را ارائه کرده و هندلینگ بهتری دارد. رینگ های این خودرو در جلو ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی هستند و با تایرهای پیرلی P Zero احاطه شده اند. در پشت رینگ ها ترمزهای کربن سرامیکی خنک شونده با لنت های مخصوص خودروهای مسابقه ای جا خوش کرده اند.

خودروی پاگانی هوایرا R Evo

تجربه حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت

در رابطه با شتاب پاگانی هوایرا R Evo اطلاعاتی در دست نیست، ولی می دانیم این ایتالیایی جذاب توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. برای پایداری بهتر در چنین سرعتی، اسپلیتر جلو حدود ۱۰ سانتیمتر بزرگ تر شده و نقش مثبت تری در انتقال جریان هوای تازه به مجاری مخصوص سیستم خنک کاری ایفا می کند. اسپلیتر حاضر در قسمت عقب نیز رشد ابعاد را تجربه کرده و ۱۹ سانتیمتر طویل تر است. اما بدون تردید باله بسیار بزرگ عقب را باید شاخص ترین المان ظاهری این خودرو دانست. برای تثبیت وضعیت و جلوگیری از حرکات ناخواسته در سرعت های بسیار بالا، این باله حجیم به یک تیغه میانی متصل شده است.

پاگانی در فرم باله و دیگر قطعات اطراف آن بازنگری هایی انجام داده؛ این بازنگری ها باعث شده میزان نیروی رو به پایین تولیدی، ۴۵ درصد بیشتر شود. در صورت باز کردن پنل های متحرک سقف این رقم ۵ درصد دیگر بهبود می یابد. آنطور که پاگانی اعلام کرده، هنگام حرکت با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، میزان نیروی رو به پایین تولیدی، بیشتر از وزن هوایرا R Evo می شود!

شتاب پاگانی هوایرا R Evo

در داخل کابین، صندلی های پاگانی هوایرا R Evo از مواد نسوز ساخته شده اند و دارای کمربندهای شش نقطه ای هستند؛ جنس پشت سری ها هم از فیبرکربن است. این سوپر اتومبیل مخصوص پیست هم در نسخه فرمان راست و هم در نسخه فرمان چپ تولید می شود.

روند توسعه پاگانی هوایرا R Evo حدود دو سال زمان برده است. کمپانی ایتالیایی ادعا می کند عملکرد این محصول جدید را با مدل های مسابقه ای لمان کلاس پروتوتایپ ۲ مقایسه کرد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje